اخبار داغ

فرماندار خرمدره :

کشت هندوانه در شهرستان خرم دره ممنوع شد

کشت هندوانه در شهرستان خرم دره ممنوع شد
فرماندار خرم دره گفت: با توجه به افت آب های زیرزمینی منطقه ، کشت هندوانه توسط کشاورزان در شهرستان خرم دره را ممنوع بوده و از روسای دستگاههای مربوطه خواست در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض سحر، ،حجت محمدی در اولین جلسه کمیته خشکسالی شهرستان از اعضا خواست با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بحران منابع آبی در منطقه ،نسبت به اطلاع رسانی رعایت اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح منابع آب شهرستان توسط دستگاه ها ،کشاورزان و مردم اهتمام لازم راداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر، ,

وی بر اهمیت مدیریت مصرف آب به ویژه با تغییر الگوی کشت، تجمیع اراضی کشاورزی و استفاده از سیستمهای نوین آبیاری در شهرستان تأکید کرد  و با اشاره به افت آب های زیرزمینی منطقه  ، کشت هندوانه توسط کشاورزان در شهرستان خرم دره را  ممنوع  اعلام کرده و از روسای دستگاههای مربوطه خواست در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند .

,

 فرماندار خرمدره صیانت و حفاظت از منابع آب زیرزمینی را وظیفه آحاد مردم عنوان نموده و تاکید کرد باید با سوداگران زمین که هم آب و هم زمین های زراعی منطقه را از بین می برند برخورد قانونی صورت گیرد.

,

محمدی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب شهرستان، 20درصد مصرف را آب شرب شهری و روستایی و80درصدمصرف آب در زمینه کشاورزی عنوان کرد.

,

وی   با اشاره به سیستم فاضلاب گفت : نبود سیستم فاضلاب موجب می شود ، آب زیادی هدر رود چرا که با وجود سیستم فاضلاب می توان آب های مصرفی را دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

,

فرماندار خرم دره در پایان با اشاره به مصوبات جلسات شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت :از مجموع کل 35 مصوبه جلسات این شورا  25 مورد اجرایی شده است و 9 مصوبه نیز در حال پیگیری می باشد.وهمچنین درخصوص آب شرب روستایی نیز عنوان نمود : تا پایان امسال 100 درصد مشکلات آب شرب روستاهاحل خواهد شد  و تمامی روستاهای شهرستان از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه