اخبار داغ

امام جمعه فردوس:

اروپایی‌ها منافعشان با آمریکا را بیشتر از منافع خود با ایران می‌دانند/ آمریکا جز به براندازی نظام به هیچ چیز دیگری راضی نمی‌شود

اروپایی‌ها منافعشان با آمریکا را بیشتر از منافع خود با ایران می‌دانند/ آمریکا جز به براندازی نظام به هیچ چیز دیگری راضی نمی‌شود
امام جمعه فردوس گفت: اروپایی‌ها منافع خودشان را در رابطه با آمریکا بیش از منافع خودشان در رابطه با ایران می‌دانند لذا به نظر می‌رسد امیدی به نشست اروپایی‌ها هم نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و رؤسای سه قوه، اتمام حجتی بود برای کسانی که هنوز دل در گرو اروپا دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،,  اظهار کرد: بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و رؤسای سه قوه، اتمام حجتی بود برای کسانی که هنوز دل در گرو اروپا دارند.,
 
,
وی افزود: مقام معظم رهبری ابتدای برنامه 5 +1 فرمودند "من به این مذاکرات خوش‌بین نیستم و بی‌نتیجه خواهد بود" و بعد از دو سال‌ونیم به حرف مقام معظم رهبری رسیدیم که واقعا بی‌نتیجه بودن این مذاکرات را ثابت کرد.
,
 
,
امام جمعه فردوس گفت: اخیرا نیز مقام معظم رهبری فرمودند "امیدی به اروپا نیست و من به این سه کشور هم بدبین هستم" متأسفانه دولت به جای این‌که نگاهش به دهان رهبری باشد، بیشتر نگاهش به خارج از کشور است و امید بستند که اروپا برای ما کاری بکند.
,
 
,
بابایی با بیان این‌که ما مطمئن هستیم که اروپا هرگز حاضر نیست آمریکا را کنار بگذارد و جانب جمهوری اسلامی ایران را بگیرد، تصریح کرد: رئیس جمهور فرانسه با صراحت گفته "ما باید مسئله موشکی ایران و حضور در منطقه را هم به عنوان برجام دو و سه در نظر بگیریم" که دولت‌مردان ما گفته‌اند "هرگز ما حاضر نیستیم در مسائل نظامی و موشکی مذاکره کنیم و مذاکره باید فقط پیرامون برداشتن تحریم‌هایی باشد که در برجام تعیین شده است".
,
 
,
وی افزود: تجربه‌های بسیار مهمی که مقام معظم رهبری فرمودند بر این مبنا است که هرگز نمی‌شود با آمریکا کنار آمد، آمریکا جز به براندازی نظام به هیچ‌چیز دیگری راضی نمی‌شود.
,
 
,
امام جمعه فردوس گفت: اروپایی‌ها برای جلب رضایت آمریکا اگر بخواهند اقدام کنند، قطعا آمریکا همان برنامه‌ای را که تا به حال با ما داشته به آن‌ها دیکته خواهد کرد و آن‌ها هم منافع خودشان را در رابطه با آمریکا بیش از منافع خودشان در رابطه با ایران می‌دانند لذا به نظر می‌رسد امیدی به نشست اروپایی‌ها هم نخواهد بود.
,
 
,
بابایی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در پایان فرمایشات خود فرمودند "اگر اروپا نتواند به خواسته‌های ما عمل کند ما به تقویت بنیه هسته‌ای خودمان برمی‌گردیم"، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله باید برنامه هسته‌ای ما شروع شود و مردم خوشحال شوند که بعد از مدتی تجربه ناموفق به مسیر و ریل اصلی انقلاب برگشتیم.
,
 
,
وی افزود: حدود 20 سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند "ما باید کاری کنیم که متکی به نفت نباشیم و هر موقع که خواستیم درِ چاه‌های نفت خود را ببندیم" معنی آن این بود که با نگاه به درون و استفاده از استعدادها و توانمندی‌های نیروی انسانی و ثروت‌های خدادادی کارمان باید به جایی برسد که بودجه کشور مربوط به نفت نباشد که اگر یک زمانی آن‌ها قیمت نفت را بالا و پایین کردند به کشور ما لطمه وارد نشود.
,
 
,
امام جمعه فردوس گفت: متأسفانه دولت‎ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص متکی‌نبودن به نفت، اهمیت ندادند و در حال حاضر کار به جایی رسیده که ما الان باید از اروپا بخواهیم اگر آمریکا در زمینه فروش نفت ما سنگ‌اندازی کرد، اروپا تضمین بکند که نفت ما را خریداری کند.
,
 
,
بابایی گفت: ما باید به یک روزی برسیم که با نگاه به درون و استفاده از توانمندی‌های داخل از نفت مستغنی شویم و بتوانیم راه خودمان را ادامه دهیم.
,
 
,
وی به سخنان مقام معظم رهبری در ایام نوروز امسال در حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: با حمایت از کالای ایرانی، کیفیت بخشیدن و رقابتی کردن آن‌ها، با توجه به بازاری که در اطراف کشور است، باید به 15 کشور همسایه صادرات داشته باشیم و این صادرات موجب اشتغال می‌شود و اشتغال هم بسیاری از مشکلات را از نظر اقتصادی و از نظر آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد کرد.
,
 
,
امام جمعه فردوس گفت: امیدواریم دولت‌مردان بیش از آن‌چه که به اروپا و آمریکا دل‌ بسته‌ و منتظر کمک آن‌ها هستند، امر رهبری را اطاعت کنند تا ان‌شاءالله به نتیجه مطلوب برسیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه