اخبار داغ

اندراحوالات معلولان پایتخت اقتصادی کشور؛

وقتی پای همت مسئولان لنگ است/بندرعباس شهری که برای معلولان ساخته نشده است

وقتی پای همت مسئولان لنگ است/بندرعباس شهری که برای معلولان ساخته نشده است
آسفالت نامناسب خیابان‌ها و ایجاد پل‌های عابر پیاده غیر استاندارد معضل بزرگی برای افراد معلول و حتی سالم بندرعباس محسوب می شود که این نشان می دهد معلولان از حداقل ها بی بهره اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ طی دو سال گذشته تاکنون شهرداری بندرعباس اقداماتی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای تسهیل تردد معلولان انجام داده که در جای خود قابل تقدیر و نشان‌دهنده‌ این است که تغییر نگرشی در سطح مدیریت شهری اتفاق افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , فرهنگ کده, ؛ ,

ولی متاسفانه این تغییر نگرش، با شناخت کامل از نیازهای معلولان نبوده و باعث تضییع بیت‌المال و همچنین هزینه‌های گزاف بلااستفاده برای معلولان تبدیل شده است.

,

در تسطیح پیاده‌روها به‌علت عدم‌آگاهی کامل مهندسان مشاور حسگرهای زمینی (سنگفرش‌های شیاردار) غیراستاندارد برای استفاده روشندلان به‌ کار رفته که نه‌ تنها برای معلولان بلکه برای سایر عابران پیاده هم خطرآفرین و ممکن است باعث پیچ‌خوردگی پای افراد هم شود.

,

فضای شهری برای معلولان مناسب نیست

, فضای شهری برای معلولان مناسب نیست, فضای شهری برای معلولان مناسب نیست,

در برخی مناطق همین حسگرها بعضا به موانع بسیاری منتهی می‌شوند از جمله تنه‌ درختان، شاخ و برگ درختانی که ارتفاع استاندارد ندارند و باید برای تسهیل عبور و مرور هرس شوند، صندوق‌های صدقات و تیر برق و ...است.

,

دالبرهای موجود در بخش هایی از پیاده‌روها که به خیابان منتهی می‌شوند اکثرا یا به جدول کنار خیابان، یا به جدول وسط بلوارها و جوی آب منتهی می‌شوند و یا در این محل‌ها خط‌کشی عابرپیاده وجود ندارد و با توجه به عرض زیاد خیابان‌ها خطرآفرین است

,

امیدواریم مدیریت شهری بندرعباس با درایت افراد و یا کارشناسانی مطلع برای رفع این معضلات موجود بر سر راه مشاکت معلولان استفاده کنند تا ضمن جلوگیری از هدررفت اعتبارات عمرانی گامی در جهت رفع موانع حضور این عزیزان در جامعه برداشته شود.

,

, ,

ضرورت مناسب‌سازی معابر عمومی بندرعباس برای تردد معلولان

, ضرورت مناسب‌سازی معابر عمومی بندرعباس برای تردد معلولان, ضرورت مناسب‌سازی معابر عمومی بندرعباس برای تردد معلولان,

در سال گذشته با تصویب شورای شهر بندرعباس، یک خودروی ون جهت استفاده معلولان بندرعباس از سوی شهرداری خریداری شد و به جامعه معلولان تحویل شد.

,

این اقدام شورای شهر و شهرداری در حمایت از افراد دارای معلولیت قابل تحسین است اما کافی نیست چرا که بنا به گفته‌ معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان در آذرماه سال گذشته ۴۰ هزار معلول در استان هرمزگان زندگی می‌کنند.

,

معلولان از حداقل ها بی بهره اند

, معلولان از حداقل ها بی بهره اند, معلولان از حداقل ها بی بهره اند,

یک خودرو ون نهایتا ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ سرنشین دارد و شاید فقط بتوان برای برخی امور از آن استفاده کرد از این رو ضرورت دارد شورای شهر و شهرداری بندرعباس علاوه بر چنین اقداماتی تمرکز اصلی خود را روی مناسب‌سازی معابر عمومی برای تسهیل در عبور و مرور معلولان بگذارند.

,

با وجود این‌که در یکی دو سال اخیر شهرداری بندرعباس یک‌دست‌سازی سنگ‌فرش پیاده‌ روها را اجرا کرده اما نگاهی به خیابان‌های پر تردد در نقاط مختلف شهر نشان می‌دهد هنوز معلولان با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو هستند و از حداقل ها بی بهره اند.

,

در صورتی که این برنامه به درستی و با کیفیت اجرا شود هم می‌تواند تا سال‌ها باقی بماند و هم اینکه تمامی معلولان امکان بهره‌مندی از آن را دارند.

,

, ,

تردد سخت معلولان در معابر بندرعباس

, تردد سخت معلولان در معابر بندرعباس, تردد سخت معلولان در معابر بندرعباس,

اسلام باوقار، رئیس شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: شهرداری بندرعباس اقدامات مناسبی برای مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها انجام داده، شهرداری در طراحی پروژه‌هایش اختلاف‌سطح معابر را حذف کرده و با ساخت رمپ‌های استاندارد به دنبال تردد آسان معلولان در شهر است.

,

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: شورای شهر نقش منحصر به فردی در ارتقای مناسب‌سازی (معابر برای معلولان) دارد و باید با همکاری همه ادارات مشکلات معلولان در شهر برطرف شود.

,

باوقار بیان کرد: مدیریت شهری در تمامی ابعاد باید به فکر معلولان باشد و شهرداری نیز از زمان ساختمان‌سازی و اجرای پروژه‌های شهری باید رفع مشکلات تردد معلولان را مدنظر قرار دهد و مناسب‌سازی شهر را جدی دنبال کند تا شاهد خدمات‌رسانی بهینه‌تر به معلولان باشیم.

,

تیرهای برق در وسط پیادروهای بندرعباس

, تیرهای برق در وسط پیادروهای بندرعباس, تیرهای برق در وسط پیادروهای بندرعباس,

اسماعیل بواشه، عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در شهر وجود ندارد، افزود: شهرداری پیاده‌رو می‌سازد ولی وسط این پیاده‌روها تیر برق وجود دارد که برای معلولان مشکلاتی ایجاد کرده و شرکت برق بایستی سریع‌تر این تیرها را جابه‌جا کند.

,

عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: باید منطقه‌ای از ساحل در اختیار معلولان گذاشته شود تا معلولان به راحتی به ساحل و دریا دسترسی داشته باشند و همچنین ساخت پارک ویژه جانبازان و معلولان یکی از ضروریات است که در این پارک بایستی تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای معلولان وجود داشته باشد.

,

ایجاد پل‌های عابر پیاده غیراستاندارد معضلی برای معلولان

, ایجاد پل‌های عابر پیاده غیراستاندارد معضلی برای معلولان, ایجاد پل‌های عابر پیاده غیراستاندارد معضلی برای معلولان,

مجید عسکری‌زاده، عضو شورای شهر بندرعباس افزود: شهرداری تاکنون اقدام به مناسب‌سازی برای حضور افراد معلول کرده اما متأسفانه هنوز آسفالت نامناسب خیابان‌ها و ایجاد پل‌های عابرپیاده غیراستاندارد معضل بزرگی برای افراد معلول و حتی کسانی که سالم هم هستند محسوب می‌شود.

,

عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: برای بهسازی شهر بندرعباس باید با همکاری همه ادارات کارهای زیادی انجام شود و با برنامه‌ریزی اساسی شاهد حضور بیشتر معلولان در اجتماع باشیم.

,

, ,

برای رفت‌وآمد معلولان باید ناوگان اتوبوسرانی مناسب در نظر گرفت

, برای رفت‌وآمد معلولان باید ناوگان اتوبوسرانی مناسب در نظر گرفت, برای رفت‌وآمد معلولان باید ناوگان اتوبوسرانی مناسب در نظر گرفت,

فاطمه جراره، عضو شورای شهر بندرعباس نیز، اظهار کرد: شهرداری می‌تواند پیمانکاران را ملزم کند تا با رعایت اصول مناسب‌سازی پروژه‌های شهری، زمینه حضور معلولان را همچون افراد عادی فراهم کند.

,

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: برای رفت‌وآمد معلولان باید ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مناسبی در نظر بگیریم و تاکسیرانی را ملزم کنیم تعدادی از تاکسی‌های را برای معلولان مهیا کند.

,

جراره خاطر نشان کرد: باید بسته‌های تشویقی برای ادارات، فروشگاه‌های تجاری و... در نظر بگیریم که اگر مناسب‌سازی درستی انجام دهند از تخفیف عوارض برخوردار شوند.

,

جامعه معلولان نیازمند توجهات جدی و بیشتری هستند

, جامعه معلولان نیازمند توجهات جدی و بیشتری هستند, جامعه معلولان نیازمند توجهات جدی و بیشتری هستند,

جواد بلارک، عضو شورای شهر بندرعباس گفت: جامعه معلولان به دلیل مشکلاتی که دارند نیازمند توجهات جدی و بیشتری هستند همه مسئولان در این زمینه وظیفه دارند تا خدمات‌رسانی مناسب‌تری به افراد دارای معلولیت صورت گیرد.

,

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: در شهرداری توجه به کارهای خرد و و کوچک نمی‌شود اما اگر کارهای کوچک را نادیده بگیریم به کارهای بزرگ هم نمی‌رسیم کارهای کوچک است که کارهای بزرگ را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند و امیدواریم بتوان با برنامه‌هایی، زمینه حضور بیشتر معلولان در جامعه را فراهم کنیم.

,

, ,

هنوز از حداقل استاندارد لازم برای معلولان بی‌بهره ایم

, هنوز از حداقل استاندارد لازم برای معلولان بی‌بهره ایم, هنوز از حداقل استاندارد لازم برای معلولان بی‌بهره ایم,

کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس گفت: علی‌رغم تمام تلاش‌های سال‌های گذشته هنوز از حداقل استاندارد لازم برای معلولان و انسان‌های سالم بی‌بهره هستیم.

,

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد:حوزه عمرانی شهرداری به تعداد کافی نیروی متخصص ندارد اگر نیروی تخصصی‌تری به شهرداری به ویژه حوزه عمرانی وارد می‌شد یقینا نظارت با کیفیت‌تری در تمامی پروژه‌ها را شاهد بودیم.

,

جهانبخش افزود: قطعاً با نگاه جدی شورای پنجم پیمانکاران بدون تخصص که صلاحیت لازم برای کار عمرانی با کیفیت ندارند را از این چرخه خارج خواهیم کرد و دراین حوزه به مجموعه عمرانی کمک خواهیم کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: مناسب‌سازی راه ورود معلولان به شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه‌اش کمترین حقی است که متأسفانه تضییع شده؛ در درجه اول باید ورود معلولان به شهرداری را مهیا کنیم.

,

شهرداری بندرعباس از شهریور ۹۶ با شعار «بندرعباس شهری برای همه» فعالیت‌های تبلیغاتی زیادی انجام داد و امید است که با مناسب‌سازی معابر و بهبود حمل‌ و نقل شهری معلولان هم شامل این این شعار شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه