اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد خبر داد؛

بارگیری روزانه 30 تن برگ انگور از تاکستان های سبز خلیل آباد

بارگیری روزانه 30 تن برگ انگور از تاکستان های سبز خلیل آباد
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه همه ساله به لحاظ ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی در بازار بر میزان برداشت آن در شهرستان افزوده می شود، گفت: در ایام برداشت برگ انگور همه روزه بیش از 30 تن برگ از شهرستان بارگیری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور، ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار ، فصل سر سبزی کار برداشت برگ انگور از تاکستان های سرسبز شهرستان خلیل آباد آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه برداشت برگ مو از ابتدای اردیبهشت ماه با جدیت بیشتری دنبال می شود، خاطرنشان کرد: باغداران خلیل آباد به همراه خانواده خود به منظور استفاده بهینه از محصولات باغی زمانی که برگ های انگور پهن شده و قابل چیدن باشد اقدام به برداشت آن ها می کنند.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه برگ های انگور بعد از چیدن و سورت و بسته بندی به سایر استان های کشور به خصوص تهران صادر می شود، تصریح کرد: برگ های انگور استفاده های زیادی نظیر تهیه دلمه نوعی غذای لذیذ و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و دارو استفاده می شود.

,

وی با اشاره به اینکه همه ساله به لحاظ ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی در بازار بر میزان برداشت آن در شهرستان افزوده می شود، اذعان کرد: جمع آوری برگ انگور تاثیر خوبی در هوا دهی و نور دهی به خوشه های انگور دارد.

,

طاهرپور با تاکید بر اینکه برداشت برگ مو در سطح شهرستان خلیل آباد منجر به احداث مراکز جمع آوری متعددی در این زمینه شده است، عنوان کرد: این امر باعث ایجاد اشتغال 40 روزه در روستاها شده و در هر روز برای 800 نفر شده است.

,

وی با بیان اینکه در ایام برداشت برگ انگور همه روزه بیش از 30 تن برگ از شهرستان بارگیری می شود، تشریح کرد: برگ درخت انگور سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و برای سلامتی قلب و بسیاری از دستگاه های بدن مفید است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با اشاره به اینکه برگ انگور همچنین برای زکام و عفونت های روده، ضدعفونی کننده بسیار خوبی است، بیان کرد: برای اینکار می توان 4 گرم برگ خشک انگور را در یک لیوان آب جوش دم کرده و دو تا سه فنجان در روز تناول کرد.

,

وی در پایان با بیان اینکه کمبود صنایع تبدیلی و بسته بندی باعث ضایعات بخشی از تولیدات باغی می شود، خاطرنشان کرد: گسترش صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم و اصلی این شهرستان برای توسعه اقتصاد کشاورزی محسوب می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه