اخبار داغ

بازخوانی پرونده شهردار پرحاشیه بندرعباس؛

از عدم پرداخت معوقات کارگران تا انتشار خبر کذب برای کمک میلیاردی به مسجد جامع

از عدم پرداخت معوقات کارگران تا انتشار خبر کذب برای کمک میلیاردی به مسجد جامع
شهرداری بندرعباس به عنوان یکی از پرحاشیه ترین و‌ چالشی ترین سازمان های هرمزگان در سیاسی کاری گوی سبقت را از رقیبان ربوده و به خبرسازترین نهاد دولتی مبدل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ داستان عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری بندرعباس و معوقات چندین ماهه آنان حکایت مثنوی هفتاد من است که در سالهای اخیر به سوژه روتین شهردار بندرعباس تبدیل شده و با وجود پیگیری های مکرر همچنان شاهد چندین ماه تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران این سازمان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شهرداری بندرعباس را می توان یکی از پرحاشیه ترین و‌چالشی ترین سازمان های دولتی در هرمزگان دانست که به واسطه برخی سیاسی کاری ها به دستگاهی خصولتی مبدل شده است.

,

عملکرد شهردار پرحاشیه بندرعباس در تمامی زمینه های عمران و شهرسازی را می توان از نقاط ضعف عباس امینی برشمرد که در دوران صدارت خود با وجود موج انتقادات و شکایات مختلف به یکه تازی خود می پردازد و با سرعت نور صف منتقدان را پشت سرمی گذارد.

,

در سالهای اخیرسیاسی کاری اقای شهردار تا جایی بالا گرفته که انتقاد نماینده ولی فقیه استان را به دنبال داشته و آیت الله نعیم آبادی را مجبور به واکنش های تند و موضع گیری محکم در برابر عملکرد ضعیف و غیرقانونی وی کرده است.

,

شهردار بد حساب بندرعباس که  داد بخش ها و ارگان های مختلف را در آورده از پرداخت به موقع  حقوق و مطالبات کارگران خود که عمدتا قشر ضعیف و نیازمند را شامل می شوند به بهانه کمبود بودجه و اعتبار سربا می زند.

,

با افزایش بحران های اقتصادی و سیر نزولی گرانی ها عرصه بر صدها کارگر سازمان که تنها منبع درآمدشان حقوق ناچیز سازمانی است تنگ شده و هر روز شاهد آوارگی و خانه به دوشی کارگرانی هستیم که ماههاست مطالبات معوقه دارند.

,

یک حساب سرانگشتی از وضعیت معیشت خانواده این قشر از جامعه با وجود ماهها مطالبه عقب مانده حکایت از بحران اقتصادی خانوارها دارد که توان سیر کردن شکم اهل منزل را ندارند و باید سرافکنده و خجل مقابل فرزندانشان حاضر شوند.

,

درست در اوج مشکلات اقتصادی نیروی این سازمان و انتقادات مکرر، از سوی شهرداری خوش آوازه بندرعباس موضوع کمک پنج میلیاردی به مسجد جامع بندرعباس مطرح شد تا خود را از اتهام زنی های مکرر مبرا و در برابر انتقادات نماینده ولی فقیه به قانون شکنی های مکرر خنثی شود.

,

اعتبار ساخت مسجد جامع  از درآمد شهرداری نیست

, اعتبار ساخت مسجد جامع  از درآمد شهرداری نیست,

با مطرح شدن کمک میلیاردی شهرداری به ساخت مسجد موجی از انتقادات مردمی روانه شد که استاندار هرمزگان را مجبور به واکنش کرد.

,

همتی در این خصوص اظهار کرد:اعتباری که برای کمک به ساخت مسجد جامع بندرعباس تعلق گرفت، اصلا از درآمد ارزش افزوده و یا شهرداری بندرعباس نبود و چنین برداشتی درست نیست.

,

وی تصریح کرد: اعتبار یاد شده از مرکز اختصاص یافته و به همین منظور پیگیری شده و مقداری از آن نیز برای کمک به مسجد اهل سنت بندرعباس و تیم فوتسال آذرخش در نظر گرفته شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: همکاری و همیاری شورای شهر بندرعباس در تخصیص این کمک اعتباری به مسجد جامع بندرعباس در راستای وظایف ذاتی شهرداری که همان ساخت مراکز فرهنگی است، خواهد بود.

,

کمک شهرداری به مسجد جامع کذب محض است

, کمک شهرداری به مسجد جامع کذب محض است,

همچنین آیت الله غلامعلی نعیم آبادی اظهار کرد:پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات تهران جهت ساخت مسجد قرار از طریق شهرداری به مسجد تزریق شود و هیچگونه برداشتی از اعتبارات و بودجه شهرداری بندرعباس نخواهد بود و ارتباطی به حقوق و دستمزد کارگران و حق مردم ندارد؛تنها این نهاد نقش ترانزیتی داشته و این پول با تلاش استاندار و پیگیری در تهران پرداخت شده است.

,

نعیم‌آبادی عنوان کرد: هیچ پولی دولت مستقیم به مساجد پرداخت نمی‌کند بلکه باید از طریق واریز به اوقاف، سازمان تبلیغات و سایر سازمان‌های مربوطه این کمک انجام شود.

,

وی ادامه داد: دراخبار آمده که از بازاریان به‌زور پول برای مسجد جمع شده درحالی‌که این مطلب کذب محض بود و ما پولی با زور از کسی نگرفته‌ایم.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه