اخبار داغ

معاون بازسانی بنیاد مسکن استان بوشهر خبر داد؛

انجام مقاوم سازی ۴۷ درصد مسکن روستاهای استان بوشهر/ پرداخت وام کم بهره به ۲۵۰۰ متقاضی مسکن روستا

انجام مقاوم سازی ۴۷ درصد مسکن روستاهای استان بوشهر/ پرداخت وام کم بهره به ۲۵۰۰ متقاضی مسکن روستا
معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با همکاری دهیاری ها و بخشداری های استان در سطح استان تاکنون تعداد 35497 واحد معادل 47 درصد روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت مقاوم سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالار عبدالهی معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر در گفت و گو با سپاس با اشاره به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، گفت: به منظور ارتقاء سطح ایمنی ساختمان روستایی با هدف بهسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن استان بوشهر از سال 1374 تا سال 1383 توانست بیش از 7040 واحد روستایی را مقاوم سازی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر اظهار کرد: با همکاری روستائیان و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سالانه بیش از 200 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور نوسازی و بهسازی می شود که استان بوشهر یکی از استان های برتر در این حوزه است.

,

وی ادامه داد: خدمات نوسازی و بهسازی برای متقاضیان مسکن در روستا در قالب تسهیلات بانکی با سود های 4 درصد است که در استان بوشهر سالانه به 2500 متقاضی خدمات ارائه می شود.

,

عبدالهی با بیان اینکه در استان بوشهر 823 روستا و آبادی ثبت شده است، افزود:  با همکاری دهیاری ها و بخشداری های استان  در سطح استان تاکنون تعداد 35497 واحد معادل 47 درصد روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت مقاوم سازی شده است.

,

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس فعالیت های انجام شده برنامه بلند مدت در بنیاد مسکن واحدهای غیر مقاوم 38737 واحد  معادل 53 درصد شناسایی شده است که با تخصیص کل سهمیه سالانه عملیات اجرایی و مقاوم سازی انجام خواهد شد.

,

عبدالهی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه بلند مدت توسعه روستائی توسط بنیاد مسکن تا سال 1406 واحد های مقاوم سازی روستایی در سطح کشور به بیش از 70 درصد خواهد رسید که استان بوشهر بر اساس برنامه توسعه ششم باید سالانه 2500 خانه روستائی را مقاوم کند.

,

وی ابراز کرد: بیش از 8664 واحد جهت تسهیلات طرح ویژه و موفق به اتمام ساخت واحد مسکونی شده است که در قالب اعتبارات قرض الحسنه و بلاعوض در بانک های ملی، ملت، صادرات، تجارت و ملی پرداخت می شود.

,

معاون بازسازی بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به حوادث غیر مترقبه تاکید کرد: در حوزه مناطق آسب دیده حوادث غیر مترقبه در  بازسازی مناطق سانحه دیده تا سال 91 تعداد 17487 واحد مسکونی، بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دشتی سال 92 واحد های احداثی 1600، واحدهای تعمیری 316، حصار کشی 1555 و تجاری 33 واحد عملیات اجرایی انجام شده است.

,

عبدالهی اذعان کرد:  بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان در مهرماه 1392 واحدهای احداثی 1800، واحدهای تعمیری 2320 و 1300 واحد حصار کشی و در حادثه سیل و زلزله بوشکان دشتستان 302 واحد احداثی و 519 واحد تعمیری داشته ایم.  

,

وی بیان کرد:  بازسازی مناطق سیل زده استان ناشی از سیل  سال 96 در شهرستان های دیر ، تنگستان و دشتی تاکنون حدود 63 واحد احداثی و 186 واحد تعمیری بازسازی شده است و مابقی به تعداد 125 واحد احداثی و 244 واحد تعمیری  در حال بازسازی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه