اخبار داغ

گزارش/

غبار بی توجهی بر قدیمی ترین زیارتگاه در بندرعباس/زیارتگاه پنجه علی فاقد امکانات است+تصاویر

غبار بی توجهی بر قدیمی ترین زیارتگاه در بندرعباس/زیارتگاه پنجه علی فاقد امکانات است+تصاویر
زیارتگاه پنجه علی(ع) در منطقه دوراهی ایسینی بندرعباس از دیرباز مورد توجه بسیاری از مردم بوده که اعتقاد راسخ به آن دارند اما این مکان مقدس در سایه بی‌توجهی مسئولان قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ شهرستان بندرعباس استان هرمزگان بزرگترین بندر گاه تجاری کشور بوده که به واسطه دریای نیلگون خلیج فارس و صنایع متعدد موجود در این شهرستان تبدیل به یکی از پردرآمد ترین شهر های ایران شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از فرهنگ کده؛ , فرهنگ کده,

این شهر جنوبی با وجود داشتن ساحلی بسیار زیبا که یکی از اصلی ترین مقاصد مسافران در طول سال است از نظر زیبا سازی شهری و سرانه فضای سبز بسیار ضعیف عمل کرده است.

,

قطب اقتصادی کشور به دلیل نداشتن فضای سبز مناسب کاملا بی روح شده است و چهره این شهر بندری هیچ جذابیتی برای شهروندان و تجار ندارد .

,

از طرف دیگر به دلیل دارا بودن جزایر، طبیعت منحصر به فرد و پیشینه تاریخی این منطقه یکی از مقاصد گردشگران خارجی نیز محسوب می شود که این چهره شهری به عنوان بزرگترین بندرگاه تجاری کشور در شأن ایران عزیزمان نیست.

,

پایتخت اقتصادی کشور در واقع ظرفیت های گردشگری بسیاری در حوزه های گوناگون دارد که مورد غفلت واقع شده و حتی درب برخی از اماکن گردشگری آن مثل حمام گله داری در بندرعباس قفل است و مردم نمی توانند از آن دیدن کنند و از سوی دیگر اماکن گردشگری این استان برای بسیاری از شهروندان ناشناخته است.

,

, ,

بندرعباس با کمبود مکان های تفریحی و گردشگری روبه رو است

, بندرعباس با کمبود مکان های تفریحی و گردشگری روبه رو است, بندرعباس با کمبود مکان های تفریحی و گردشگری روبه رو است,

بندرعباس در بخش اماکن تفریحی، گردشی و ورزشی و... باکمبودهای فراوانی روبه رو است که نیازمند تدابیری برای توسعه چنین اماکنی است تا شهروندان بتوانند درساعاتی از شبانه روز از قفس های آپارتمانی بیرون آمده و در این اماکن تفریح داشته باشند.

,

زیارتگاه پنجه علی در منطقه دوراهی ایسینی بندرعباس از دیرباز مورد توجه زیادی از مردم بوده و حتی با وجود نبود جاده دسترسی مناسب ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با پای پیاده و تحمل سختی ها خود را به این مکان مقدس که در بلندی کوه ها واقع شده می رساندند.

,

در اسفندماه سال 95 بود که امینی، شهردار بندرعباس به منظور تفریحگاه شهروندان این استان پروژه کوهستان پارک پنجه علی را در این منطقه اجرایی کرد و فاز اول آن که مشتمل از احداث چند آلاچیق، جاده دسترسی به زیارتگاه و کاشت نهال را به بهره برداری رساند اما این مکان مقدس با کمبود هایی روبه رو ست که اصلی ترین آن آب و برق است کمبود این امکانات در شان این زیارتگاه نیست.

,

, ,

با احداث جاده دسترسی به زیارتگاه میزان تردد به این مکان اضافه شد ولی متاسفانه امکانات دیگری افزایش نیافت و این کوهستان پارک که می تواند به عنوان قطب گردشگری شهرستان بندرعباس به شمار رود که نیازمند توجه وسرمایه گذاری است و از طرفی با توجه به کمبود امکانات تفریحی و گردشگری در محلات حاشیه ای شهر توسعه این کوهستان پارک در بخش های مختلف خواهد توانست بخشی از خلاء موجود را در این مناطق برطرف کند.

,

عدم امکانات در قدیمی ترین زیارتگاه بندرعباس

, عدم امکانات در قدیمی ترین زیارتگاه بندرعباس, عدم امکانات در قدیمی ترین زیارتگاه بندرعباس,

میثم غلامی، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به امکانات زیارتگاه پنجه علی، اظهار کرد: جاده دسترسی به زیارتگاه فاقد روشنایی است و آب مورد نیاز این مکان از منبع تامین می شود و فاقد لوله کشی است.

,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه مسئولان باید توجه بیشتری به مکان های مقدس داشته باشند، افزود: زیارتگاه پنجه علی سرویس بهداشتی و وضوخانه مناسبی ندارد و همچنین مردم ناچار هستند به دلیل نبود برق و کولر در گرما به عبادت بپردازند .

,

, ,

از ظرفیت های استان به نحو مطلوب استفاده نشده است

, از ظرفیت های استان به نحو مطلوب استفاده نشده است, از ظرفیت های استان به نحو مطلوب استفاده نشده است,

غلامی، کوه ها و دره ها های اطراف این زیارتگاه را مناظر زیبایی برای گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی دانست و گفت: بعضی ازکشورهای حوزه خلیج فارس که مکان مشابه این را دارند با توسعه فضای سبز و تامین امکانات چنین اماکنی را به قطب گردشگری و جذب توریست تبدیل کرده اند که متاسفانه در این استان از چنین فرصتی به خوبی استفاده نشده است.

,

وی با بیان اینکه اگر این زیارتگاه از روشنایی مناسبی برخوردار شود می توان از این مکان اشتغال زایی ایجاد کرد، تصریح کرد: با فروش صنایع دستی، نان محلی و لباس های بومی... می توان زمینه اشتغال برای جوانان را مهیا کرد اما از این ظرفیت ها تاکنون در این استان استفاده نشده و مغفول مانده است.

,

, ,

عدم روشنایی و سرعت گیرهای غیراستاندارد در جاده زیارتگاه پنجه علی

, عدم روشنایی و سرعت گیرهای غیراستاندارد در جاده زیارتگاه پنجه علی, عدم روشنایی و سرعت گیرهای غیراستاندارد در جاده زیارتگاه پنجه علی,

شهروند بندرعباسی بیان کرد: با توجه به اینکه پایتخت اقتصادی کشور فاقد شهربازی است می توان با احداث یک شهربازی اشتغال زایی کرد و همچنین می توان تله کابین و... راه اندازی شود و تفریحات و ورزش های شاد و هیجانی ایجاد کرد و از طرف دیگر  فضایی برای والیبال، تنیس، شطرنج، فوتبال و...به وجود آورد تا جوانان ورزش کنند و از سوق یافتن به سمت جرم،جنایت و اعتیاد جلوگیری شود.

,

غلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در جاده زیارتگاه پنجه علی علائم رانندگی وجود دارد و همچنین سرعت گیرهای آن غیراستاندارد است که تاکنون جان زیادی از شهروندان را گرفته است و اگر روشنایی این جاده تامین شود حوادث نیز کاهش می یابد.

,

زیارتگاه پنجه علی ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر به داخل شهر بندرعباس را دارد اما نیاز به سرمایه‌گذاری و فضاسازی و زیباسازی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه