اخبار داغ

تسلط ناکافی موجب اضطراب دانش آموزان می شود

تسلط ناکافی موجب اضطراب دانش آموزان می شود
یک کارشناس آموزش با اشاره به عوامل ایجاد استرس در دانش آموزان هنگام امتحانات گفت: اضطراب دانش آموزان ناشی از عدم تسلط آنها بر مفاهیم درسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا «مصطفی جعفرنژاد» در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اینکه عمده ترین دلیل اضطراب دانش آموزان، تسلط نداشتن آن ها بر مفاهیم درسی است، گفت: ضعف در عملکرد معلمان، عدم تطبیق مفاهیم کتاب های درسی با روحیه دانش آموزان وموارد دیگر سبب جدایی دانش آموزان از کتاب های درسی و کاهش میزان یادگیری مفاهیم آموزشی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: امتحان بین دانش آموزان و معلمان به صورت یک خط قرمز در آمده است به طوری که معلم درس می دهد تا فقط دانش آموز در امتحان قبول شود و دانش آموز نیز درس می خواند تا فقط بتواند از پس سوالات امتحان بر آمده و تاکیدی بر میزان یادگیری دانش آموزان وجود ندارد.

,

این کارشناس آموزش، با تاکید بر اینکه نمره ۲۰ یکی از عوامل مهم ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان است، تصریح کرد: بیست نمره ای است که بیشتر والدین و دانش آموزان در پی آن هستند در حالی که این نمره بیانگر یادگیری کامل توسط دانش آموزان نیست، بلکه فقط نشان می دهد که دانش آموز مطالب کتاب های درسی خود را حفظ کرده است.

,

جعفرنژاد، با تاکید بر این که میزان کم اضطراب و استرس می تواند سبب افزایش تلاش دانش آموزان برای یادگیری شود، اظهار کرد: اضطراب همیشه جنبه ناخوشایندی نداشته و در برخی موارد از عوامل تحرک و افزایش یادگیری می تواند باشد اما آن چه استرس امتحان نامیده می شود اضطراب و استرس های نامعقولی است که فرد با وجود مطالعه دروس و سرفصل های امتحانی خود باز هم نگرانی دارد که این نوع از اضطراب ناشی از امتحانات می تواند تا ۷۰ درصد سبب کاهش یادگیری دانش آموزان شود.

,

وی، با اشاره به اینکه نظام ارزشیابی کشور سبب ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان می شود، گفت: نظام آموزشی بر محفوظات دانش آموزان تاکید می کند و یادگیری دانش آموزان مورد توجه قرار نمی گیرد، بنابراین لازم است سیستم آموزشی به سمت یادگیری هدایت شود.

,

این کارشناس آموزش، با تاکید بر اینکه در امتحان سرنوشت یک ساله دانش آموزان در نصف روز رقم می خورد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان هر قدر در طول سال زحمت کشیده و درس خوانده باشند در صورتی که در ساعات امتحان، شرایط مناسبی نداشته باشند و به هر دلیلی نتوانند از پس سوالات امتحان برآیند، زحمات یک ساله شان هدر می رود و همین موضوع نیز در بسیاری از موارد سبب اختلالات شدید روحی و روانی در آن ها می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه