اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

غفلت از ظرفیت‌های داخلی خطای بزرگ است/اگر اقتصاد ما مقاومتی و مردمی می‌بود تکانه‌های سیاسی بر آن اثر نداشت/ دولت به جای اعتماد به ملت به خارج سوق پیدا کرد

غفلت از ظرفیت‌های داخلی خطای بزرگ است/اگر اقتصاد ما مقاومتی و مردمی می‌بود تکانه‌های سیاسی بر آن اثر نداشت/ دولت به جای اعتماد به ملت به خارج سوق پیدا کرد
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌هاست مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و مردمی‌کردن اقتصاد تاکید دارند. اگر امروز در شرایط اقتصادی قوی بودیم که رهبری بیش از 10 سال قبل آن را ترسیم کردند، خروج ترامپ از برجام یا عهدشکنی برخی از عهدشکنان اروپایی، به هیچ عنوان نمی‌توانست بازار دلار، ارز و سکه ما را تحت تاثیر قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، پیرامون صحبت های مقام معظم رهبری در دوم خرداد ماه در جمع مسئولان اظهار کرد: مذاکرات و ارتباط گیری با دنیا در شرایط فعلی، یک بخش آن بخش داخلی است و بخش دیگر آن به مسئولین مربوط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: بخشی به مردم و مسئولیتی که آحاد مردم دارند برمی‌گردد و این در صحبت های مقام معظم رهبری عنوان شد و  بخش دیگری که به مسئولینی که  در راس نظام هستند و مخصوصا دولت که وظیفه ارتباط گیری و دیپلماسی با کشورهای دیگر را برعهده دارد برمی‌گردد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشاره مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان به هر دو گروه است یعنی این دو اگر همپوشانی نداشته باشد و نتواند همدگیر را پوشش دهد به کشور و منافع ملی لطمه خواهد خورد.

,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: موضوعی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به خوبی و با درایت به مردم و مسئولان فرمودند در این راستا است که ما در برخی از برهه های تاریخ در کشور خودمان مواردی را داریم که مسئولین راه خود را و مردم راه خود را رفته اند و در نتیجه ضرر متوجه همه شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: خیلی اوقات هم بوده است که مردم به پشتوانه دولت اقداماتی انجام داده اند که در تاریخ ماندگار شده است که می‌توان بهترین نمونه را به قضیه تبریز اشاره کرد که در دوران قاجاریه با حمایت مردم و تلاش مسئولان آن زمان باعث شد که نتوانند تبریز را از کشور جدا کنند و مواردی از این قبیل بسیار  زیاد است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از انقلاب نیز فراوان شاهد اینگونه قضایا بوده ایم هرجاکه دولت پشتوانه مردمی را داشته است به نتایج خوبی رسیده است و هر جا که جدا شده است از مردم یا مردم از سیاست‌های کلی جدا شده اند ضربه خورده‌ایم.

,

 

,

فلاحتی تصریح کرد: برجام آخرین نمونه از این نوع است که می‌تواند نمونه بارزی باشد؛ در برجام مقام معظم رهبری چندین تذکر شفاف و روشن را به دولتمردان دادند برای بحث مذاکرات و وقتی که مذاکره کنندگان پای میز مذاکره نشستند بیشترین حمایت را مردم و رهبری از دیپلماسی انقلاب اسلامی داشتند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در عین حالی که مقام معظم رهبری خیلی از جاها اعلام می‌کردند که عیب‌ها باید رفع شود؛ در برخی از جاهای برجام ضعف هایی بود و خیلی بدعهدی‌هایی انجام شد، آمریکا به عنوان کشوری که از همان ابتدا بنای ناسازگاری با ایران داشت در خیلی از موارد بدعهدی می‌کرد و در همان مواقع ما پاسخ محکم و روشنی را از طرف دولتمردان واقعا نشنیدم و این مسئله اعتراض مردمی را نیز در پی داشت.

,

 

,

دولتمردان در برجام بیش از اعتماد به داخل کشور به سمت طرف مقابل سوق داده شدند

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم به نمایندگی از مردم در مجلس شورای اسلامی بارها دولت را مورد موأخذه و سوال قرار دادند که اینها همه نقض برجام است و شما چکار انجام می‌دهید؟ حتی قانون متقابل با عهدشکنان را در مجلس گذرانده بودند و انتظار داشتند که دولت در این زمینه گزارش دهد اما ضعف هایی در این قضیه مشهود بود و دولت متاسفانه در این قضیه بیش از آنچه که به جامعه و ملت خود اعتماد کند به سمت افرادی که با آن‌ها این معاهده را امضا کرده بود سوق پیدا کرده بود.

,

 

,

فلاحتی عنوان کرد: در عین حال به خاطر حفظ منافع ملی و تأکیدات مقام معظم رهبری بر این‌که نباید این انسجام از هم بپاشد خیلی از افرادی که آگاه بودند و می‌فهمیدند که چه می‌گذرد سکوت کردند و دولت را حمایت کردند که بالاخره بتواند موضوع را به سرانجامی برساند که در نهایت موضوع به جایی رسید که رسما ترامپ از برجام خارج شد و مسائلی که امروزه همه از آن آگاه هستند.

,

 

,

وی با بیان این‌که امروز باید از برجام تجربه بگیرم، گفت: مقام معظم رهبری نیز در سخرانی خود شروط ایران را برای نشستن پای میز مذاکره با سه کشور اروپایی خیلی روشن و واضح در مقابل چشم و گوش میلیون‌ها انسانی که صحبت‌های ایشان را شنیده یا خواهند شنید مشخص کردند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری اعلام کردند که اگر اروپا شرایط ایران را بپذیرد ما حاضر به همکاری در بحث برجام هستیم اما اگر اروپا شرایط را قبول نکند از دولت ایران انتظار می‌رود که بلافاصله به کارهای صلح‌آمیز هسته‌ای که داشته است برگردد و غنی سازی اورانیوم خود را ادامه دهد روی پای خود بایستد و در این زمینه، بی‌توجه به آن‌چه که طرف‌های مقابل مدنظر دارند باشد.

,

 

,

فلاحتی تاکید کرد: دولت باید همه این شرایط را به طور جدی در برنامه های دیپلماسی خود در نظر بگیرد و بدون هیچ مسامحه ای در هیچ کدام از این بندها کوتاه نیاید شفاف و روشن به مردم نظرات را انتقال دهد که در پای میز مذاکره چه گذشت و اروپایی ها چه شرایطی را پذیرفته و چه شرایطی را قبول نکرده اند تصمیماتی که خواهند گرفت را به اطلاع مردم برسانند و بدانند که مردم کمک حال دولت بوده و هستند چراکه دولت را از خود می‌دانند و حفظ منافع ملی وظیفه تک تک ما است.

,

 

,

اگر اقتصادی مقامتی محقق می‌شد تکانه‌های سیاسی، اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار نمی‌داد

,

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در فرمایش مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی و مردمی‌کردن اقتصاد بود؛ سال‌ها است که مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید دارند. اگر امروز در شرایط اقتصادی قوی بودیم که رهبری بیش از 10 سال قبل آن را ترسیم کردند، خروج ترامپ از برجام یا عهدشکنی برخی از عهدشکنان اروپایی، به هیچ عنوان نمی‌توانست بازار دلار، ارز و سکه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه عنوان کرد: متأسفانه ایراد در جایی است که در طول دهه قبل تاکنون توجهی به اقتصاد مردمی نداشته‌ایم.

,

 

,

لزوم ساماندهی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردمی

,

فلاحتی گفت: ان‌شاءالله تجربه برجام این باشد که اقتصاد مردمی و اقتصاد مقاومتی به نحوی با همکاری مردم و مسئولین ساماندهی شود که این تکانه‌های سیاسی تاثیری بر اقتصاد کشور ما نداشته باشد و مطمئنا راه برون رفت از مشکلات امروز توصیه‌های مقام معظم رهبری است که خیلی با درایت، شفاف و روشن مثل همیشه خردمندانه بیان کردند.

,

 

,

وی با اشاره به خطای بزرگ که در بیانات مقام معظم رهبریبه آن اشاره شد، اظهار کرد: منظور از خطای بزرگ این است که ما هنوز که هنوز است ظرفیت‌های داخلی کشور خود را به اندازه کافی بروزآوری نکرده‌ایم و همین مسئله باعث شده است که اقتصاد ما تحت تأثیر قرار گیرد وگرنه کشور ما بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با این همه سرمایه‌های انسانی و مادی که در داخل دارد اصلا نباید در مقابل تکانه‌های سیاسی دنیا تحت تاثیر قرار گیرد که با یک تهدید، خروج از برجام و یک مذاکره‌ای که بشود یا نشود اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار دهد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروزه بخش عمده‌ای از مشکلات کشور به دلیل عدم توجه به اقتصاد مردمی است؛ چرا دولت امروز وقتی می‌خواهد اصل 44 را که وظیفه دولت است، اجرایی کند، به عنوان مثال واگذاری کارخانه‌ها یا بخش‌هایی از دولت به مردم، خود مردم مخالفت می‌کنند؟ به این دلیل که در گذشته به خوبی اصل 44 به طور واقعی انجام نشده است که یک کارخانه یا قسمت دولت واقعا به مردم برگردد.

,

 

,

فلاحتی گفت: اقتصاد را به سمتی برده‌ایم که بدهی‌های دولت از اصل 44 کم شده است در این صورت مشخص است که مردم راضی نمی‌شوند که از حیطه دولت خارج شود چراکه از سوددهی می‌افتد و ده‌ها موضوع و مشکل دیگر که در این زمینه مطرح است.

,

 

,

جنگ دشمن علیه ما، جنگ اقتصادی است

,

وی با بیان این‌که باید در زمینه اقتصادی به سمت و سوی برویم که تاثیر دشمنی‌ها کم شود، اظهار کرد: اکنون دشمنی‌ها در زمینه اقتصادی است و به فرمایش مقام معظم رهبری اتاق فکر و جنگ دشمن به وزارت خزانه‌داری آمریکا رسیده است و جنگ دشمن علیه ما جنگ اقتصادی است و حتی تهدیدات فرهنگی بعد از اولویت‌های اقتصادی مطرح است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به همین دلیل است که در داخل به هر میزانی که اقتصاد خود را داخلی و بومی کرده‌ایم، به همان میزان ارتباط‌گیری ما با دنیا به نحوی است که همه دنیا می‌توانند با ما ارتباط داشته باشند و ماهم ارتباط داشته باشیم بدون این‌که تحت تأثیر تکانه‌های اقتصادی آن‌ها قرار گیریم.

,

 

,

فلاحتی تأکید کرد: این‌ها مسائلی است که مقام معظم رهبری سال‌ها است به این موضوع تأکید دارند و با عنوان‌هایی از جمله جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و امروزه مردمی‌کردن اقتصاد از آن نام می‌برند.

,

 

,

وی یادآور شد: وقت آن رسیده است که دولتمردان به صورت جدی وارد این کار شده و مجلس نیز کمک حال دولت باشد کمااینکه تاکنون نیز این‌گونه بوده است، باید با عزم جهادی به سمت و سویی برویم که منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی مردم محقق شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه