اخبار داغ

امام جمعه ریگان مطرح کرد؛

نقش آفرینی حضرت خدیجه کبری(س) در پیشرفت،گسترش و زنده نگهداشتن اسلام

نقش آفرینی حضرت خدیجه کبری(س) در پیشرفت،گسترش و زنده نگهداشتن اسلام
امام جمعه شهرستان ریگان گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها یکی از بانوان مجلله ای است که در پیشرفت،گسترش و زنده نگهداشتن اسلام نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی رنجبر ماهانی امام جمعه شهرستان ریگان در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اظهار کرد: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها  یکی از بانوان مجلله ای است که در پیشرفت،گسترش و زنده نگهداشتن اسلام نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی تصریح کرد:حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها یکی از زنان ثروتمندی بود که تمام دارایی خود را در اختیار نبی اکرم(ص) قرار داد و پیامبر عظیم الشان اسلام در آن زمان که مسلمان در محاصره اقتصادی بودند را با استفاده از ثروت این بانو گرانقدر نجات داد و می توان گفت دارایی حضرت خدیجه کبری بود که اسلام را نجات داد.

,

امام جمعه شهرستان ریگان با اشاره به معراج پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: خداوند به پیامبر(ص) در زمان بازگشت فرمودند که سلام من را به حضرت خدیجه کبری برسان؛ در تاریخ اسلام نظیر این موضوع را نداشته ایم که به شخصیت، خانم و انسان برجسته ای خداوند متعال به او سلام گفته باشد.

,

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ماهانی تأکید کرد:در شرایط کنونی بانوان ما یکی از وظایفشان این است که همان گونه که حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها برای احیا دین هزینه کردند،هزینه کنند؛ تا امروز هر جا که نام پیامبر عظیم الشان می درخشد به این دلیل است که پشتوانه ای به نام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را داشته است و  اگر ایشان پشتوانه معنوی،فرهنگی و مالی نبودند پیامبر اکرم (ص) در این زمینه موفق نمی شدند.

,

امام جمعه شهرستان ریگان با بیان اینکه امروز زنان جامعه ما نیز دوشادوش همسران خود می توانند مانند حضرت خدیجه کبری نقش آفرینی کنند،خاطر نشان کرد:امروز تربیت فرزند یکی از وظایفی است که بر عهده بانوان در سطح جامعه است؛ همان گونه که حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها  توانستند در آن دوران شخصیتی را مانند حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها را تربیت و پرورش دهد؛ امروز نیز زنان ما می توانند با الگو گیری از حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها  در تربیت،رشد و نمو فرزندان خود نقش آفرینی داشته باشند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه