اخبار داغ

سیل جان مرد ۴۲ ساله بیجاری را گرفت

سیل جان مرد ۴۲ ساله بیجاری را گرفت
شب گذشته سیل جان مرد 42 ساله اهل روستای سید حسین از توابع بیجار را گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، از بیجار طی تماس با ۱۲۵ اتش نشانی مبنی بر غرق شدن مرد ۴۲ ساله ای درروستای سید حسین، تیم امداد و نجات آتش نشانان با دستور وهماهنگی با شهردار بیجار ساعت ۲۳ شب گذشته به محل اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

پس از تلاش چندین ساعته جسد فرد غرق شده از رودخانه بیرون کشیده شد و بعد از هماهنگی با نیروی انتظامی به خانواده فرد مذکور تحویل داده شد.

,

 

,

معاون فرماندار بیجار گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل خسارات فراوانی را در شهرستان و بویژه در مناطق روستایی بر جای گذاشت. 

,


محمد حسین محبیان افزود: قطعی گاز در روستای چپغلو، انسداد جاده ابراهیم آباد و تخریب پل این روستا، تخریب منزل مسکونی در روستای چهل ارخ، تخریب مزارع کشاورزی بر اثر تگرگ در بیشتر روستا ها بویژه جوروندی، اشرف آباد، آغبلاغ، گل تپه و قینرجه، تخریب فاضلاب روستای نورمحمد کندی، از بین رفتن بخشی از تاسیسات آب شهری یاسوکند در روستای شیخ بشارت، ورود سیلاب به منازل روستایی در خورخوره، تخریب جاده ی روستایی گوجه کند به جوروندی از مهترین مواردی است که تاکنون توسط بخشداران بخش های مرکزی، چنگ الماس و کرانی گزارش شده است. 

,
,


محبیان افزود: با توجه به حجم زیاد تخریب مزارع کشاورزی شهرستان بر اثر سیلاب و تگرگ، کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت هستند. 

,
,


وی افزود: متاسفانه تاسیسات فاضلاب روستایی نیز در بسیاری از روستا ها دچار آسیب شده است.

,
,

 

,

در گزارش دیگری ازسوی اهالی روستای نورمحمد لو یاسوکند مبنی بر گرفتارشدن ۴۵۰ راس گوسفند این روستا پشت سیل، عوامل آتشنشانی طی دستور، فرماندار و مدیریت بحران شهرستان و شهردار بیجار به محل مراجعه و همه گوسفندان به داخل روستا آورده شد.

,

 

,

در همین رابطه مرتضی سلیمی در تشریح جزئیات امدادرسانی در مناطق گرفتار سیل و آبگرفتگی گفت: ماموریت‌های سیل و آبگرفتگی از ۳۰ اردیبهشت تا ساعت ۶ بامداد روز شنبه ۵ خرداد ۹۷ صورت گرفت که ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان و همدان گرفتار این حادثه بوند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تلفات انسانی حوادث سیل و آبگرفتگی در کشورمان را ۷ نفر اعلام کرد.

,

 

,

مرتضی سلیمی در تشریح جزئیات امدادرسانی در مناطق گرفتار سیل و آبگرفتگی گفت: ماموریت‌های سیل و آبگرفتگی از ۳۰ اردیبهشت تا ساعت ۶ بامداد روز شنبه ۵ خرداد ۹۷ صورت گرفت که ۱۳ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، گیلان و همدان گرفتار این حادثه بوند.

,

 

,

وی با اعلام اینکه مناطق امدارسانی شده شامل ٦٩ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین می‌شود، افزود: در این ماموریت ها، ۲۹۰۰ نفر از خدمات امدادی بهره‌مند شدند و ۱۳۵ نفر از هموطنان اسکان اضطراری یافتند.

,

 

,

سلیمی از انتقال ۲۸ نفر به مناطق امن خبر داد و گفت: وقوع سیل تاکنون ۷ فوتی و یک مفقودی داشته است.

,

 

,

وی از انجام تخلیه آب از ۲۹۷ واحد مسکونی خبر داد و افزود: رهاسازی ۱۵ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب، در این مدت انجام شده است.

,

 

,

به گفته سلیمی، ۶۶۵ نفر در قالب ۱۶۰ تیم عملیاتی در این ماموریت‌ها حضور داشتند.

,

 

,

رئیس سازمان امداد و نجات، در ادامه از توزیع ۳۲ دستگاه چادر، ۸۳۰ تخته پتو، ۲۴۰ تخته موکت و سایر اقلام ضروری حادثه دیدگان خبر داد و افزود: امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی و جستجوی مفقودی در میانه از توابع استان آذربایجان شرقی، ادامه دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه