اخبار داغ

حال ناخوش ساحل خلیج فارس در پی بی تدبیری مسئولان؛

گم شدن سلامتی شهروندان در هاله های دود قلیان/آخرین نفس های گردشگری در ساحل خلیج فارس

گم شدن سلامتی شهروندان در هاله های دود قلیان/آخرین نفس های گردشگری در ساحل خلیج فارس
پایتخت اقتصادی کشور با دارا بودن 20 تا 25 کیلومتر نوار ساحلی یکی از شهرهای منحصر به فرد در کشور است که متاسفانه ساحل این شهر به جای پیشرفت و استفاده از ظرفیت های آن برای آبادانی؛ تبدیل به خوانی گسترده برای عرضه غیر قانونی قلیان به شهروندان و گردشگران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ساحل دریا یکی از بهترین جاهای دنیاست که می توان در آنجا به دور از مشکلات و هیاهوی روزمره زندگی به آرامش روحی و روانی  رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ساحل با دارا بودن هوای آزاد، آب دریا، صدای امواج، نورطبیعی خورشید، شن و ماسه های مرطوب از منحصر به فردترین مکان هاییست که علاوه بر تفریح شاد باعث سلامتی افراد نیز می شود.

,

ساحل علاوه بر اینکه محیطی سرشار از آرامش و مکانی برای تنفس عمیق و ورزش برای بزرگسالان بوده؛ برای کودکان نیز محیطی برای بازی های کودکانه، شن بازی، تفریح و تخلیه انرژی است.

,

شهر بندرعباس با دارا بودن 20 تا 25 کیلومتر نوار ساحلی، از این نعمت خدادادی بزرگ بهره مند است که اگر از این ظرفیت منحصر به فرد به نحو احسن استفاده شود؛ نه تنها باعث توسعه و آبادی یک شهر بلکه یک استان و کشورمی شود.

,

متاسفانه ساحل بندرعباس به جای پیشرفت و توسعه و استفاده از ظرفیت های آن برای استان، تبدیل به  خانی گسترده برای مراکزغیر قانونی عرضه قلیان به شهروندان و گردشگران شده است.

,

, ,

استفاده از قلیان دوازه ورود به اعتیاد

, استفاده از قلیان دوازه ورود به اعتیاد, استفاده از قلیان دوازه ورود به اعتیاد,

این در حالی است که بر اساس تحقیقات گسترده کارشناسان دودهای حاصل از قلیان و نیکوتین در آن 10 برابر بیشتر از هیروئین اعتیاد آور بوده و بر اساس این سخنان می توانیم بگوییم استفاده از قلیان دروازه ورود به اعتیاد است.

,

سرطان ریه، سرطان لب و حنجره، سرطان مری و معده، زخم های گوارشی از جمله سوغات هایی است که مصرف قلیان به دنبال دارد و علاوه بر این بیماری ها که مرتبط به تنباکو است بیماری های از جمله افزایش احتمال میکروب سل و ویروس هایی مثل هرپس و هپاتیت بر اساس استفاده اشتراکی از قلیان به دست می آید.

,

در پایتخت اقتصادی کشور با توجه به اینکه اکثر ارگان های مهم شهر در کنار خط ساحلی هستند؛ اما مسئولان بدون توجه داشتند به مسئله قلیان فروشان در ساحل از کنار آن عبور می کنند و این مشکل را تنها با اجرای طرح های کوتاه مدت  به صورت موقتی این مراکز را تعطیل می کنند و بعد از آن عرضه کنندگان همچنان به کار خود ادامه می دهند.

,

معضل عرضه کنندگان قیان  تبدیل به چالشی برای شهروندان شده و مردم شهر را کلافه و به ستوه آورده است.

,

خبرنگار هرمز در میان اهالی شهر رفته تا اندر احوالات انها را در ساحل بندرعباس جویا شویم.

,

, ,

جدال دود قلیان با سلامتی در ساحل بندرعباس

, جدال دود قلیان با سلامتی در ساحل بندرعباس, جدال دود قلیان با سلامتی در ساحل بندرعباس,

پودات، یکی از شهروندان بندرعباسی در  گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: دلمان از دست عرضه کنندگان قلیان در ساحل خون است و هر زمان که برای تفریح و گردش به ساحل می رویم باید بوی نامطبوع قلیان های میوه ای را تحمل کنیم.

, هرمز,

این شهروند با بیان اینکه تعداد عرضه کنندگان قلیان روز به روز در حال افزایش است، گفت: عرضه قلیان به صورت غیر قانونی و در فضای باز به دلیل نداشتن مالیات، عوارض، اجاره بها مغازه و .... جوانان بیکاری زیادی به سمت این کار کشیده شده اند.

,

پودات با اشاره به اینکه مصرف قلیان سلامت انسان را به خطر می اندازد، عنوان کرد: گروهی از روی میل و اراده به سمت قلیان می روند؛ اما گناه بقیه که فقط رهگذر از این مکان ها هستند چیست که باید سلامتشان با استشمام بوی نا مطبوع دودهای قلیان به خطر بیفتد پس باید مسئولان استان برای آن چاره ای بیندیشند.

,

وی با تاکید بر اینکه بیشترین متقاضیان برای قلیان جوان ها هستند، تصریح کرد: این گروه از روی شور  جوانی و نوجوانی به سمت محل عرضه قلیان ها می روند و با سلامت خود بازی می کنند که عواقب جبران ناپذیر را برای آنها به دنبال دارد.

,

این شهروند خاطر نشان کرد: راحت در اختیار قرار گرفتن این قلیان ها به جوانان عواقب سو دیگری به دنبال دارد و زمینه ای برای رفتن جوانان این مرز و بوم  به سمت مواد مخدر می شود.

,

, ,

وجود مراکز متعدد عرضیه قلیان در ساحل، زیبایی آن را به یغما برده است

, وجود مراکز متعدد عرضیه قلیان در ساحل، زیبایی آن را به یغما برده است, وجود مراکز متعدد عرضیه قلیان در ساحل، زیبایی آن را به یغما برده است,

یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: ساحل شهر  بندرعباس می تواند منطقه توریستی و گردشگری برای میهمانان داخلی و خارجی باشد؛ که متاسفانه از این ظرفیت به صورت محدود استفاده شده و سرمایه گذاری کمی صورت گرفته است.

, هرمز,

این شهروند ادامه داد: در ساحل سرمایه گذاران خرد مشاهده می شود که با خریداری چند قلیان و عرضه آن به جوانان و نوجوانان با سلامت آنها بازی می شود.

,

وی با بیان اینکه وجود این مراکز غیر قانونی قلیان در کنار ساحل چهره شهر و نوار ساحلی را زشت کرده است، عنوان کرد: قلیان فروشانی که تکه فرش پاره شده، موکت و یا پتویی در گوشه و کنار پهن کرده اند تا رهگذران برای استفاده از قلیان بر روی آن بنشینند، این باعث نازیبایی شهر می شود.

,

این شهروند با اشاره با اینکه در گذشته قلیان فروشی فقط توسط آقایان بوده، عنوان کرد: متاسفانه با رونق گرفتن این کاسبی سیل عظیمی از جمعیت به سمت این شغل رفته که در این میان دختران و زنان جوان نیز به آن افزوده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه