اخبار داغ

طرح شهید رهنمون در دهگلان اجرا می شود:

ارائه خدمات رایگان بهداشتی به 3 روستای محروم دهگلان توسط سپاه/ روستاهای دهگلان به دلیل محرومیت روز به روز خالی از سکنه می‎شوند!

ارائه خدمات رایگان بهداشتی به 3 روستای محروم دهگلان توسط سپاه/ روستاهای دهگلان به دلیل محرومیت روز به روز خالی از سکنه می‎شوند!
طرح ملی شهید رهنمون به همت کانون بسیج جامعه پزشکی در 3 روستای محروم دهستان بلدستی شهرستان دهگلان اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دهگلان شیدا، نشست توجیهی طرح شهید رهنمون که طرح ملی و در راستای ارائه خدمات بهداشتی  فعالیت می کند در 3 روستای محروم دهستان بلدستی شهرستان دهگلان با همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان و شبکه بهداشت و درمان توسط کانون بسیج جامعه پزشکی اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,


 در این نشست محمد امانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان هدف از اجرای این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به محرومین و ارتقاء سلامت در سطح بهداشت جامعه را عنوان کرد.

,
,


وی افزود: این طرح در واقع همان طرح اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم است و تنها وجه تمایز با آن مشخص شدن جامعه هدف و ارتباط مستمر و دائم تا پایان یافتن ماموریت طرح می باشد.

,
,


 فرمانده سپاه دهگلان گفت: مناطقی که به عنوان منطقه هدف انتخاب می شوند تیمهای پزشکی در عرصه های مختلف فعالیت خود را تا رفع کامل مشکلات بهداشتی برای جامعه هدف خود اجرا می کنند.

,
,


 وی در ادامه گفت: دهستان بلدستی که جزو قرارگاه پیشرفت و آبادانی است 3 روستای پرجمعیت محروم انتخاب و به مدت 3 سال  که هر ماه اکیپ پزشکی به این منطق اعزام می شوند.

,
,


 اسماعیلی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در منطقه، بحث بهداشت عمومی و بهداشت محیط است، اظهار داشت: بعد شاخص و مهم بهداشت عمومی و بهداشت محیط است که برای حل این مشکل باید از بضاعت و توانایی این طرح استفاده شود و محدودیت و خلاء در بهداشت محیط بوده که باید به نوعی خلاءها پر شود.

,
,


 وی با بیان اینکه3 روستای شاهبلاغی، بریا خان و قشلاق خداکرم که دور از مرکز دهستان هستند گفت: روستای شاهبلاغی با جمعیت 159 نفر و 40 دقیقه فاصله با مرکز دهستان مشکلات عدیده ای دارد که بحث ویزیت رایگان در آنجا کاربردی تر است چونکه قبلا هم ازنظر بهداشتی تحت پوشش شهرستان بیجار بوده که به صورت کامل خدمات ارائه داده نشده است.

,
,


اسماعیلی گفت: روستای بریا خان هم با جمعیت 149 نفر و 30 دقیقه فاصله با مرکز دهستان  و روستای قشلاق خداکرم  که ضعیف هستند مد نظر قرار گیرند.

 
 فرزاد رحیمی کارشناس شبکه بهداشت و درمان دهگلان با اشاره به اینکه بحث آب شرب روستاهای تحت پوشش دهستان بلدستی با مشکل مواجه است خواستار دقت بیشتر دراین زمینه شد.

,
,
,
,
,


 وی افزود: روستای قشلاق خداکرم یکی از روستاهای قمر بریا خان است که از نظر بهداشتی  مشکلات فراوان دارد و آب شرب این روستا غیر بهداشتی و متولی خاصی ندارد که مردم هم ضعیف هستند و نمی توانند آنرا مدیریت کنند.

,
,


 وی مشکل دیگر روستای قشلاق خداکرم  را عدم فاضلاب و فرسودگی سیستم لوله کشی آب شرب عنوان کرد که نیاز به تعویض دارد.

,
,


 رحیمی در ادامه گفت: روستای اسلمرز یکی دیگر از روستاهای مشکل دار این دهستان است که در زمان احداث سد قوچم با عوض شدن مسیر آب شرب روستا با مشکل کم آبی روبرو هستند و وضعیت خروجی فاضلاب روستا هم به معضلی برای روستا تبدیل شده است.

,
,


  وی با بیان اینکه مرکز دهستان بلدستی و روستاهای  قلعه فولاد، سرابسوره، بریاخان، حقه هم با مشکل فاضلاب روبرو هستند گفت: قسمت غربی دهستان بلدستی در بحث فاضلاب مقداری کار شده اما به علت نبود اعتبار مشکل به صورت کامل حل نشده و ما تنها از طریق آموزش و یا چاه جاذب توانستیم کمک کنیم و غیر از این کاری صورت نگرفته است.

,
,


رحیمی افزود: روستاهای بلدستی به علت مشکلاتی که دارند متاسفانه جمعیت آنان روز بروز کمتر می شود ونسبت به 10 سال گذشته  3 روستای " سی وسه مردان"، "چشمه دراز" و" بایه " خالی از سکنه شده  که تنها در فصل کشاورزی به روستا  باز می گردند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه