اخبار داغ

سردرگمی روستانشینان در پرسه بیمه سلامت/ بدون رعایت سیستم ارجاع خدمات پزشکی ارائه نمی شود!

سردرگمی روستانشینان در پرسه بیمه سلامت/ بدون رعایت سیستم ارجاع خدمات پزشکی ارائه نمی شود!
در شرایطی که مشکلات اقتصادی به صورت ملموس در روستاهای هرمزگان جلوه گری می کند و بسیاری از بیماران حتی هزینه رفت وآمد به مرکز استان ندارند، سهل انگاری مراکز بهداشتی بیماران را متحمل هزینه مضاعف می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ضعف زیرساخت ها و کمبود امکانات پزشکی در اقصی نقاط استان هرمزگان موجب شده تا موج گسترده ای از سفرهای پزشکی- درمانی از محروم ترین نقاط بشاگرد در شرق تا دورافتاده ترین روستای پارسیان در غرب استان و به شهرستان بندرعباس صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

روزی نیست که خیابان های مرکز شهر از حدفاصل چهارراه فاطمیه تا انتهای سه راه سازمان و تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی بندرعباس میزبان مهاجرانی باشند که تنها جهت درمان و دریافت خدمات پزشکی به این مراکز مراجعه نکنند و این صف ها زمانی طولانی تر می شود که اهالی جنوب استان کرمان نیز به جبر کمبودهای پزشکی روانه مرکز استان هرمزگان می شوند.

,

مراکز درمانی بندرعباس در ساعات مختلف شبانه روز میزبان اقوام های مختلفی است که با پوشش های سنتی مسیرهای مطب پزشکان را طی می کنند تا پس از انجام امور پزشکی روانه شهر و دیار خود شوند.

,

ضعف امکانات درمانی در استانی که بیشترین سهم از درآمدهای کشور را دارد موضوع تکراریست که با وجود پیگیری های مکرر مسئولان حال و پیشین برای تخصیص اعتبار ویژه از این درآمدها همیشه دست رد دولتی ها به سینه شان خورده که طبق فلان قانون و ماده امکان بازگشت درآمد به هرمزگان وجود ندارد.

,

, ,

دولت یازدهم در راستای توسعه نظام سلامت و برخورداری بیشتر محرومین از خدمات درمانی اقدام به ارائه بیمه روستانشینان کرد تا با اسقرار پزشک در روستاها بیماران با سرعت بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع داده شوند و روند درمان با هزینه حداقلی و سرعت بیشتری طی شود.

,

درد محرومیت و مهجوریت ساکنان هرمزگانی از کمبود امکانات پزشکی زمانی مضاعف می شود که با غفلت مسئولان حوزه درمانی روستاها و بخش ها در دفترچه بیمار مهر ارجاع پزشک خانواده به مراکز درمانی خورده نمی شود و بیمار یا مجبور به بازگشت به روستای خود می شود و یا اینکه تمام هزینه های پزشکی را به صورت آزاد متقبل شود.

,

در شرایطی که فقر و مشکلات اقتصادی به صورت ملموس در روستاهای محروم هرمزگان جلوه گری می کند و بسیاری از بیماران حتی هزینه رفت و پرگشت خود را به مرکز استان ندارند، سهل انگاری مراکز بهداشتی در نحوه صحیح ارجاع، بیماران را متحمل بشترین هزینه ها می کند.

,

خانواده هایی که با هزار امید و طی صدها کیلومترمسافت در سرمای زمستان و گرمای خرماپزان بدون داشتن هیچ سرپناهی به مرکز استان سفر می کنند تا رنج بیماری را بکاهند ساعت ها در کوچه پس کوچه های مرکز شهر پرسه می زنند و شکمشان را با ساندویچ و یا نان های سنتی سیر کنند در نهایت دست از پا درازتر تنها به خاطر عدم ثبت مهر ارجاع پزشک باید به دیارشان باز گردند.

,

, ,

بیمه شدگان بدون رعایت سیستم ارجاع مجاز به دریافت خدمات نیستند

,

مهرداد ایزدپرست، رئیس توانمند سازی بیمه سلامت استان هرمزگان در گفت و گو باخبرنگار هرمز، با اشاره به اینکه در بیمه سلامت روستایی هر ارجاع از زمان صدور یک ماه اعتبار دارد، اظهار کرد: این ارجاع برای سه بار مراجعه فرد بیمار اعتبار دارد چنان چه بیمار به درمان طولانی تر از یک ماه نیاز داشت باید مجدد به پزشک خانواده مراجعه  و دوباره ارجاع دریافت کند.

, هرمز،,

ایزد پرست با تاکید بر اینکه بیمه شدگان باید به متخصص طرف قرار داد مراجعه کنند، تصریح کرد:تنها بیمارانی که توسط پزشک خانواده با رعایت ضوابط نظام مربوطه، ارجاع شده باشند، قابل پذیرش هستند.

,

وی ادامه داد: پزشک متخصص و فوق تخصص طرف قرارداد در صورت مراجعه بیمه شده روستایی بدون رعایت سیستم ارجاع، مجاز به تجویز دارو و خدمات پاراکلینیک در دفاتر بیمه شدگان نمی باشد، اما این قانون برای افراد بیمه شده روستایی که بیماری خاص دارند، وجود ندارد.

,

رئیس توانمند سازی بیمه سلامت در ادامه بیان کرد: گاهی افراد نیازمند دریافت خدمات متعدد در یک چرخه ارجاع هستند، و ممکن است بیمار ارجاع شده نیاز به دارو،آزمایش و سایر خدمات همزمان داشته باشد که در این صورت قسمت ارجاع نسخه باید توسط متخصص طرف قرارداد تکمیل گردد و پس از آن نسبت به تجویز اقدام می کند.

,

رئیس توانمند سازی بیمه سلامت خاطر نشان کرد: نسخه ای که  توسط پزشکان در بیمارستان تجویز می شود، علاوه بر مهر متخصص و فوق تخصص و رزیدنت باید مهر بیمارستان نیز داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه