اخبار داغ

16 ساعت روزه داری در گرمای 47 درجه/ آتش تنور نانوایی مانع ادای دین نمی شود

16 ساعت روزه داری در گرمای 47 درجه/ آتش تنور نانوایی مانع ادای دین نمی شود
چند سالی است که ماه مبارک رمضان با فصل گرم تابستان مقارن و موجب شده تا روزه داری در این ایام سخت و طاقت فرسا شود اما با این وجود برخی نانواها 16 ساعت در گرمای بیش از 47 درجه با خوشحالی روزه خود را گرفته و به ثواب چندین برابر آن فکر می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، عرق هر لحظه از سر و گردن او بیشتر روان می‌شود و لبها خشک تر، اما با این وجود با خوش رویی تمام جواب مشتری را می‌دهند، در ظاهر شاید روزه داری در کنار آتش سخت باشد اما وقتی به ثواب چندین برابر آن فکر می کنند کار برایشان راحت و شیرین می شود و انگار حس بهتری نسبت به افرادی که در کنار کولر و در سایه، روزه دار هستند دارند.
چند سالی است که ماه مبارک رمضان با فصل گرم تابستان مقارن شده و همین امر موجب شده تا روزه و روزه داری در این ایام به دلایلی چند، از جمله طولانی بودن روزها و گرم بودن هوا و تشنگی و عطش ناشی از این گرما سخت و طاقت فرسا شود.
با این وجود اما هستند افرادی که برای کسب روزی حلال بر سر سفره خانواده این روزها با قرار گرفتن رمضان در روزهای طولانی و گرمای بیش از 47 درجه ای هوا کار را رها نکرده و مشغول به فعالیت اقتصادی خود می باشند.
یکی از این مشاغل سخت کار در نانوایی است که در این خصوص به سراغ یک نانوایی در راسک یکی از شهرهای سیستان وبلوچستان می رویم.
 
اجر روزه رمضان در کنار تنور گرم نان
 دو کارگر در نانوایی مشغول به کار هستند، یکی از آنان خمیر می گیرد و همزمان کار فروش نان را نیز به عهده دارد و دیگری شاطر است، هوا گرم است و نانوا خمیر خود را تهیه کرده و کم کم باید نان های خود را پخت کند، چرا که تا یک ساعت دیگر افطار م یشود و نیاز است تا نان تازه شهروندان در سفره های افطاری حاضر شود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
, اجر روزه رمضان در کنار تنور گرم نان,
,
,
 
, ,

روزه داری عامل نزدیکی به خداست
علی هراتی جانی در گفت و گو با پاپایا اظهار کرد: فضیلت روزه داری در ماه مبارک رمضان و خشنودی پروردگار باعث می شود تا گرمای هوا و شعله های آتش تنور برایمان قابل تحمل بوده و با توکل به خدا در این ایام به وظیفه دینی خود عمل کنیم.
وی افزود: تامین نان روزه داران  بهترین شغل دنیا است چراکه می توانم با این کار موجبات خشنودی خلق و خالق را فراهم کنم.
این شاطر نانوایی سنتی با تاکید بر اینکه آتش تنور در برابر خشم خدا چیزی نیست، بیان کرد: گاهی در اوج کار ناگهان گرمای آتش تنور من را به یاد آتش جهنم می اندازد  تا جایی که عرق سرد بر پیشانیم نشسته و از خدا طلب آمرزش می کنم و در دل آرزو می کنم تا تمامی اعمال ریز و درشتم با چشم عنایت مهر خداوند محاسبه شود نه با عدالت حضرت دوست، چراکه هیچ انسانی معصوم نیست.
وی ادامه داد: وقتی برخی می پرسند کار در کنار آتش مانع روزه داری شما نمی شود به آنان یادآوری می کنم که حضرت علی(ع) زیر تابش خورشید کوفه با زبان روزه کشاورزی می کرد و افطارش چیزی به جز نمک و آب و گاهی دانه ای خرما نبود پس چرا باید ما که سفره های پر زرق و برق داریم و به برکت خدا دارای تنی سالم و روزی همیشگی هستیم بهانه گیری کرده و از انجام تکلیف شانه خالی کنیم.
هراتی جانی خاطر نشان کرد: بی شک روزه داری امروز ما هم از برکت خداست چرا که اگر برای ما انسان ها بود نمی توانستیم کوچک ترین مشکلات را تحمل کنیم اما خداوند به ما این قدرت را عطا کرده تا بتوانیم طعم بندگی را بچشیم.
 
,
, روزه داری عامل نزدیکی به خداست,
,
,
,
,
,
,
, ,
 
گرمای تنور باعث حلاوت دوچندان روزه داری است
یاسر رئیسی هم در این خصوص با اشاره به اهمیت روزه داری در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: کمک خدا و لطف او اولین چیزی است که به ما قدرت می دهد چرا که قبل از ماه رمضان باید هر نیم ساعت آب می‌خوردم اما حالا 17 ساعت بدون آب کار می کنیم که نشان دهند یاری خداست.
وی افزود: کار در نانوایی و کنار تنور نان از شغل های بسیار سخت است به گونه ای که حتی در زمستان گرمای بیش از 70تا 80درجه ای داخل نانوایی عذاب آور است  اما همین که می توانیم سر سفر خانواده های خود  لقمه ای حلال ببریم باعث شده تا از این کار لذت برده و سختی آن در طول روز برای ما آسان شود.
این جوان سربازی گرمای آتش را یادآور قیامت دانست و گفت: به لطف و عنایت پروردگار تاکنون توانسته‌ام روزه‌های خود را به طور کامل ادا کنم و روزه‌خواری نکنم و این  گرمای تنور هم تنها حلاوت روزه را دوچندان کرده و یاد عطش و گرسنگی روز قیامت را در دل‌ها زنده می‌کند.
 
,
, گرمای تنور باعث حلاوت دوچندان روزه داری است,
,
,
,
,
, ,

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان به خداوند ایمان و اعتقاد کامل داشته باشد سختی‌های زندگی برایش همچون شکر و عسل شیرین شده و اصلا به چشم نخواهد آمد اما اگر غیر از این باشد بهترین لحظات زندگی هم به تلخی زهر خواهد بود.
رئیسی در پایان با تاکید بر اینکه روزه داری  عامل نزدیکی به خداست، تصریح کرد: شاید یکی از مهمترین عوامل روزه‌خواری در میان جوانان امروز جامعه، عدم آگاهی کامل و مناسب از معبود و خالق هستی است چراکه اگر به درستی خدا را بشناسیم به عمق دستورات و وظایف دینی پی خواهیم برد و انجام هر کدام از فرامین الهی برایمان از هر چیزی مهمتر خواهد شد.

 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه