اخبار داغ

شهردار تبریز در صحن علنی شورا؛

تغییر کاربری 300 هکتار از فضای سبز تبریز در طول شش سال اخیر!/ برای اولین‌بار با دستور استاندار کاربری فضای مسکونی به فضای سبز تغییر می‌یابد/ کاشت 5 میلیون گل و 110 هزار اصله درخت تا پایان سال

تغییر کاربری 300 هکتار از فضای سبز تبریز در طول شش سال اخیر!/ برای اولین‌بار با دستور استاندار کاربری فضای مسکونی به فضای سبز تغییر می‌یابد/ کاشت 5 میلیون گل و 110 هزار اصله درخت تا پایان سال
شهین‌باهر گفت: در طول شش سال اخیر 300 هکتار از اراضی فضای سبز به کاربری‌های دیگر تغییر یافته و بنده در دوران مدیریت خود مانع ادامه این روند شده‌ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ایرج شهین‌ باهر صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز در ارائه گزارش عملکرد سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز، ابراز داشت: تا به اینجا در شش ماه اخیر چهار پارک محله‌ای را افتتاح کرده‌ایم و در بیست روز آینده سه پارک محله‌ای دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان ساخت: اخیرا چند منطقه را که قابلیت تجاری و مسکونی شدن را داشت به پارک تبدیل کرده و تحویل مردم داده‌ایم و چندین مورد نیز در دست اقدام است، علاوه بر این  حال تجهیز بیست هکتار از اراضی پارک بزرگ تبریز جهت استفاده شهروندان هستیم.

,

شهردار تبریز با بیان اینکه سیاست این مجموعه بر اساس ابلاغیه شورای شهر تبریز توسعه فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری می‌باشد، اذعان کرد: طبق گزارش‌ها در شش سال گذشته ۳۰۰ هکتار تغییر کاربری در شهر رخ داده و تا به اینجا سعی کرده‌ایم این عدد در دوران مدیریت‌مان بر روی صفر بماند.

,

وی تاکید داشت: سیاست ما افزایش سرانه فضای سبز می‌باشد و اعداد و ارقام و زندگی در این شهر حکایت از کمبود سرانه فضای سبز دارد، برای اولین بار با دستور استاندار مجموعه‌ای که برای وزارت راه و شهرسازی بود با تغییر کاربری فضای مسکونی به فضای سبز تبدیل خواهد.

,

ایرج شهین‌باهر با بیان اینکه امیدوارم در پایان سال ۹۷ به بالای بیست پارک محله‌ای برسیم، عنوان کرد: در سال جاری ۱۱۰ هزار اصله نهال کاشته خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تمام زمین‌های متعلق به راه و شهرسازی کاشت درخت صورت گیرد تا بعدا امکان تغییر کاربری وجود نداشته باشد.

,

وی همچنین از کاشت بیش از پنج میلیون گل در سطح شهر در سال جاری خبر داد و افزود: پل سبز از میرداماد تا عباس میرزا تا عید فطر آماده خواهد شد؛ همچنین احداث پل باغ بین ائل گلی و ائل باغی در ردیف پل طبیعت تهران است تا تراکم ائل گلی را به ائل باغی منتقل کنیم.

,

شهردار تبریز با اشاره به اینکه در گذشته هر منطقه با روش خود مبلمان شهری را خریداری می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر کمیته‌ای از اساتید دانشگاه تشکیل شده که بر اساس نیاز و هویت شهر این خریداری انجام شود.

,

وی بیان داشت: در شهر برخی نصبیات وجود دارد که اگر نبود بهتر بود! چند صد میلیون تومان برای آن‌ها خرج کرده‌‌اند و بعد از چند ماه نیز کنار گذاشته شده است که از این موضوع در این دوره جلوگیری کرده‌ایم.

,

این مقام مسئول در پایان صحبت‌های خود از بهره‌برداری پارک خلعت‌پوشان ظرف یک ماه آتی خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه