اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تعهدی پذیرفته شد که تضمینی نداشت!

تعهدی پذیرفته شد که تضمینی نداشت!
در طول مذاکرات علیرغم وجود سابقه تاریخی قراردادها و پیمان‌ها درگذشته؛ هشدارهای مکرری از طرف رهبری جامعه ارائه شد که باکمال تأسف موردتوجه قرار نگرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل صالحی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ارم خبر درباره اعتماد به دشمن گفت: پس از اعتماد بیش‌ازحد به امریکا سرانجام این کشور با جنجال‌های فراوان از برجام خارج شد که این نشان‌دهنده اوج صادق نبودن قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گراز جمله آمریکاست ؛ علاوه براین سابقه تاریخی قراردادها و پیمان‌های قدرت‌های بزرگ در دوره معاصر نیز ثابت کرده بود که کشورها سلطه‌گر قابل‌اعتماد نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارم خبر , ارم خبر ,

این استاد دانشگاه در ادامه رهنمودهای مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرارداد و اظهار کرد: باید گفت قصه برجام قصه تاریخ امروز نیست بلکه قصه سراسر تاریخ و عبرت برای همه ملت‌هاست که هرگاه خواص جامعه از تاریخ عبرت گرفته و گوش‌به‌فرمان رهبر خود بوده‌اند موفق و هرگاه تاریخ را فراموش کرده و گوش‌به‌فرمان رهبر خود نبوده‌اند شکست‌خورده و ناکام مانده‌اند.

,

وی در ادامه افزود: در طول مذاکرات اخیر علیرغم وجود سابقه تاریخی قراردادها و پیمان‌ها با این کشورها به‌کرات هشدارهایی از طرف رهبری جامعه ارائه شد که متأسفانه این موضوع نادیده گرفته شد همچنین هشدارهای دلسوزان نظام ؛ با عبارات کاسبان تحریم ،بی‌سواد و... مورد تمسخر قرارگرفته شد.

,

صالحی درباره اعتماد کامل به دشمن و نبود تضمین در برجام تصریح کرد: تعهدی پذیرفته شد که تضمینی نداشت؛ این‌طرف به تعهد خود صادقانه روی زمین عمل کرد ولی طرف مقابل نه‌تنها عمل نکرد بلکه تحریم‌ها را تشدید کرده و بعد از دو سال سرگردانی با گستاخی و کلی طلب کاری و توهین از مذاکرات خارج گردید.

,

کارشناس مسائل سیاسی به نقش اروپا در برجام اشاره و عنوان کرد: کشورهای اروپایی که در طول مذاکرات نقش پلیس بد و خوب را بازی کرده و چندین بار مذاکرات را تأثیر قرا دادند شریک تجاری آمریکا محسوب می‌شوند سابقه تاریخی‌ بهتر از کدخدا ندارند آیا این کشورها قابل‌اعتماد هستند که برجام از ۱+۶ به ۱+۵ تبدیل شود؟

,

اسماعیل صالحی در پایان گفت: بجای بازی با کلمات که یک‌بار شیطان بزرگ را کدخدا و بار دیگر مزاحم برجام بدانیم؛ باید رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری را در خروج آمریکا از برجام و مذاکره با اروپا سرلوحه کار قرار دهیم در غیر این صورت یک دایره فریب شیطانی متصوراست که نجات از آن ممکن نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه