اخبار داغ

عدم رعایت اصول بهداشتی در نانوایی ها/وقتی سفره های خالی مردم با نان های بی کیفیت پر می شود

عدم رعایت اصول بهداشتی در نانوایی ها/وقتی سفره های خالی مردم با نان های بی کیفیت پر می شود
با وجود اینکه نان یکی از اصلی ترین مواد غذایی است که در سفره های مردم کشور وجود دارد، اما این روزها به دلیل نبود نظارت کافی کیفیت خود را از دست داده به طوری که مدت ماندگاری نان ها به کمتر از چند ساعت رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نان، به عنوان اصلی ترین غذایی است که همواره در سفره های مردم ایران وجود دارد ، چرا که علاوه بر مصرف آن به عنوان تغذیه ،در اعتقادات مردم نیز جایگاه ویژه ای دارد، در گذشته اغلب خانواده با استفاده از تنورهای کشاورزی که در منازلشان وجود داشت، اقدام پخت نان می کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و صنعت چرخه ی تولید نان در کشور نیز دچار تغییراتی شد و نانوایی ها شکل دیگری به خود گرفتند به طوری که  به واسطه دستگاه هایی که در نانوایی هاقرار گرفت از دست برای پخت نان استفاده کمتری شد.

,

آرد به عنوان اصلی ترین عنصر پخت نان شناخته شده به همین دلیل توجه به مراحل تولید نان در کیفیت نان تاثیر مستقیمی دارد، اما متاسفانه امروزه با وجود رشد صنعت ،نان هایی که در اختیار مردم قرار می گیرد، گلایه هایی را به همراه دارد که این گلایه هاحاکی از عدم رضایت مردم از نان هایی است که در نانوایی های آزاد پز پخت می شوند.

,

از آنجایی که در ایران انواع مختلفی از نان ها وجود دارد می توان در کوچه پس کوچه های شهر بندرعباس نانوایی های زیادی را مشاهده کرد که هر کدام از آن ها نوع خاصی از نان ها از جمله ، تفتون، بربری و لواش را در تنورهای داغ خود می پزند.

,

در واقع یکی از دلایلی که باعث شده تا نان همیشه در سبد غذایی خانواده ها باشد افزایش قیمت در اغلب کالاهای اساسی به ویژه برنج در  ماه مبارک رمضان است که موجب شده خانواده ه ایی  که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنندف برنج را از سبد غذایی خود حذف کرده و برای تغذیه از نان استفاده بیشتری کنند.

,

, ,

عدم کیفیت نان دغدغه این روزهای شهروندان هرمزگانی

,

زهرا مرادی شهروند بندرعباسی در گفت وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه سال های قبل نان از کیفیت بهتری برخوردار بوده است، اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت نان نسبت به سال های قبل افزایش یافته اما متاسفانه نان هایی که در اختیار مردم قرار می گیرد، کیفیت خوبی ندارند.

, هرمز,

شهروند بندرعباسی گفت: عدم کیفیت نان علاوه بر اینکه باعث شده تا میزان دور ریختنی نان در خانواده افزایش یابد، متاسفانه مشکلات اقتصادی را برای خانواده ها ایجاد می کنند چرا که آن ها مجبورند دفعات بیشتری نان خریداری کنند.

,

مرادی بیان کرد: نبود نظارت کافی در نانوایی های بندرعباس از اصلی ترین دلایلی است که  برخی از نانواها در رویه ی پخت نان خود تغییری ایجاد نمی کنند و حتی میزان جوش شیرین مصرفی در خمیر نان ها به حدی زیاد است که با خورد نان متوجه مزه ی تلخی در آن ها می شویم.

,

وی با اشاره به اینکه پایین بودن کیفیت آرد همواره جوابی است که شاطران به مردم می دهند، خاطرنشان کرد: عدم کیفیت نان باعث شده تا مردم وقتی به نانوایی ها مراجعه می کنند، بعد از خرید نان و مشاهده نان های نیم سوخته به نانوا اعتراض می کنند.

,

, ,

عدم رعایت بهداشت در نانوایی ها

,

زهرا باسره شهروند بندرعباسی در گفت وگو با خبرنگارهرمز اظهار کرد: متاسفانه نان هایی که در اختیارمردم بندرعباس قرار می گیرد، برخی از مواقع غیرقابل خوردن هستند به طوری که از لحظه ی خرید نان تا رسیدن به منزل همه ی نان ها به دلیل نازکی بیش از حد خشک می شوند.

, هرمز,

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه اکثرنانوایی های شهر اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: متاسفانه برخی از شاطران که در نانوایی مشغول کار هستند در هنگام پخت نان از سیگار استفاده می کنند و حتی در برخی از موارد مو در نان ها وجود دارد.

,

باسره افزود: تعداد نانواهایی که نان سنگ و بربری در آن ها پخت می شود در بندرعباس کم است و مردم برای خرید این نان ها مجبورند به محلات دیگر و یا مرکز شهر که مکان پرترددی است  زمان زیادی برای خرید نان صرف می شود، باید بروند.

,

وی با اشاره به اینکه نان ها خیلی زود کپک می زنند، تصریح کرد: در گذشته نان ماندگاری بیشتری داشت و تا یک هفته و حتی بیشتر قابل استفاده بود، اما متاسفانه در حال حاضر نان ها خیلی زود نان ها غیر قابل خوردن می شوند.

,

شهروند هرمزگانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عدم کیفیت نان مشکلاتی را برای شهروندان بندرعباسی فراهم کرده و گلایه های زیادی را در پی داشته، بنابراین مسئولان باید نظارت بیشتری بر روی نانوانی های سطح شهر داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه