اخبار داغ

اعتراضات کامیون داران در هرمزگان فروکش کرد/ بیش از 4000 بارنامه صادر شد

اعتراضات کامیون داران در هرمزگان فروکش کرد/ بیش از 4000 بارنامه صادر شد
استان هرمزگان به عنوان کانون مبادلات تجاری کشور متاثر از سایر نقاط کشور در ساعات 14 روز جمعه شاهد اعتراض عده ای از کامیون داران بود که با ورود مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مساله ختم به خیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛آخرین روز از فروردین ماه سال جاری مصادف با آغاز اعتصابات گسترده کامیون داران در اقصی نقاط کشور می شود که با خواباندن کار و تعطیلی سالن های باربری اعتراض خود را به میزان قیمت های حمل بار اعلام کردند براین اساس اغلب استان های جنوبی، غربی و مرکزی کشور شاهد صف های طولانی کامیون داران معترضی بود که خیابان ها و مراکز سوخت گیری را بند آورده بودند تا با ایجاد اختلال مسئولان را مجبور به واکنش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اعتراض گسترده کامیون داران در استان های تهران، بوشهر، کرمان، شیراز، کرمانشاه ،اصفهان و یزد در روزهای دنباله دار شده و در برخی موارد با ایجاد رعب و وحشت مانع رفت و آمد خودروها شده‌اند.

,

کامیون داران کشور در این روش اعتراضی مخالفت خود را نسبت به نرخ کرایه های ابلاغی ، مشکلات بیمه و مطالبات دیگر اعلام کردند که با خالی کردن بار، کمپرسی خالی قسمت بار خود را بالا نگه داشته و یا در خیابان‌های شهرها رژه می‌روند.

,

روند اعتراض کامیون  داران در سراسر کشور به واسطه تهدیدات، تحریک و ایجاد رعب و وحشت در میان رانندگان برای همراهی با معترضان به سریالی دنباله دار تبدیل شده که در برخی از شهرها تخریب پایانه های بار، به آتش کشیدن و سنگ پراکنی نیز مشاهده شده است.

,

استان هرمزگان به عنوان کانون مبادلات تجاری و مهم ترین مرکز باربری کشور برگرفته از سایر نقاط کشور در ساعات 14 روز جمعه شاهد اعتراض عده ای از کامیون داران در پایانه بار بندرعباس و شهرستان پارسیان بود که بلافاصله با ورود مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به محل تجمع کامیون داران و گفتگوی حضوری با رانندگان مساله ختم به خیر شد.

,

در این جلسه اضطراری مقرر شد تا مطابق نرخ اعلامی ،قیمت حمل بار تا 20درصد افزایش یابد و مشکل حقوقی رانندگان رفع شود؛ پس از پایان اعتراضات با اعلام شبانه بار در ساعت21 کامیون داران در سالن حمل بار حضور یافته و نسبت به تحویل بار اقدام کردند.

,

براساس آمار اعلامی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از تاریخ یکم خرداد ماه تاکنون چهار هزارو 34 مجوز حمل بار صادر شده و هیچ گونه اختلالی در نحوه بارگیری صورت نگرفته است.

,

با توجه به میزان بار ورودی به پایانه باربری بندرعباس در کمبود کامیون برای حمل بار نیز مشاهده شده اما اختلالی در نحوه باربری استان مشاهده نشده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه