اخبار داغ

بازی کودکان سنندجی روی هوا/ نوجوان 16 ساله قربانی شهربازی فرسوده شد

بازی کودکان سنندجی روی هوا/ نوجوان 16 ساله قربانی شهربازی فرسوده شد
پارک کودک واقع در دامنه آبیدر سنندج که قرار بود یکی از پارک شهرهای مجهز در سطح کشور باشد متاسفانه این روزها به زمینی بایر تبدیل شده و بخش زیادی از تجهیزات نصب شده در این محل نیز بین رفته و دیگر نام و نشانی از یک پارک ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، دنیای ما زمانی را به خاطر می‌آورد که محیط زندگی آدم‌ها با سبزینه طبیعت گره خورده بود. در آن دوران دیگر آدم ها نیاز نداشتند به فکر ساز و برگ بازی‌های کودکانه فرزندان خود باشند و فضاهایی برای بازی‌های آنها تدارک ببینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

 ماجرا از اینجا سرچشمه می‌گرفت که کودکان قدیم، کار جدی را با بازی‌های کودکانه‌شان گره می‌زدند. در این شرایط بعید نبود تمام اسباب و وسایلی که در محدوده فعالیت‌های روزانه برای امرار معاش پیدا می‌شد حکم وسایل تفریح و سرگرمی را برای کودکان پیدا کند. این وضعیت حتی راه بازی کردن برای بزرگسالان را هم باز می‌گذاشت.

,


دوران کودکی یکی ازدوران های شیرین زندگی هر فرد است که بیشترین وقت کودکان در این سن به بازی کردن خصوصا با همسالان خود سپری می شود.

,
,

 

,

نیاز کودکان به بازی کردن در سنین پایین از مهمترین ویژگیهای آنان است که دوست دارند بیشتر در این دوران از وسیله های بازی موجود در پارکها و شهربازیها استفاده نمایند.

,

 

,

این در حالی است که امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی و همچنین کاهش تحرک در بین خانواده ها لازم است که کودک بخشی از اوقات خود را در فضای آزاد و پر از نشاط و شادابی طی کنند و بودن وسایل و امکانات تفریحی در واقع جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شهری شده است.

,


پارک کودک واقع در دامنه آبیدر سنندج که قرار بود یکی از پارک شهرهای مجهز در سطح کشور باشد متاسفانه این روزها به زمینی بایر تبدیل شده و بخش زیادی از تجهیزات نصب شده در این محل نیز بین رفته و دیگر نام و نشانی از یک پارک ندارد.

,
,

 

,


حالا کودکان مانده اند و شهری که مهر مرکز استان بر پیشانی دارد ولی هیچ نشانی از پیشرفت در آن دیده نمی شود. شهری که به گفته خیلی ‌ها بدون اندکی مدیریت و برنامه ریزی تنها رشد کرده است.

,
,


روز گذشته یک پسر نوجوان سنندجی حین بازی با دوستان خود در شهربازی از کار افتاده و فرسوده پارک کودک شهر سنندج، از یکی از دستگاه ها سقوط کرد که منجر به فوت وی شد.

,
,

 

,

سید محمد فتاحی، نوجوان 16 ساله سنندجی، شامگاه روز یک شنبه (شش خرداد) حین بازی با دوستان خود در شهربازی از کار افتاده و فرسوده پارک کودک شهر سنندج، از یکی از وسایل بازی سقوط می کند که در دم جان خود را دست می دهد.

,

 

,

در پیگیری ها در رابطه با این حادثه ناگوار، شهرداری سنندج، این شهربازی را خارج از مالکیت خود دانست و در این مورد اظهارنظری نکردند.

,

 

,

همچنین اداره کل استاندارد استان کردستان هم در این مورد اعلام کرد که، در حال بررسی این قضیه هستیم و تا روشن شدن نهایی آن نمی توانیم اظهار نظری قطعی داشته باشیم.

,

 

,

شهربازی پارک کودک سنندج از دهه 70 از کار افتاده است اما لاشه دستگاه‌ها و وسایل بازی آن هنوز در این مکان موجود است.

,

 

,

با توجه به اینکه سالهاست این مجموعه شهربازی در منطقه گردشگری کوه آبیدر رها شده است و کودکان و نوجوانان سنندجی هم از نعمت داشتن یک شهربازی روباز محروم هستند، امری طبیعی است که به سمت این وسایل از کار افتاده و فرسوده بروند تا اوقات فراغت خود را پر کنند، لذا می‌ طلبد مسئولان و متولیان امر حساسیت و مسئولیت بیشتری در این مورد از خود نشان داده تا دیگر شاهد افتادن اتفاقات ناگوار این چنینی نباشیم.

,

 

,

لازم به ذکر است؛ پیکر این نوجوان سنندجی روز دوشنبه در زادگاه مادریش در منطقه شمشیر شهر پاوه کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه