اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

خطر کاهش جمعیت جوان متوجه کشور است

خطر کاهش جمعیت جوان متوجه کشور است
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خطر کاهش جمعیت جوان در صورت ادامه روند فعلی را متوجه کشور دانست و گفت: طرح بسته‌های تشویقی برای ترغیب خانواده‌های تک فرزندی برای به دنیا آوردن فرزند دوم و سوم می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا ساعی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با میزان افزایش جمعیت و نتیجه سیاست‌های اعمال شده در این رابطه اظهار داشت: بخش نیروی انسانی که به عنوان یک نیروی فعال تعریف می‌شود، می‌تواند نقش بسیار موثری را در توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه ایفا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ، , شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی هم‌چنین گفت: دولت‌ها باید برای حفظ جمعیت پویا و سرزنده خودشان تلاش کنند تا کشورشان پیشرفت کند و در زمینه‌های مختلف به موفقیت برسد.

,

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: در کشور ما نیز همین‌طور است. ما در پنجره طلایی جمعیت به سر می‌بریم و جمعیت جوان ما آمار خوبی دارد اما نحوه بهره‌برداری و زمینه‌سازی برای استفاده از این نیروی جوان نیاز به بحث برنامه‌های اساسی دارد.

,

ساعی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون در بحث افزایش نرخ جمعیت اتفاقی افتاده است یا خیر، گفت: به دلیل شرایط خاص کشور در دهه‌‎های گذشته، بحث کنترل جمعیت مطرح شد و اتفاقا سیاست‌‌های اعمال شده توسط وزارتخانه‌های مربوطه هم قابل بود.

,

وی اما یادآور شد: جمعیت در آن مقطع کنترل شد اما اکنون چند سال است که هشدارهای بسیار زیادی از طرف جامعه‌شناسان و جمعیت‌شناسان مبنی بر اینکه اگر جمعیت به همین منوال کاهش پیدا کند، در آینده دچار کاهش جمعیت جوان و رواج سالمندی در کشور خواهیم شد.

,

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مجلس در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای افزایش جمعیت مطرح کرد: قوانینی اعمال شده که بخشی از آن به دستورالعمل‌های وزارتخانه‌ها و مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد. در برنامه ششم توسعه هم به‌ طور ویژه‌ای سعی کرده‌ایم تا به موضوع سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت خانوار بپردازیم.

,

قوانین ما در بحث افزایش جمعیت کافی و کامل نیست. این جمله را ساعی مطرح کرد و در ادامه گفت: اگر بخواهیم به صورت کلان و مثبت نگاه کنیم، نیازمند یک سری قوانین حمایتی و تشویقی هستیم تا خانواده‌ها به افزایش جمعیت ترغیب شوند.

,

وی با بیان اینکه سیاست‌‌گذاری جمعیتی ما همان سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: در کنار فرامین رهبر معظم انقلاب، مجلس هم نیازمند این است که قوانین مثبتی را در جهت این فرامین تصویب و شرایط را برای خانواده‌ها تسهیل کند.

,

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان به اجرای طرح‌های تشویقی در کشورهای مختلف و نتایج مطلوبش اشاره و خاطرنشان کرد: طرح بسته‌های تشویقی برای ترغیب خانواده‌های تک فرزندی برای به دنیا آوردن فرزند دوم و سوم نیز می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه