اخبار داغ

گلایه شهروندان قدسی از معابر نامناسب شهری؛

نگاهی به وضعیت نامناسب پیاده‌روها در شهر قدس

نگاهی به وضعیت نامناسب پیاده‌روها در شهر قدس
توسعه یافتگی شهرها دارای شاخصه های مختلفی است که یکی از آنها فراهم بودن معابر استاندارد برای خودروها و شهروندان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، برای تردد در سطح شهرستان نیاز است که شهروندان از پیاده رو های سطح شهر استفاده کنند اما این موضوع با این شرایط فراهم میشود که هم عرض پیاده رو و هم معبر عبوری آن مناسب برای عبور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

آنچه بیان می کنیم حقوق اولیه افراد سالم جامعه وکسانی است که مشکل حرکتی ندارند در حالی که اگر قراربه اضافه شدن شهروندان معلول به این فهرست باشد اوضاع به مراتب وخیم تر وبحرانی تر خواهد بود.

, آنچه بیان می کنیم حقوق اولیه افراد سالم جامعه وکسانی است که مشکل حرکتی ندارند در حالی که اگر قراربه اضافه شدن شهروندان معلول به این فهرست باشد اوضاع به مراتب وخیم تر وبحرانی تر خواهد بود.,

در سال های اخیر شهرداری کرج در یک اقدام قابل توجه بسیاری از پیاده رو ها و مسیرهای تردد عابران پیاده را ساماندهی کرده  و تاحدی فضای نابسامان موجود در گذشته را بهبود بخشیده است.

, در سال های اخیر شهرداری کرج در یک اقدام قابل توجه بسیاری از پیاده رو ها و مسیرهای تردد عابران پیاده را ساماندهی کرده  و تاحدی فضای نابسامان موجود در گذشته را بهبود بخشیده است.,

اما همین حرکت موثر هم به دلیل اشکالات اجرایی وعدم نظارت کافی به سرمنزل مقصود نرسیده و با عبور از برخی از پیاده رو های شهری به عینه می توان نواقص و اشکالات فراوان سنگفرش پیاده رو ها را دید.

, اما همین حرکت موثر هم به دلیل اشکالات اجرایی وعدم نظارت کافی به سرمنزل مقصود نرسیده و با عبور از برخی از پیاده رو های شهری به عینه می توان نواقص و اشکالات فراوان سنگفرش پیاده رو ها را دید.,

این موضوع را اینک با نگاهی گذرا میتوان در سطح شهرستان شاهد بود که برخی از معابر و پیاده رو های این شهرستان بسیار در خصوص پیاده رو مشکل دارد و این تنها در سایه توجهات مسئولان خدماتی شهر رفع رجوع خواهد شد.

,

حال اگر این مجموعه های خدماتی مانند شهرداری و دیگر ارگانهای مرتبط در این خصوص کم کاری داشته باشند به طور حتم این مسئله در کنار مخاطراتی که امکان اتفاق آن است بالا رفته و ممکن است مواردی پیش بیاید که نتوان جبران کرد.

,

موضوع دیگری که قابل عنوان می باشد این است که در برخی موارد در سطح شهرستان کنده کاری و بی برنامه گی ها که در خصوص کارهای عمرانی می شود موجبات بروز این اتفاقات در سطح شهرستان را ایجاد میکند و این نیز باید مد نظر مسئولان امر باشد تا این چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

,

آقای نبی لو یکی از فرهنگیان قدسی نیز در گف وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی قدس خبر اظهار داشت: چطور می شود با این پیاده روهای خراب، موزاییک ها و سنگ فرش های شکسته در پیاده رو راه رفت؟ چند روز پیش خانمی را همراه کودک خردسالش دیدم که به دلیل وضعیت نامناسب پیاده روها، فرزند خردسالش به زمین افتاد و دست و پاهایش زخمی شد.

,

فهیمی یکی از معتمدین محله های شهرستان بیان کرد: از دیگر سو عدم کنترل و نظارت کافی بر برخی صنوف نیز مزید برعلت شده تا پیاده رو ها به اشغال اجناس وفعالیت صنفی مشاغل مختلف دربیاید و در بسیاری از موارد شهروندان مجبور شوند برای رسیدن به مقصد خود از حاشیه خیابان ها استفاده کنند.

, فهیمی یکی از معتمدین محله های شهرستان بیان کرد: از دیگر سو عدم کنترل و نظارت کافی بر برخی صنوف نیز مزید برعلت شده تا پیاده رو ها به اشغال اجناس وفعالیت صنفی مشاغل مختلف دربیاید و در بسیاری از موارد شهروندان مجبور شوند برای رسیدن به مقصد خود از حاشیه خیابان ها استفاده کنند.,

DSCF3178

, DSCF3178, DSCF3178,

یکی دیگر از موضوعاتی که مرتبط با این موضوع این است ظاهر شهر در بیشتر اوقات با عدم مناسب سازی پیاده رو ها چهره بدی به خود میگیرد، چرا که مردم در زمان عبور از این معبر ها استفاده کرده و وقتی مسافر و یا افرادی که از دیگر مناطق در سطح شهر حضور پیدا میکنند چیزی که در منظرشان در سطح شهر بیشتر است همین معابر است.

,

این را باید اضافه کنیم که در صورتی که این چهره به صورت مناسب توسط دستگاه های خدماتی ترمیم و بهسازی نشود این را در ذهن این افراد بارگذاری میکند که فضای دیداری شهر نامناسب بوده و چهره و نمای بدی را برای شهروندانی که گاهاً از این معابر عبور میکنند ایجاد میکند.

,

حال به مسئولان امر باید این موضوع را اشاره کنیم که لازم است خدمات شهر را به طور مناسب در سطح شهر فراهم کرده و بهتر است که مقداری در خصوص پیاده رو ها و معابر شهرستان اقداماتی انجام دهند تا مشکلاتی که برای شهروندان در زمان عبور ایجاد شده کمتر شود چرا که در برخی موارد این نامناسب بودن معابر باعث میشود که شهروندان از میان خیابان عبور کنند.

,

DSCF3176

, DSCF3176, DSCF3176,

اگر این مورد مناسب سازی و رسیدگی نشود ممکن است اتفاقات ناگواری برای افرادی که به اجبار باید از خیابان عبور کنند بیافتد که این مورد باید مد نظر مسئولان قرار بگیرد که برای جلوگیری و پیشگیری از این اتفاقات اقدامات موثری را در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسانند.

,

در پایان این موضوع را باید اشاره کنیم که چهره شهر به زیباسازی سطح شهر مرتبط بوده و ارتباط زیادی دارد و اگر این مهم در برنامه های مسئولان قرار نگیرد موجب میشود رضایت مندی شهروندان از خدمات ارگانهای مختلف خدماتی کاهش پیدا کند.

,

DSCF3187

, DSCF3187, DSCF3187,

پیاده‌رو‌ها از سه قسمت تشکیل می شوند: منطقه آزاد، یعنی جایی که در واقع افراد راه می روند؛ منطقه خدمات، یعنی جایی که مبلمان خیابانی مثل نیمکت یا سطل آشغال قرار داده می شود؛ و منطقه انتقال، یعنی جایی که دسترسی افراد داخل پیاده‌رو را به ساختمان‌ها فراهم می سازد. درک رابطه بین این عناصر، نکته ای اساسی در طراحی پیاده‌رو‌های با اندازه مناسب است.

,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه