اخبار داغ

صعود ۲ پله‌ای دختران نوجوان والیبال در آسیا

صعود ۲ پله‌ای دختران نوجوان والیبال در آسیا
تیم ملی نوجوانان دختر ایران در آخرین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا با نتیجه 3 بر یک از سد هند گذشت و در رده هفتم آسیا قرار گرفت.­
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی والیبال نوجوانان دختر زیر 17 سال ایران امروز در هشتمین و آخرین روز مسابقات درحالی به مصاف چین‌تایپه رفت که برنده این مسابقه شانس کسب رتبه هفتم یا هشتم جدول رده‌بندی را به دست‌می‌آورد.
  میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی نوجوانان در این بازی از نگار سلحشوری، زهرا رضایی، الهه پورصالح، نگار حسینی‌نژاد، زهرا مغانی، ریحانه کریمی و کیمیا کیانی(لیبرو) در ترکیب اصلی استفاده کرد.

در ست اول بازی ملی‌پوشان ایران با اتکا به نظم و هماهنگی تیمی، دفاع و دریافت خوب موفق شدند با نتیجه 25 بر 23 حریف را شکست دهند. ست دوم اما درحالی پیگیری شد که شاگردان شعبانیان علی‌رغم این‌که پابه‌پای حریف پیش آمدند اما دچار برخی اشتباهات فردی شدند تا این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود هند تمام شود. ملی‌پوشان نوجوان ایران ست سوم را توفانی آغاز کردند و با حفظ اختلاف امتیاز بالا موفق شدند نظم تیمی هند را کاملا برهم بزنند. این‌گونه بود که این ست با نتیجه 25 بر 16 به نام ایران ثبت شد. در ست چهارم ایران با استفاده از امتیاز سرویس و دریافت و کسب چند امتیاز مستقیم از سرویس باز هم فاصله امتیازی خود را با هند افزایش داد و درنهایت این ست هم با نتیجه 25 بر 15 به پایان رسید.

تیم ملی نوجوانان دختر ایران با کسب پیروزی موفق شد با 2 پله صعود نسبت به دوره قبل، جایگاه هفتم آسیا را به خود اختصاص دهد.

ملی‌پوشان نوجوان ایران که در گروه C رقابت‌های قهرمانی آسیا با استرالیا و نیوزیلند هم‌گروه بودند با ثبت3 برد مقابل نیوزیلند، مالزی و هند و 3 باخت در برابر استرالیا، ژاپن و چین تایپه به کار خود در دوازدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 17 سال آسیا پایان دادند.

والیبال نوجوانان دختر ایران پیش از این در پنج دوره رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کرده بود که رتبه نهم در سال 2010 و 2017 بهترین جایگاه کسب شده ایران در این رقابت‌ها محسوب می‌شد. ملی پوشان ایران در سالهای 2008، 2012 و 2014 رتبه های یازدهم، دهم و دهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا را به دست آوردند و امسال با کسب رتبه هفتم آسیا بهترین نتیجه کسب شده در این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کردند.

منبع:صداوسیما

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه