اخبار داغ

تشخیص قارچ سمی از خوراکی ساده‌ نیست

تشخیص قارچ سمی از خوراکی ساده‌ نیست
معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد، با بیان اینکه تشخیص قارچ سمی از خوراکی کار ساده ای نیست به هم استانیان در خصوص مصرف قارچ های خودرو در طبیعت هشدار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نرگس عسگری معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد  در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر؛  اظهار کرد: با توجه به بارندگی های فصل بهار که منجر به روئیدن و رشد انواع قارچ در طبیعت شد ، مصرف آنها باعث بروز مسمویت وسیع هموطنان گردیده است.

وی ضمن توصیه مصرف قارچ های بسته بندی به هم استانیان اظهار داشت: با توجه به احتمال بروز مسمومیت های شدید و واکنش های پوستی باید از خوردن و حتی دست زدن به قارچ‌های خودرو خودداری کرد.

عسگری در ادامه متذکر شد، تشخیص سمی و یا خوراکی بودن قارچ‌ها کارساده‌ای نیست و تنها از طریق آزمایش امکان پذیر است.

وی همچنین توصیه کرد: قارچ‌ را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای بسته‌بندی های بهداشتی خریداری و از خرید قارچ های فله ای خودداری نمایید.

عسگری  در خصوص علائم مسمومیت با قارچ نیز اظهار داشت: در صورت مصرف هر نوع قارچ‌ ، چنانچه دچار علائم مسمومیت مانند شکم درد، حالت تهوع و استفراغ و همچنین سرگیجه و افت فشار خون و یا اسهال و تاری دید شدید سریعاً به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس مراجعه نمائید.

معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد ادامه داد: چنانچه به طبیعت مراجعه کردید مواظب کودکان باشید، به آنان آموزش دهید که به قارچ های خودرو در طبیعت دست نزنند و در صورت تماس با قارچ دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند .
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه