اخبار داغ

تشکیل کارگروه کنترل کیفی انواع کود در ملایر

تشکیل کارگروه کنترل کیفی انواع کود در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تشکیل کارگروه کنترل کیفی انواع مواد کودی در ملایر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، با اشاره به  اینکه در حال حاضر 33 فروشگاه فروشندگی نهاده های کشاورزی در سطح شهرستان ملایر فعال است اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 500 تن کود اوره(اذته) و 200 تن کود فسفاته  بین کشاورزان و باغداران شهرستان ملایر توزیع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , نافع,

 

,

 وی افزود: این میزان کود توسط عاملین توزیع نهاده های کشاورزی این شهرستان بین کشاورزان توزیع شده است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی ملایر در ادامه از فعالیت جدی کارگروه کنترل کیفی انواع مواد کودی در سطح شهرستان ملایر خبر داد و تصریح کرد: شروع فعالیت این کارگروه در سطح شهرستان از سال زراعی 96-95 صورت گرفته و در سال جاری به صورت کاملا فعال نسبت به بررسی و بازدید مشترک از فروشندگی نهاده های کشاورزی در سطح شهرستان و بخش‌های تابع اقدام شده است.

,

 

,

  وی افزود: این کارگروه متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره صنعت و معدن و تجارت،تعزیرات حکومتی، اداره اماکن،  و اداره جهاد کشاورزی به عنوان دبیر  این کارگروه است.

,

 

,

امیری با  اشاره به بررسی ‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تصریح کرد: در سال جاری سه پرونده تخلف تشکیل و به مراجع  قضایی ارسال شده است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد:این کارگروه با تمام قوت و برنامه‌ ریزی مشخص نسبت به همه فروشندگان نهادهای کشاورزی اقدام و در صورت مشاهده هر نوع تخلف برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.

,

 

,

امیری در ادامه بیان کرد: در راستای حمایت از  پرورش دهندگان ماهی و حمایت از حوزه شیلات شهرستان ، 5 هزار و 300  قطعه انواع ماهیان گرمابی به صورت رایگان در بین پرورش دهندگان ماهی از سوی اداره جهاد کشاوری ملایر توزیع شده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه این ماهیان بین 14 پرورش دهنده که برای اولین بار است اقدام به پرورش ماهی می‌کنند توزیع شده  افزود: این ماهیان شامل ماهیان کپور،  معمولی و آمور (سفید پرورشی) بوده که در بین 14 پرورش دهنده ماهی در سطح شهرستان  و از محل بودجه‌های ترویجی توزیع شده است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی ملایر اضافه کرد: این ماهیان  احتیاج به آب زیاد و تعویض دائمی آب ندارند؛ استخرهای مانده آب ذخیره کشاورزی، اب بندها و سدها قابل پرورش هستندکه در صورت خوراک دهی سال اول  به وزن بیش از یک کیلو رسیده و  در فصل پاییز می‌توانند  به بازار مصرف عرضه شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه