اخبار داغ

جلای جان در خلوت معنوی روزه داران / امامزادگان، مأمنی آرام برای انس با خدا در ماه رمضان

جلای جان در خلوت معنوی روزه داران / امامزادگان، مأمنی آرام برای انس با خدا در ماه رمضان
بار دیگر ضیافتی برپا می‌شــود و مومنان بر ســر ســفره رحمت الهی‌حاضر می‌شوند. در نیمه‌های شب تک‌چراغی در هر خانه اما چلچراغی در دل‌ها روشن می‌کند، نجوای مناجات و رایحه سحرانگیز صلوات و تسبیح، فضا را ملکوتی و معطر می‌کند. بوی خوب خدا در کوچه‌های رمضان پیچیده است...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، بار دیگر ضیافتی برپا می‌شــود و مومنان بر ســر ســفره رحمت الهی‌حاضر می‌شوند. در نیمه‌های شب تک‌چراغی در هر خانه اما چلچراغی در دل‌ها روشن می‌کند، نجوای مناجات و رایحه سحرانگیز صلوات و تسبیح، فضا را ملکوتی و معطر می‌کند. بوی خوب خدا در کوچه‌های رمضان پیچیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان امامزاده‌های استان کردستان از حال‌و هوای خواصی برخوردار است. جاذبه های مذهبی، زیارتگاهها و اماکن مقدس هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کنند اما این شور و شوق در ماه های بخصوصی همچون ماه رمضان شور و شوق دیگری به خود می گیرد و تمام فضا پر از دعا و نیایش بانوانی است که تنها بر خدا توکل کرده اند .

,

ماه رمضان یکی از مهمترین ماه های سال است که این سال جدید با یک مهمانی ویژه آغاز می شود، میزبان معبود است و میهمان بندگان هستند و صد البته میهمانان این ضیافت بزرگ کسانی هستند که دعوت الهی را لبیک گفته و از ماهها قبل با خود سازی زمینه حضور در این مهمانی بزرگ را فراهم کرده اند.

,

 

,

, ,


از گذشته امامزادگان همواره در بین مردم کردستان جای ویژه ای داشته است و علاقه و ارادت مردم استان کردستان به اهل بیت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) همواره زبانزد خاص و عام است و اکثر مردم استان این ارادت خود را با حضور در امامزاده ها و آرامگاه های موجود در منطقه نشان می دهند.
امامزاده‌هاجره خاتون، امام زاده پیر عمر و امامزاده پیر‌محمد از مهم‌ترین امامزادگان این استان است.

,
,
,

اهل‌بیت حضرت محمد(ص) و فرزندان صاحب کرامت و با سخاوت آنان چه در حیات و چه در ممات، پناه محرومان و مشکل گشای دردمندان هستند، بنابر اعتقاد عمیق و باورهای اصیل مردم طی سال ها تا به حال، حرم منوره هاجرخاتون محل رجوع مساکین و غریبان بوده و هست . این مسجد زیارتگاه عموم مردم سنندج و سایر شهرها و روستاهاست.

,

همواره می توان از امامزادگان به عنوان محور وحدت در کردستان نام بردو ارادت مردم کردستان به ساحت این بقاع چشمگیر است زیرا  بقاع متبرکه اولین پایگاه‌های فرهنگی هستند و باید محلی برای ارتقاء فرهنگ باشند

,


بقاع متبرّکۀ امامزادگان در کردستان از مراکزی‏اند که پس از مساجد، بیشترین تأثیر را در آرامش روانی و رشد معنوی جامعه دارند. نقش انکار ناپذیر بقاع متبرّکه در ارتقای فرهنگ، اخلاق و اعتقادات دینی ایجاب می­کند که به این کانون‏های معنوی و مراکز نور و هدایت توجه ویژه داشته باشیم، البته تربت پاک این سفیران رستگاری از دیرباز مورد توجه عمیق همۀ اقشار و افراد جامعۀ ما بوده و بهترین مکان برای تزکیۀ نفس و تکمیل سجایای اخلاقی و ارتباط با خالق یکتا شناخته شده است.

,
,

چه بسیار افرادی که در هیاهوی زندگی ماشینی، مأیوس از همه جا به این پایگاه‏های امید و آرامش پناه آورده و در فضایی روحانی و ملکوتی با خداوند مهربان درد دل و عقده گشایی کرده و زندگی شیرین و پر امید خود را دوباره آغاز کرده­اند. این امکنۀ مقدّسه که پل ارتباطی بین زمین و آسمان، و دنیا و آخرت، و انسان و خدا به شمار می­آیند، همه روزه پذیرای صدها نفرعاشق و دلداده و امیدوار به رحمت پروردگار است.

,

 

,

, ,

در حقیقت این امامزادگان و این کانون‏های معنوی و فرهنگی، همان نقشی را که در زمان حیات خود ایفا می­کردند بعد از زمان حیات نیز ایفا می‏کنند. آنان مشعلداران خلق و بقعه‏هایشان مراکزی برای تزکیۀ روح و تربیت نفوس و تقرّب به خداوند متعالند.

,

بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین مکان برای ترویج مبانی و ارزش‌های دین مبین اسلام است، بانوان کردستانی همواره حضور پرشوری در مراسم‌های مذهبی و جشن‌های ولادت بزرگان دین اسلام دارند.

,

وجود امامزادگان یک فرصت ارزشمند برای هریک از ماست تا از دنیای مادی و نفسانی بگذریم و به نورانیت ائمه و معصومین وصل کردیم بنا براین باید قدر این اماکن را بدانیم و از آن بهره لازم را ببریم.

,

خدایا؛ حــال که پس از یک ســال مجــال یافتم تا بــه دور از هیاهو و دل مشــغولی‌های دنیایی و دور از هر پلشــتی که بر دلم ســایه انداختــه، تــو را بخوانم و از تــو طلب مغفرت کنم، دســتم را رها مکن.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه