اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

مشکل اقتصاد ایران با نسخه‌های غربی درست نخواهد شد/ مردمی‌کردن اقتصاد یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی

مشکل اقتصاد ایران با نسخه‌های غربی درست نخواهد شد/ مردمی‌کردن اقتصاد یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مشکل اقتصادی کشور با نسخه ‌های غربی درست نخواهد شد و باید به داخل تمرکز کرد چراکه الگوی متناسب با نظام سیاسی و فرهنگی ایران اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی درگفت‌وگو با خاورستان، پیرامون سخنرانی مقام معظم رهبری در دوم خردادماه‌جاری در جمع مسئولان اظهار کرد: موضوع خروج ار برجام توسط ترامپ و باقی ماندن اروپا در توافق هسته‌ای ظاهرا یک سناریوی از پیش تعیین شده و هماهنگ با یکدیگر است تا به این وسیله آمریکا با خروج از برجام زمینه واردکردن فشار بیشتر و اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ملت ایران را فراهم کند  و در مقابل اروپایی‌ها با باقی ماندن و انجام مذاکرات فرصت کافی برای اعمال تحریم‌ها و اثرگذاری آن بر ایران را فراهم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: در این مدت نیز احتمالا موضوعات دیگری مانند بحث موشکی و برنامه‌های دفاعی یا حقوق بشر و حضور ایران در منطقه را مطرح کرده و خواستار مذاکره در این خصوص و افزودن آن به برجام شوند.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین تجربیات مذاکرات هسته‌ای این بود که اگر ما در مقابل خواسته‌های آمریکا کوتاه بیاییم، آمریکا دست از دشمنی برنداشته و جسورتر می‌شود و این را به دفعات تجربه کرده ایم، چراکه این‌ها بهانه‌ایی است که از سوی آمریکا مطرح می‌شود و هدف اصلی آن‌ها براندازی اصل نظام جمهوری اسلامی است اما مسائل دیگری مانند موشکی را مطرح می‌کنند.

,

 

,

هنری عنوان کرد: اگر جمهوری اسلامی حاضر به تبعیت از آمریکا شده و تغییرات نظام را بپذیرد با همه این مسائل می‌سازند و مشکلی نخواهند داشت درصورتی که بر اساس آموزه‌های اسلام و تعالیم الهی نباید از جبهه کفر و استکبار تبعیت کرد.

,

 

,

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که در نظام اسلامی نظر ولی فقیه فصل‌الخطاب است لذا بر همه مسئولان کشور واجب است تا راهبردهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و برای پیشبرد امور تلاش خود را جهت جلب رضایت رهبری که همانا تأمین نیازها و مطالبات ملت است انجام دهند؛ لذا باید موفقیت موجود و شرایطی که ایران با حرکت آمریکا در آن قرار گرفته و نیاز به یک تصمیم اساسی و سرنوشت‌ساز دارد که می‌طلبد مسئولان کشور با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری و عبرت از تجربیات مطرح شده توسط ایشان بهترین تصمیم را گرفته و با همراهی مردم غیور ایران و با پشتوانه رهبری فرزانه از این برهه انقلاب نیز با موفقیت عبور کنند.

,

 

,

هیچ قدرتی یارای مبارزه با ملت ایران نیست

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مردم همیشه در صحنه ایران نیز مانند گذشته در همه بزنگاه‌های انقلاب با حضور هوشمندانه خود در میدان دشمن را ناکام گذاشته‌اند و در این موضوع نیز با درک صحیح از شرایط و زمان و اطاعت از رهبری حتی با وجود برخی ناملایمات، در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند چراکه هیچ قدرتی را یارای مبارزه با این ملت نیست.

,

 

,

هنری تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از اقدامات مهم افزایش همدلی و همزبانی بین کلیه مسئولان، جناح‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی، قوای سه گانه و همه دلسوزان نطام است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: آرامش درونی کشور در فضای موجود مهم‌ترین نکته بوده و باید از ایجاد هر گونه دو قطبی در جامعه جلوگیری کرد؛ مردم نیز باید صادقانه و شفاف در جریان کلیه مسائل و امورات کشور و به خصوص مباحث اقتصادی قرار گیرند و با ارائه گزارش‌های مداوم به مردم از ایجاد چالش‌های ذهنی غیر واقعی در آن‌ها ممانعت کرد.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنویی عنوان کرد: دشمن دنبال القای فضای نا امیدی و تزریق احساس ناتوانی در جامعه است تا از این طریق روحیه خوباوری و عزت مردم ایران را تحریک کند لذا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولان باید با کار پرتوان و پرتلاش با این چالش‌ها مبارزه کنند.

,

 

,

هنری گفت: اروپایی‌ها با آمریکا منافع مشترک دارند و منافع آن‌ها به گونه‌ای است که در برابر آمریکا نمی‌توانند مقاومت کنند و مطمئنا بین ایران و آمریکا، آمریکا را انتخاب خواهند کرد؛ همانطور که در بخشی از سخنان خود به این موضوع اشاراتی نیز دارند.

,

 

,

وی بابیان این‌که اروپایی‌ها نیز سابقه خوبی در عمل به تعهداتشان ندارند، تأکید کرد: حال در صورت ادامه دادن در قالب برجام اروپایی‌ها نه‌تنها باید به تعهدات خود پایبند بمانند بلکه باید ضرر و آسیب‌هایی که از ناحیه خروج آمریکا از برجام متوجه ایران بشود نیز جبران کنند که کار بسیار سختی است و نیاز به گرفتن تضمین‌های محکم و مطمئن دارد؛ بانک‌ها و موسسات مالی اروپایی نیز به دلیل منافع اقتصادی خودشان توان مقاومت در برابر تهدیدات آمریکا را ندارند و بعید به نظر می‌رسد که بتوانند در قالب برجام اروپایی مشکلات بانکی ایران را حل کنند.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: دشمنان نظام بعد از این‌که متوجه شدند در جنگ سخت نظامی راه به جایی نخواهند برد، دنبال مسائل اقتصادی رفتند و در حال حاضر جنگ، جنگ اقتصادی است که هدایت آن نیز از طریق وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال انجام است و راه مقابله و موفقیت در این جنگ، اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

هنری عنوان کرد: با توجه به سال‌ها به کارگیری اصول اقتصادی غرب، صاحب‌نظران اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که در هر نظامی سه حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ نقش آفرینان هستند و این سه حوزه با هم ارتباط متقابلی دارند.

,

 

,

اقتصاد مقاومتی الگوی مناسب با نظام سیاسی و فرهنگی ایران/ مشکل اقتصاد ایران با نسخه‌های غربی درست نخواهد شد

,

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم در بعد سیاسی حکومت اسلامی داشته باشیم اما در بعد اقتصادی با مدل توسعه غربی کار کنیم؛ الگوهای توسعه پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هم بر اساس مدل توسعه غربی است که ناموفق بوده همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که مشکل اقتصادی کشور با نسخه‌های غربی درست نخواهد شد و باید به داخل تمرکز کرد چراکه الگوی متناسب با نظام سیاسی و فرهنگی ایران اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

استفاده از ظرفیت‌های موجود با محوریت و مدیریت مردم

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های سرشار سرزمینی، ثروت‌های طبیعی و نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده در کشور تصریح کرد: استفاده از این ظرفیتها باید در دستور کار قرار گیرد که اگر به درستی از همه ظرفیت‌های موجود با مدیریت و محوریت مردم استفاده شود، مشکلات اقتصادی مرتفع خواهد شد همچنین جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید سبک زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی در جامعه ایجاد و تقویت شود؛ چراکه سبک زندگی به معنای اصول و الگوهای حاکم بر رفتار فردی و اجتماعی است.

,

 

,

هنری گفت: بدون بالابردن سطح فرهنگی مردم و تغییر سبک زندگی آن‌ها در بسیاری از امور اقتصادی و اجتماعی اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد چون مردم رکن اصلی این اقتصاد هستند و نقش اساسی در توسعه و پیشرفت کشور دارند.

,

 

,

مردمی کردن اقتصاد یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است. باید به سمتی حرکت کرد تا کلیه امور اقتصادی به مردم سپرده شده و مردم محور همه امور باشند. باید تمام مراحل تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های اقتصادی توسط خود مردم انجام شود.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: مردمی کردن اقتصاد معنا و مفهوم گسترده‌ای داشته و بسیار وسیع‌تر از هدایت سرمایه‌های مردمی در اقتصاد است علاوه بر این باید ابتدا با حساس کردن مردم، اقتصاد کشور و تعریف نقش هر یک از آن‌ها به عنوان مصرف کننده فعال در اقتصاد و درگیر کردن به عنوان تولیدگر و توزیع کننده گامی بلند در جهت توسعه مشارکتی کشور برداشته شود.

,

 

,

هنری اظهار کرد: محور قرار دادن مردم در کارهای اقتصادی نیازمند تقویت مشارکت مردمی، کار گروهی و جمعی است. یکی از تفاوت‌های دین اسلام با سایر ادیان این است که اسلام یک دین اجتماعی است و تأکید بر کار گروهی دارد و در جاهای مختلف به آن اشاره کرده است.

,

 

,

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ کار گروهی و مشارکت مردمی نیاز به فرهنگ‌سازی در کلیه سطوح داشته و نهادها و سازمان‌ها به خصوص نهادهای انقلابی که با بدنه عظیم مردمی در تعامل مستقیم هستند در این زمینه نقش کلیدی دارند.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: کار گروهی باعث تقویت اندیشه‌ها و انگیزه‌ها، هم‌افزایی و افزایش بهره‌وری و بالا رفتن همت‌ها، احساس مسئولیت و احساس تعلق نسبت به دیگران، تقویت پیوندهای فکری و عاطفی در جامعه در راستای ارزش‌های انقلاب و در نهایت باعث مردم محوری در کلیه امور به خصوص اقتصاد خواهد شد.

,

 

,

هنری بیان کرد: با توجه به قدرت ریسک پایین مردم در حوزه‌های اقتصادی و زمینه اشتغال و ارائه الگو، باعث توسعه آن افزایش مشارکت مردمی شده است چراکه مردم کار الگو برداری را به خوبی انجام می‌دهند و مسئولان نیز باید در این راه با جدیت تلاش کنند و حلقه وصل بین مردم و دستگاه‌ها باشند. با از بین بردن مشکلات و اصلاح قوانین و دستورالعمل‌های مزاحم و دست و پا گیر باعث رونق اقتصادی با محوریت مردم شده و زمینه پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه