اخبار داغ

بیم و امیدها برای اجرای یک پروژه؛

قطار وعده های دلخوش کنک به قشم رسید/ این بار تخصیص اعتبار 9500 میلیاردی برای پل خلیج فارس

قطار وعده های دلخوش کنک به قشم رسید/ این بار تخصیص اعتبار 9500 میلیاردی برای پل خلیج فارس
با گذشت هشت سال از آغاز پروژه ملی پل خلیج فارس و وعده های مکرر بی اساس در تزریق اعتبار اکنون فرماندار قشم از تخصیص 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت این پل خبر داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛پروژه ملی احداث پل خلیج فارس از جمله طرح های تاریخی است که زمزمه احداث آن سالها پیش از انقلاب مطرح و در نهایت در سال 89 توسط دولت دهم عملیات اجراى  آن با پیام یا زهرا و یا صاحب الزمان آغاز شد این پل قرار بود راه ارتباطی بین قشم و سرزمین اصلی برای جزیره نشینان باشد ظرف مدت 18 ماه احداث شوددر طول سال های اخیر ناملایمات بسیاری به خود دیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

شبکه جامع ارتباطى خلیج فارس به طول ٩۶ کیلومتر ازقشم تا سرزمین اصلى که شامل اسکله کاوه ، اتوبان خلیج فارس ، راه آهن ، پل بزرگ و ملى خلیج فارس به طول٣۴۴٠ متر و زیر ساخت اولیه کارخانه فولاد مى باشد که در ابتدای راه این پروژه عظیم  شاهد استقرار بیش از 700نفر نیروی کار و متخصص در محل بود اما به یکباره و در میانه راه پیمانکار به تعهداتش عمل نکرد و علت توقف پروژه را کمبود اعتبار دانستند.

,

در ادامه راه این پروژه نافرجام مقرر شد نهایتا ظرف مدت سه سال و با اعتباری بالغ بر با ۹۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری به بهره برداری برسد که اکنون با گذشت هشت سال از آغاز پروژه و پیشرفت ۶۰درصدی مدتهاست راکد مانده و این سازه نیمه کاره در گل و لای ساحل شاهد فرسودگی می باشد.

,

در طول سالهای اخیر اظهار نظرات متفاوتی بر این پروژه تحمیل شده که مهم ترین آن وعده های پسابرجامی روحانی و جهانگیری و یا تکمیل پل با حضور مهندسان ژاپنی بوده اما تاکنون هیچ اقدامی را به خود ندیده است.

,

پروژه ملی خلیج فارس که در ابتدای راه پرتکاپوی خود رونق را به قشم بخشید و سرمایه گذاران بسیاری را روانه این جزیره کرد اکنون خود منتظر تصمیم نهایی و تزریق اعتبار است.

,

تکمیل پل خلیج فارس که در سال های اخیر مکررا تمدید شده و روزشمارهای پوچ فراوانی به خود دیده  که در روزهای اخیر شاهد اظهار نظرات قابل تعاملی از سوی فرماندار قشم بوده است.

,

براین اساس علیرضا نصری در گفتگویی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه به ساخت پل خلیج فارس توجه شده است و مطابق آن امسال اعتباری معادل 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای ساخت این پل اختصاص یافت.

,

وی افزود: این اعتبار به پیوست قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که با تخصیص آن آرزوی دیرینه مردم جزیره قشم در اتصال به سرزمین مادری تحقق پیدا می کند.

,

در طول عمر دولت امید که  پروژه احداث پل خلیج فارس با این اعتقاد رییس جمهور که اگر پل خلیج فارس ساخته شود قشم ،خاصیت جزیره بودن خود را از دست خواهد داد از فعالیت بازمانده همچنین اظهارات استاندار هرمزگان که گل و لایی که به همراه مدّ دریا وارد جنگل حرا می شود در هنگام جذر از جنگل خارج می شود، اما اگر پل خلیج فارس اجرا شود این گل و لای پشت پل باقی می ماند و در دراز مدت برای جنگل های حرّا مشکل ایجاد می کند.

,

همتی همچنین معتقد است حفظ وضع موجود برای زیبایی جزیره قشم بهتر است و باید برای رفت و آمد خودرو ها، راه حل های دیگری را مانند افزایش نقاط تردد پیدا کرد.

,

حال باید منتظر ماند تا وعده جدید تخصیص اعتبار که از وعده های پوچ سال های گذشته سردرآورده به نتیجه می رسد یا این اعتبار به سرنوشت گذشتگانش دچار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه