اخبار داغ

مدیرکل تعاون مازندران اعلام کرد

پرداخت حدود 3 میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی مازندران

پرداخت حدود 3 میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی مازندران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: درحوزه اشتغال روستایی تاکنون حدود 3 میلیارد تومان با اشتغال خوبی در استان پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا کامران اصغری در گفت‌وگو با بلاغ اظهار کرد: ۱۶۵ میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات اشتغال روستایی در استان مصوب شده است که تاکنون حدود 900 پرونده با مجموع ۱۰۰ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان با اشتغال 3 هزار و ۹۳ نفر در کمیته فنی استان مصوب شد که ۶۶۲ پرونده با اشتغال هزار و ۶۸۰ نفر به بانک‌های استان معرفی شدند.

وی ضمن گزارش کاملی از روند ثبت نام و چگونگی اشتغال روستایی و فراگیر در استان تصریح کرد: تاکنون حدود 7600 نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند و این آمار به روز اعلام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال و تسهیلات بانکی ارائه ‌شده اظهار کرد: تاکنون ۲۲ جلسه کمیته فنی برای بررسی طرح ‌های اشتغال ارسال‌ شده از سوی کمیته فنی شهرستان ‌ها تشکیل‌ شده است.

این مسئول بیان کرد: از مجموع پرونده های اشتغال روستاییان، تاکنون ۵۶۲ پرونده با اشتغال بیش از هزار نفر برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی ‌شده ‌اند.

اصغری با اعلام اینکه شهرستانها قرار است براساس اعتباری که دارند حدود دو برابر طرح را معرفی کنند، ادامه داد: خیلی از متقاضیان شرایط اولیه را ندارند و در بانک ها با مشکل مواجه می شوند در صورتی که باید جوابگوی خدمت واعتباری که برای استان تخصیص داده شده باشیم.

وی گفت: در فاز نخست 165 میلیارد تومان و 500 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده که 110 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شدند و انتظار می رود طرح های بیشتری به بانک ها ارسال شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: فرمانداران نقش مهمی در کمیته شهرستانی در این بخش دارند و نیمی از شهرستانها در اعلام طرح ها عملکرد ضعیف داشتند در حالی که درحوزه اشتغال روستایی تاکنون حدود 3 میلیارد تومان با اشتغال خوبی پرداختی داشته ایم.

این مسئول سرانه اشتغال در استان را 50 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: 350 میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و 750 میلیارد تومان اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است و این نشان می دهد که مدیریت خوبی در استان شده است.

اصغری با اشاره به اینکه پرداخت پول ها براساس بررسی کمیته فنی استان و شهرستان صورت می گیرد، ادامه داد: نسبت به معرفی طرح به بانک ها، کمتر پرداختی داشته ایم و اکنون بانک ها دقت بیشتری در این بخش انجام می دهند تا پرداختی ها به انحراف نرود.

وی در پایان با اعلام اینکه تمام هدفمان این است تا روستاها از این حالت خارج شوند، گفت: اشتغال روستایی و فراگیر با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها صورت می‌گیرد که باید در این زمینه با وحدت رویه گام برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ , بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه