اخبار داغ

ندانم‌کاری مسئولین و بازی‌های سیاسی و جناحی، خانواده سنندجی را عزادار کرد!/ مسؤولین بی‌مسؤولیت روز قیامت چگونه می‌خواهند پاسخگویی خون «سید محمد فتاحی‌» باشند؟

ندانم‌کاری مسئولین و بازی‌های سیاسی و جناحی، خانواده سنندجی را عزادار کرد!/ مسؤولین بی‌مسؤولیت روز قیامت چگونه می‌خواهند پاسخگویی خون «سید محمد فتاحی‌» باشند؟
«سید محمد فتاحی» با هزاران آرزو و امید تسلیم خاک شد، صندلی مدرسه اش را برای همیشه بجا گذاشت اما باید شهردار و اعضاء شورای شهر و سایر مسئولین برای لحظه‌ای خود را جای پدر فتاحی‌ بگذارند، پدری که سالها با خون دل پسری را بزرگ می کند‌، اما به دلیل سهل انگاری مسئولین و متولیان شهر برای همیشه باید حسرت نبودنش را تحمل نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، خبر بسیار دردناک و تاسف آور بود، رقم خوردن مرگ نوجوانی15 ساله سنندجی در اثر فرسوده گی وسایل بازی در پارک کودک سنندج، پارکی با مسافتی کمتر از پانصد متر با ساختمان شورا و شهرداری و فرمانداری سنندج!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

هر چند شنیدن این جنس خبرها در مقیاس بیشتر هم برای برخی از مسئولین امری عادی و طبیعی است چون همیشه عادت کرده‌اند که گناه این اتفاقات  را به گردن انسان‌هایی بیاندازند که دستشان از این دنیا کوتاه شده است شاید اگر چنین اتفاقی در کشورهای متمدن پیش می‌آمد بخاطر احترام به افکار عمومی اولین اقدام استعفاء شهردار آن شهر می‌باشد!  اما در اینجا بد عادتی شده که فقط گناه را مدیران به مثابه توپ فوتبال به یکدیگر پاسکاری می‌دهند و هیچ مسئولی  شجاعانه حاضر به پذیرش مسئولیت چنین تراژدیهایی نیست.

,

 

,

 اما جای این پرسش باقی است که اعضاء شورای شهر سنندج چرا چشمهایشان را بر این گونه وقایع بسته‌اند و دراین مواقع کور و کر می‌گردند؟! گویا کنار وسایل فرسوده شهربازی پارک کودک محل مناسبی برای عکس گرفتن و تبلیغات نمایشی  نیست! گویا آنجا مکان دلچسبی برای سپرده گذاری جهت گرفتن رای  برای انتخابات سال 1400 نیست؟! واقعا  روز قیامت چگونه می خواهند پاسخگویی خون «سید محمد فتاحی‌» باشند؟

,

 

,

آیا پارک کودک و محدوده آن جزئی از این شهر نیست؟! آیا حضرات شورا در این مدت صدراتشان وسایل فرسوده شهربازی پارک کودک را از نزدیک مشاهده نکرده اند؟!  آیا فقط علاقمند به برگزاری مراسمهای پوپولیستی و عوامفریبانه مانند رقص کوردی و خوانندگی و ... هستند، تا با عکس‌های سلفی و غیر سلفی به نوعی بر افکار عمومی موج سواری نمایند؟!

,

 

,

چرا باید سعی کنند تا به هر نحوی صورت مسئله را پاک نمائید؟! قطعا چنین اتفاق ناخوشایندی که بر اثر بی مبالاتی مسئولین امر جان یک نخبه قرانی را گرفته است برای همیشه در قاب خاطرات مردمان این شهر خواهد ماند.

,

 

,

اعضاء شورای شهر و شهردار سنندج با توجه به حیطه مسئولیتشان باید پاسخگوی این اتفاق ناخوشایند در پارک کودک این شهر باشند، آیا چنین اتفاق ناخوشایندی در گردنه صلوات آباد بوقوع پیوسته که با کلی گویی  خود را از آن مبرا کرده و مسئولیت آن را به گردن دیگران می اندازند! مگرا شهردار متولی تمام این شهر و پارکهای آن نیست، آیا پارک کودک محدوده ای جداگانه از شهر سنندج می باشد؟ آیا باید شهرداری اجازه دهد که در هر نقطه این شهر فقط به بهانه  کسب درآمد عده ای هر نوع وسایلی فرسوده ای را بنام شهربازی برای به خطر انداختن جان کودکان و نوجوانان این شهر نصب کنند؟ چرا بازیهای سیاسی و انتصابات باندی و جناحی باید سبب رقم خوردن چنین اتفاقات شومی برای کودکان  و نوجوانان این دیار گردد!؟

,

 

,

 «سید محمد فتاحی»  با هزاران آرزو و امید تسلیم خاک شد، صندلی مدرسه اش را برای همیشه بجا گذاشت اما باید شهردار و اعضاء شورای شهر و سایر مسئولین برای لحظه‌ای خود را جای پدر فتاحی‌ بگذارند، پدری که سالها با خون دل پسری را بزرگ می کند‌، اما به دلیل سهل انگاری مسئولین و متولیان شهر برای همیشه باید حسرت نبودنش را تحمل نماید.

,

 

,

 قطعا مسئولین، شهردار و  اعضاء شورا در مراسم ترحیمش خواهند ایستاد اما مطمئن باشند که گناه خویش را هرگز با این حرکات پوپولیستی نخواهند شست! به راستی باید به افکار عمومی پاسخ داده شود که سازمان زیبا و منظر شهرداری سنندج کجاست؟! مگر نه اینکه وظیفه آنان بعنوان متولی پارکهای سطح شهر  بازرسی از شهربازیها و سنجش میزان استاندارد آنهاست؟ آیا تاکنون  گزارشی از فرسودگی این شهربازی را به مسئولین ارائه داده‌اند؟ آیا رسالت آنان ایجاب نمی‌کند تا بخاطرهمشهریان هرازگاهی از شهربازیهای قدیمی و کاملا غیر استاندارد سطح شهر بازرسی نمایند؟

,

 

,

 

,

اما سوال آخر آیا تعارفات و استرسهای سیاسی به مسئولین و اعضاء شورای شهر این شهامت را  خواهد داد که بخاطر مرگ این نوجوان سنندجی مدیری را بازخواست و یا از کار برکنار نمایند؟!  تا به مردم  حداقل بصورت عملی  ثابت گردد  که مسئولین و نمایندگان  در کنار آنان هستند یا اینکه مرگ این نوجوان هم مانند بسیاری دیگر پس از روزها به فراموشی سپرده خواهد شد؟ امیدواریم که اعضاء شورای شهر بعنوان نمایندگان این مردم مصلحت و منافع مردم  شهر را فدای منافع و مصلحت‌های شخصی و جناحی ننمایند.

,

 

,

نویسنده مطلب: هدایت کردستانی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه