اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

«اتاق هوشمند» برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد شود/ نیازمند راه‌اندازی جنگ نامنظم اقتصادی هستیم

«اتاق هوشمند» برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد شود/ نیازمند راه‌اندازی جنگ نامنظم اقتصادی هستیم
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: برای مقابله با تحریم‌ها طبق اصل ۲۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، باید «اتاق هوشمند» راه اندازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله عظیم پور در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار کرد: عدم همراهی اروپایی ها در ادامه برجام، امروز برای تمام اقتصاددانان کشور روشن و مبرهن است و تقریبا همگان بالاتفاق معتقدند که اروپایی ها بدون آمریکا قادر به همراهی با ایران نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت, .,

 

,

وی تصریح کرد: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بدانیم موگرینی اعلام کرده که اتحادیه اروپا نمی‌تواند تضمین سیاسی و اقتصادی به ایران بدهد و از سوی دیگر سران غربی به صراحت اعلام کردند که عملا در برابر تحریم‌های آمریکا کاری نمی‌توانند انجام دهند هر چند تمایلی هم به آن ندارند.

, .,

 

,

استاد اقتصاد دانشگاه تهران افزود: این بدان معناست که بر اساس نگاه مبنایی و بدون تعارف، مذاکره با اروپایی ها نتیجه ای در برنخواهد داشت و همانطور که کشور پنج سال از توانایی های علمی و تحقیفاتی خود عقب ماند چند سال دیگر هم باید بخاطر اروپایی ها معطل بماند.

, .,

 

,

اتاق هوشمند برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد شود

, اتاق هوشمند برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد شود,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نباید تمرکز سیاست های اقتصادی کشور در برجام معلق بماند از راه اندازی اتاق هوشمند برای مقابله با تحریم‌ها طبق اصل ۲۲ سیاست های اقتصاد مقاومتی بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر یاد کرد.

, .,

 

,

عظیم پور اظهار کرد: نیمی از اقتصاد کشور تولید ناخالص داخلی و قابل تجارت نیست و ابتدا باید این بخش از اقتصاد کشور مانند مسکن را راه اندازی کنیم تا بسیاری از حرفه ها و صنایع نیز احیا شوند.

, .,

 

,

وی اضافه کرد: در مرحله دوم باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را احیا کنیم که طبق اصل ۲۲ آن در بدنه اقتصاد کشور باید یک اتاق هوشمند برای مقابله با فشارها و تحریم‌ها راه اندازی شود که کار اصلی آن بررسی و نظارت نقاط ضعف و قوت اقتصاد کشور و گسیل بخش خصوصی درون آن است تا بتواند خلاء های موجود را بپوشاند.

, .,

 

,

این استاد علوم اقتصادی دانشگاه یادآورشد: همانطور که در دفاع مقدس علاوه بر جنگ تشکیلاتی و سازماندهی شده جنگ های نامنظم هم کارگشا بود امروز نیز در نبرد اقتصادی باید جنگ نامنظم را با غربی‌ها راه اندازی کنیم.

, .,

 

,

وی بیان کرد: تحریم‌های اخیر آمریکا نقطه زن و هدفمند خواهند بود و ضروری است که کارشناسان اقتصادی قبل از هر چیز این اهداف را شناسایی و برای جایگزینی آن طرح و ایده‌های خود را اعلام تا علاوه بر اقتصاد دولتی بخش خصوصی نیز وارد عمل شود.

, .,

 

,

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر در بازار داخلی کسانی هستند که مایل‌اند فقط در تشنج و فراز و نشیب بازار کار کنند، باید آن‌ها را کنار زد و بخش خصوصی مأموریت محور و با برنامه بلندمدت را وارد بدنه اقتصادی کشور کنیم.

, .,

 

,

وی دیگر راه‌حل گشایش اقتصادی را استفاده از کشورهای همسایه و اجرای قرارداد پولی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به روابط با همسایگان و ظرفیت فراوان صادرات در این کشورها بدیهی است که معاونت دیپلماسی در وزارت امور خارجه فعال‌تر عمل کند و بجای تمرکز روی غربی‌ها از توان کشورهای همسایه برای تجارت استفاده کند.

, .,

 

,

عظیم پور، سوق دادن اقتصاد کشور به سمت شرق بخصوص کشورهای چین و روسیه و همچنین کشورهایی که مایل به خریداری نفت ایران هستند را دیگر راه مبارزه با تحریم‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به روابط حسنه با کشور چین و همچنین مبادله کالا به کالا و یا امکان انعقاد قراردادهای پولی بین دو کشور می‌توان از این ظرفیت برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کرد.

, .,

 

,

جای خالی تدریس اقتصاد تحریمی در مراکز آموزش عالی کشور

, جای خالی تدریس اقتصاد تحریمی در مراکز آموزش عالی کشور,

عظیم پور از جای خالی تدریس اقتصاد تحریمی در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و اینکه غربی‌ها چندین سال است که جمهوری اسلامی ایران را در محاصره اقتصادی قراردادند ضروری بود مسئولان آموزشی اقتصاد تحریمی و چگونگی مقابله با آن را در کتب آموزشی و پایان‌نامه‌های خود جای‌داده تا فارغ‌التحصیلان بتواند در ادامه برنامه‌ها با علم به اینکه نمی‌توان به اقتصاد غرب اعتماد کرد از توانمندی و ظرفیت داخلی بهترین بهره‌وری را داشته باشند.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه