اخبار داغ

ترقی:

دولت زمان مشخصی برای اجرای تضمین اروپایی‌ها تعیین کند

دولت زمان مشخصی برای اجرای تضمین اروپایی‌ها تعیین کند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:مهم‌ترین کاری که دولت باید انجام دهد این است که یک پروسه زمانی مشخصی را برای این تضمین‌ها و اجرای آن تعیین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با ندای چناران اظهار داشت: اروپاییان به دنبال این هستند که روابط اقتصادی با ایران را در حدی که موردنظر خودشان هست و می‌تواند موجب کاهش مشکلات بیکاری و فشارهای اقتصادی در کشورهای اروپایی شود را حفظ کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بسیاری از این شرکت‌ها که با ایران قرارداد بسته‌اند در حال ورشکستگی بودند و قراردادشان با ایران عامل نجات اقتصادی آن‌ها شده است.

,

 

,

وی افزود: فرانسه با یک اعتصاب سرتاسری روبرو است و مردم انگلیس و فرانسه نمی‌توانند این فشارهای اقتصادی را تحمل کنند و مرتب در تظاهرات و اعتصاب به سر می‌برند. در چنین شرایطی روابط اقتصادی با ایران برای اروپاییان بسیار مهم و تعیین‌کننده است و تلاش می‌کنند که این روابط اقتصادی را حفظ کنند و از آمریکا تمنا می‌کنند که اجازه دهد روابط اقتصادی‌شان را حفظ کنند اما شرکت‌ها با توجه به اینکه آمریکا محدودیت‌های گوناگونی ازنظر مبادلات مالی و تنبیه‌های گوناگونی برایشان ایجاد می‌کند، یکی پس از دیگری قراردادهایشان را با ایران لغو می‌کنند و از ایران می‌روند.

,

 

,

ترقی عنوان کرد: ما به اروپاییان هم مثل آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و مهم‌ترین تضمین اروپاییان برای ادامه همکاری‌ها با ایران و ماندن در برجام، همان شروطی است که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند. اگر اروپایی‌ها آن شروط را اجرا کنند آن‌وقت می‌توان به پایبندی‌شان به تعهدشان اطمینان داشت در غیر این صورت اگر بخواهند به مسائل موشکی و مسائل حوزه نفوذ ایران ورود پیدا کنند و خرید نفت ما را تضمین نکنند و ... به نظر می‌رسد نمی‌توان روی آن‌ها حسابی باز کرد و تفاوتی بین برجام آمریکایی با برجام اروپایی وجود نخواهد داشت.

,

 

,

دولت پروسه زمانی مشخصی را برای اجرای تضمین اروپایی‌ها تعیین کند

, دولت پروسه زمانی مشخصی را برای اجرای تضمین اروپایی‌ها تعیین کند,

 

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کاری که دولت باید انجام دهد این است که یک پروسه زمانی مشخصی را برای این تضمین‌ها و اجرای آن تعیین کند. اگر این پروسه زمان‌دار نباشد، اروپاییان با طولانی و فرسایشی کردن مسئله برجام، همچنان اقتصاد کشور ما را معطل نگه می‌دارند.

,

 

,

اروپایی‌ها قدرت مقاومت در برابر آمریکا را ندارند؛ از برجام خارج می‌شوند

, اروپایی‌ها قدرت مقاومت در برابر آمریکا را ندارند؛ از برجام خارج می‌شوند,

 

,

وی بابیان اینکه این زمان نباید بیش از دو ماه باشد، گفت: به نظر من اروپایی‌ها یک مدتی معطل می‌کنند تا بتوانند شرایط کشورشان را با خروج از برجام متناسب کنند و درنهایت از برجام خارج می‌شوند و قدرت مقاومت در برابر آمریکا را ندارند.

,

 

,

ترقی ادامه داد: همین‌طور که الآن پالایشگاه‌های اروپا، نفت دیگری را جایگزین نفت ایران می‌کنند تا قطع خرید نفت از ایران، مشکلی برای پالایشگاه‌های آن‌ها پدید نیاورد و شرکت‌هایی که هرچند سرمایه‌گذاری زیادی در ایران نداشتند، به دنبال جایگزین هستند و با توجه به این شرایط، اروپاییان پس از مدت کوتاهی برجام را رها خواهند کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه