اخبار داغ

حکایت کوزه گری که از کوزه شکسته آب می خورد؛

همجواری با ذخایر نفتی و مغفور ماندن از آن/تقریبا هیچ، سهم پایتخت اقتصادی کشور از لوله کشی گاز خانگی!

همجواری با ذخایر نفتی و مغفور ماندن از آن/تقریبا هیچ، سهم پایتخت اقتصادی کشور از لوله کشی گاز خانگی!
با توجه به تولید روزانه بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان؛ حکایت مردم هرمزگان حکایت کوزه گری است که از کوزه شکسته آب می خورد و هرمزگان که خود تولید کننده گاز بوده و گاز رسانی به سایر استان ها و کشورها را انجام می دهد؛ اکثر نقاط آن از لوله کشی گاز محروم هستند و مردم برای روشن کردن اجاق خانه هایشان باید سیلندرهای گاز را به دوش بکشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان با دارا بودن میدان های گازی، سرخون، گورزین، چارک، گشوی جنوبی، هنگام و سفید یکی از قطب های تولید نفت و گاز کشور محسوب می شود که علاوه بر رفع نیاز استان به استان ها و  کشور های همجوار  نیز صادر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با توجه به تولید روزانه بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان؛ حکایت مردم هرمزگان حکایت کوزه گری است که از کوزه شکسته آب می خورد و هرمزگان که خود تولید کننده گاز بوده و گاز رسانی به سایر استان ها و کشورها را انجام می دهد؛ اکثر نقاط آن از لوله کشی گاز محروم هستند و مردم برای روشن کردن اجاق خانه هایشان باید سیلندرهای گاز را به دوش بکشند.
خطوط انتقال گاز از عسلویه و پارس جنوبی به پاکستان از خاک های هرمزگان عبور می کند و مردم این استان فقط باید همسایگی با این لوله ها را داشته باشند.
در سال ۱۳۹۰ نخستین مرحله گازرسانی به شهر بندرعباس که مرکز استان و پایتخت اقتصادی کشور است شروع به کار شد که تنها بخشی از محله گلشهر این شهر به طول ۵۰ کیلومتر لوله کشی شده و مراحل بعدی آن به صورت لاک پشتی در حال اجراست که این امر مردم بندرعباس را کلافه کرده است.
در نبود لوله کشی گاز در شهر بندرعباس، مکان های غیر استاندارد، خاکی و بدون امکانات اولیه در این شهر تعبیه شده که مردم از این مکان ها سیلندرهای گاز خانگی تهیه کنند.
با گرم شدن بازار سیلندرهای گاز خانگی و افزایش تقاضای مردم، در هر کوی و برزن از از شهر بندرعباس شاهد حضور فروشندگان هستیم که کپسول های گاز خانگی را به دور از چشم مسئولان و ناظران شهر به قیمت های غیر واقعی و به میزانی که خودشان می خواهند به فروش می رسانند.
خبرنگار هرمز پای درد و دل و گلایه های مردم شهر بندرعباس رفته تا احوالات آنها را جویا شود.

,
,
,
,
,
,

, ,

رشد قارچ گونه محل عرضه کپسول خانگی

, رشد قارچ گونه محل عرضه کپسول خانگی , رشد قارچ گونه محل عرضه کپسول خانگی,

مهدی ارزش، یکی از شهروندان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: سیلندرهای گاز شهری در مکان های قانونی به صورت غیر استاندارد عرضه می شود و علاوه بر مکان هایی که محل عرضه مستقیم سیلندرهای گاز است مکان های غیر قانونی نیز به صورت قارچ گونه افزایش یافته است.
این شهروند با بیان اینکه مکان های عرضه سیلندر گاز جان اهالی آن منطقه را به خطر می اندازد، گفت: علاوه بر کلافه شدن مردم آن مناطق و عابران از بوی نامطبوع گاز، در صورت بروز حادثه ای سلامت، امنیت و آسایش بسیاری از مردم به خطر می افتد.
ارزش با اشاره به اینکه کپسول های گاز خانگی مثل طلا نایاب شده است، عنوان کرد: برای تهیه سیلندرهای گاز خانگی باید به مکان های مختلف عرضه مراجعه کنیم و هر جا می رویم به دلیل تقاضای بالا سهمیه روزانه آن ها تمام شده است  و ما مجبور به خرید از مراکز غیر قانونی هستیم که هم وزن آن کم تر بوده و هم قیمت آن بیشتر است.

,
,
,

, ,

سیلندرهای گازی که بمب متحرک هستند
وی افزود: جابه جا کردن سیلندر های گاز برای برای تعویض، خطر بزرگی بوده و مانند این است که ما بمب متحرک را جابه جا می کنیم و تمام دعایمان این است که به سلامت به خانه برگردیم.
این شهروند ادامه داد: در سال های اخیر علاوه پر و خالی کردن سیلندرهای خانگی و شارژ پیک نیک با افزایش خودروهای گاز سوز در محل های غیر قانونی عرضه کپسول گاز خانگی این ماشین ها مخازن خود را با این گاز ها پر می کنند که خطر انفجار را به دنبال دارد.
ارزش خاطر نشان کرد: در شان پایتخت اقتصادی کشور نیست که در هر گوشه ی آن تعدادی کپسول گاز خانگی قرار بگیرد و چهره زیبای شهر را به زشتی کشاند.

, سیلندرهای گازی که بمب متحرک هستند, سیلندرهای گازی که بمب متحرک هستند,
,
,
,

, ,

فقر و بیکاری عامل رجوع به این شغل پر خطر

, فقر و بیکاری عامل رجوع به این شغل پر خطر , فقر و بیکاری عامل رجوع به این شغل پر خطر,

یکی از عرضه کنندگان کپسول گاز خانگی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: پنج سال است که از روی بیکاری به این شغل پناه آورده ام تا از این طریق رزق خانواده ام را به دست آورم.
این شهروند با بیان اینکه مشامش به بوی گاز خانگی عادت کرده است، تصریح کرد: در روزهای اول شروع کار که کپسول ها را در حیات منزل نگهداری می کردم، باعث اذیت خود و خانواده ام بود ولی الان بعد از گذشت سال ها به این بو عادت کرده ایم.
وی علت گران تر فروختن کپسول های گاز خود نسبت به قیمت اصلی آن را این گونه گفت: ما کپسول ها را از ماشین های حمل و یا از مراکز عرضه مستقیم تهیه می کنیم که درآن مکان ها باید قیمت اصلی آن را پرداخت کنیم و برای اینکه سود داشته باشیم باید هزار تا دوهزار تومان گران تر بفروشیم.
این شهروند خاطر نشان کرد: از روی فقر و ناچاری این شغل پر خطر را متحمل می شوم که علاوه بر به خطر انداختن جان خود، جان خانواده ام نیز در خطر است.

انتهای پیام/

, هرمز,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه