اخبار داغ

گزارش خبری؛

وقتی دستان پزشک داوطلب بدون مرز هلال احمر مرهمی بر صورت زخمی کودکان ذکری می‌شود

وقتی دستان پزشک داوطلب بدون مرز هلال احمر مرهمی بر صورت زخمی کودکان ذکری می‌شود
انتشار گزارش محرومیت و بیماری پوستی کودکان روستای ذکری پای پزشک داوطلب بدون مرز جمعیت هلال احمر را برای درمان این کودکان به روستای ذکری باز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هشتم بهمن‌ماه سال قبل بود که گزارشی از فقر و محرومیت مردم روستای ذکری واقع در بخش گزیک شهرستان درمیان با عنوان زندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند در پایگاه خبری تحلیلیخاورستان، منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، هشتم بهمن‌ماه سال قبل بود که گزارشی از فقر و محرومیت مردم روستای ذکری واقع در بخش گزیک شهرستان درمیان با عنوان , زندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند, ندگی در مرز تعطیلی/ حمام کودکان زیر سقف آسمان/ تهدید جان مردم به دلیل بیماری پوستی/ اینجا مردم مجبور به مصرف آب آلوده‌اند,  در پایگاه خبری تحلیلی, خاورستان, خاورستان, ، منتشر شد.,

 

,

این روستا در 30 کیلومتری مرز افغانستان واقع شده است و کودکان این روستا به خاطر خشکسالی و بی آبی به بیماری های پوستی دچار شده اند.

,

, ,

در شهرستان درمیان سه روستای گل نی،جلاران و ذکری از روستاهایی هستند که وضعیت زندگی مردم بسیار سخت و محرومیت مردم در این سه روستا بیش از هر جای دیگر در شهرستان مرزی درمیان خود نمایی می‌کند.

,

 

,

تابستان سال گذشته جمعی از خبرنگاران رسانه های کشوری برای نشان دادن محرومیت مردم روستای جلاران به شهرستان درمیان سفر کرده و محرومیت و خشکسالی شدید این روستا و روستاهای اطرافش را به گوش همه مردم ایران رساندند.

,

 

,

بهمن ماه سال 96 نیز مجدد این رسانه گزارشی از محرومیت و شرایط سخت زندگی کردن مردم روستای ذکری در این سایت منتشر کرد و این گزارش در شبکه اطلاع رسانی راه دانا نیز بازتاب گسترده ای داشت.

,

 

,

, ,

اسفند سال 96 بوده که تعدادی از پزشکان نیروی زمینی شمال شرق برای درمان بیماران محروم شهرستان درمیان یک هفته در مرکز این شهرستان مستقر شده و پزشکان اولین روستاهایی را که برای ویزیت مردم انتخاب کردند همین سه روستای ذکری،گل نی و جلاران بوده است.

,

 

,

اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز رسانه تسنیم خراسان جنوبی گزارشی از محرومیت و بیماری پوستی کودکان این روستا که به خاطر کم آبی به آن دچار شده بودند را منتشر کرد و این گزارش نیز در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.

,

 

,

حال بعد از انتشار این گزارش‌ها جمعیت هلال احمر در قالب کاروان سلامت در اقدامی خدا پسندانه برای درمان این کودکان مظلوم به 30 کیلومتری مرز افغانستان رفته و از نزدیک بیماری این کودکان را دیده و برای درمان بیماری آنها اقدام کرده اند.

,

, ,

محمد رحیم شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسلان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: از صبح پنج شنبه به مدت 2 روز 10نفر از داوطلبین و پرسنل جمعیت هلال احمردر قالب کاروان سلامت به روستاهای ذکری و گل نی از توابع شهرستان درمیان اعزام شدند.

, محمد رحیم شهریاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسلان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: از صبح پنج شنبه به مدت 2 روز 10نفر از داوطلبین و پرسنل جمعیت هلال احمردر قالب کاروان سلامت به روستاهای ذکری و گل نی از توابع شهرستان درمیان اعزام شدند., خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: با توجه به بیماری پوستی شایع در منطقه تیم اعزامی با رویکرد درمان این بیماری با همراهی پزشک متخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی تهران به محل اعزام شدند.

, وی افزود: با توجه به بیماری پوستی شایع در منطقه تیم اعزامی با رویکرد درمان این بیماری با همراهی پزشک متخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی تهران به محل اعزام شدند.,

, ,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: تیم اعزامی به بررسی، درمان و آموزش بیش از 60 نفر ازبیمارن اهالی روستای مذکور پرداخت و کلاه آفتابی ، داروهای مورد نیاز ازقبیل کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده و پماد های مرتبط با بیماری بطور رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

, مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: تیم اعزامی به بررسی، درمان و آموزش بیش از 60 نفر ازبیمارن اهالی روستای مذکور پرداخت و کلاه آفتابی ، داروهای مورد نیاز ازقبیل کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده و پماد های مرتبط با بیماری بطور رایگان در اختیارشان قرار گرفت.,

 

,

دکتر سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز و داوطلب هلال احمر نیز بیان کرد: آفتاب تند و وزش بادهای موسمی با ذرات شن و عدم آگاهی ساکنین منطقه نسبت به نحوه مراقبت پوست، از مهمترین دلایل این بیماری است.

, دکتر سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز و داوطلب هلال احمر نیز بیان کرد: آفتاب تند و وزش بادهای موسمی با ذرات شن و عدم آگاهی ساکنین منطقه نسبت به نحوه مراقبت پوست، از مهمترین دلایل این بیماری است.,

, ,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید به اینکه اهالی منطقه کودکان را در ساعات آفتابی روز درمحل سرپوشیده باید نگهداری کنند، گفت: یکی از نیازهای اساسی منطقه مباحث آموزشی در راستای بهداشت و درمان است که این مهم با حضور مستمر دستگاه‌های ذی‌صلاح عملی است.

, عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید به اینکه اهالی منطقه کودکان را در ساعات آفتابی روز درمحل سرپوشیده باید نگهداری کنند، گفت: یکی از نیازهای اساسی منطقه مباحث ,

 

,

وی یادآورشد: با توجه به همراهی جمعیت هلال احمر این تیم با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران پس ماه رمضان برای بررسی مجدد و ارزیابی روند درمان به منطقه باز خواهد گشت.

, وی یادآورشد: با توجه به همراهی جمعیت هلال احمر این تیم با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران پس ماه رمضان برای بررسی مجدد و ارزیابی روند درمان به منطقه باز خواهد گشت.,

, ,

بر اساس گفته روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی پزشک بدون مرز و داوطلب هلال احمر تصاویر کودکان روستای ذکری را در صفحه اینستاگرامی خاورستان، مشاهده کرده و بعد از مراجعه به این سایت و اطلاع پیدا کردن از بیماری پوستی کودکان این روستا تصمیم بر درمان کودکان روستای ذکری با همکاری جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گرفته است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

ان‌شاءالله که زخم از صورت معصوم کودکان این روستا با همت پزشکان هلال احمر برطرف شود و در هیچ کجای استان محروم خراسان جنوبی و به ویژه مناطق محروم و مرزی شهرستان درمیان کودکان به جز مشکل خشکسالی و بی آبی از درد و بیماری دیگری که چهره آنها را تغییر دهد رنج نبرند.

,

, ,

لازم به ذکر است یکی دیگر از مشکلات دانش آموزان روستای ذکری نداشتن فضای آموزشی مناسب بود و مهم ترین درخواست دانش آموزان این روستا برای بازنماندن از تحصیل ساخت یک مدرسه بود که خوشبختانه به همت خیران مدرسه ای در این روستا ساخته و  27 اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شده است.

,

, ,

, ,

امیدورایم تا پایان سال سایر مشکلات مردم روستای ذکری که در گزارش قبلی منتشر شده است یکی پس از دیگری برطرف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه