اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان خبر داد؛

امانت بیش از یک میلیون و پانصد هزار نسخه کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی استان

امانت بیش از یک میلیون و پانصد هزار نسخه کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی استان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در تشریح عملکرد یک ساله این اداره کل از امانت قریب یک میلیون و پانصد هزار کتاب توسط مردم استان کرمان از کتابخانه های عمومی خبر داد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمدجواد حسین زاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به نقش انکارناپذیر کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگ و دانش عمومی جامعه، مسئولین و کتابداران 132 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی استان با جذب تعداد بیش از 130 هزار نفر عضو در سطح این مراکز فرهنگی با فعالیت های مختلفی همچون معرفی منابع برتر و جدید ، امانت کتاب ، برگزاری برنامه های فوق برنامه و فرهنگی،خدمات رایانه ای و .... به آنان ارائه خدمت نموده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به وجود تعداد یک میلیون و 600 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان،سرانه زیر بنای کتابخانه های عمومی به ازای هر 100نفر را 2متر مربع ذکر و گفت: اشتراک نشریات مختلف با موضوعات متنوع اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و ... وجود تعداد بیش از 20 هزار  منبع دیداری و شنیداری و منابع ویژه کودکان و نوجوانان از جمله منابع دیگر موجود در کتابخانه ها می باشند که اطلاعات کتابشناختی آن ها از طریق سامانه آنلاین مدیریت کتابخانه های عمومی قابل جستجو می باشد.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان برنامه ریزی منسجم و هدفمند را یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز جهت بهبود عملکرد کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد و یادآور شد در سال گذشته 62 انجمن فعال کتابخانه های عمومی استان با 514 نفر عضو و تشکیل 200 جلسه به ریاست فرمانداران ، بخشداران شهرستانها ، بخش ها و شهرهای استان ، تصمیمات مهمی در راستای توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی سطح استان اتخاذ نموده اند.

,

حسین زاده انجام فعالیت های فرهنگی و ترویجی را از دیگر برنامه های اثربخش کتابخانه های عمومی در جهت اعتلای سطح فرهنگ جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: با تلاش کتابداران استان کرمان و مشارکت بیش از 100 هزار نفر از اعضاء و مراجعین کتابخانه ها در سال گذشته 924 مسابقه کتابخوانی و مقاله نویسی به صورت مکتوب و آنلاین در سطح کتابخانه های عمومی برگزار گردیده است .

,

وی همچنین با اشاره به مشارکت بیش از 50 هزار نفر از هم استانی های کرمانی در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛  برگزاری 1237 نشست کتاب خوان با هدف معرفی منابع برتر حوزه های مختلف ، 83 جلسه نقد و بررسی کتاب و مسابقات مختلف ویژه کودکان و نوجوانان و اجرای 4968برنامه فرهنگی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی را از دیگر اقدامات کتابخانه های عمومی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال 96 عنوان کرد .

,

حسین زاده با تاکید بر استفاده از فن آوری های روز در ارائه خدمات کتابخانه ای یاد آور شد:با ایجاد زیر ساخت های لازم در شهرستانهای استان در حال حاضر اعضا کتابخانه های عمومی می توانند با استفاده از طرح عضویت سراسری و عضویت در یک کتابخانه از منابع تمامی کتابخانه های عمومی بهرمند شوند.

,

وی همچنین به اهدای بیش از 25 هزار نسخه کتاب در سال 96 توسط مردم فرهنگ دوست استان کرمان به کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت :با توجه به ضرورت برنامه ریزی جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و به منظور نیل به اهداف در حال حاضر کلیه کتابخانه های عمومی دارای بخش کودک و نوجوان تجهیزات مناسب این بخش می باشند ودر سال گذشته 1265 برنامه جنبی ویژه این قشر در سطح این مراکز برگزار گردیده است.

,

حسین زاده با اشاره به تعامل مناسب اداره کل کتابخانه های عمومی با دستگاههای مختلف فرهنگی و ضرورت توجه ارائه خدمات به اقشار و گروههای خاص تجهیز وبازسازی بخش کودک و بزرگسال کتابخانه نابینایان استان با همکاری انجمن نابینایان ایران و شرکت سامسونگ را از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته در این راستا عنوان کرد.

,

 

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت مردم خیر استان کرمان در توسعه امر کتاب و کتابخوانی و احداث کتابخانه های عمومی یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته و تلاش یکی از خیرین استان در سال گذشته یک باب کتابخانه عمومی در روستای ساقی شهرستان انار ساخته و جهت تجهیز و احداث در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه