اخبار داغ

یادداشت؛

تأثیر خیر جمعی بر جامعه

تأثیر خیر جمعی بر جامعه
برقراری ارتباط و رفع نیاز توسط همیاری و کمک در زندگی انسان ها آمیخته شده است. خیر جمعی در برنامه ها و رویدادهای اجتماعی و طبیعی مانند جشن عاطفه ها، جشن گلریزان، حمایت از بیماران و زلزله در جامعه قابل مشاهده بوده و علاوه بر بهبود شرایط مالی، آثاری مانند ایجاد روحیه و امید به زندگی در بیماران و مستمندان و همدلی با آنها دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، برقراری ارتباط و رفع نیاز توسط همیاری و کمک در زندگی انسان ها آمیخته شده است. خیر جمعی در برنامه ها و رویدادهای اجتماعی و طبیعی مانند جشن عاطفه ها، جشن گلریزان، حمایت از بیماران و زلزله در جامعه قابل مشاهده بوده و علاوه بر بهبود شرایط مالی، آثاری مانند ایجاد روحیه و امید به زندگی در بیماران و مستمندان و همدلی با آنها دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

یکی از ویژگی های خیر جمعی، گسترش فرهنگ تعاون، همکاری و مشارکت داوطلبانه و به دور از منافع شخصی است. اگر در خیر جمعی با نیت خیرخواهانه و بدون در نظر گرفتن نام و موقعیت های اجتماعی همراه باشد و در جامعه نهادینه شود، مسئولیت اجتماعی افراد سنجیده می شود و این موضوع در توسعه و عدالت اجتماعی نیز تأثیر گذار است.
رعایت اصل نیت و خداپسندانه بودن عمل خیرخواهانه موجب رفع نیازهای ضروری و تعاون شده و این امر موجب کاهش مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و کاهش فقر در جامعه می شود و در نتیجه با فراگیری این عمل احساس رضایت افراد در جامعه ایجاد شده و باعث تقویت سرمایه های اجتماعی و مشارکت و هم افزایی می شود.
به این ترتیب در جامعه ای که افراد توانمند تلاش بر رفع نیاز مستمندان می کنند، فاصله میان مردم کمتر شده و موجب حرکت جامعه به سوی رشد و تعالی می شود و عدالت و رفاه اجتماعی گسترش می یابد.
شیوه زندگی هر انسانی باید به گونه ای باشد که برای دیگران زندگی بهتری بخواهد. جامعه دارای ظرفیت های بسیاری در توسعه رفاه اجتماعی به روش خیر جمعی است و برای حفظ جامعه از آسیب های اجتماعی بهترین راه کمک به نیازمندان و حمایت از آنان بوده که موجب نزول برکات در زندگی شده و اثر معنوی، اجتماعی و خیری بر جامعه می گذارد.
آنچه که مهم است تداوم خیر جمعی است و نباید آن را محدود به زمان کرد. خیر جمعی، عمل صالحی است که اثرات بزرگی به دنبال دارد و اجرای این عمل صالح باعث بهبود زندگی شخصی و اجتماعی می شود.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه