اخبار داغ

یادداشت/

نقش «مدیر هنری» در رشد ، پیشبرد و تثیت اهداف هنرمند

نقش «مدیر هنری» در رشد ، پیشبرد و تثیت اهداف هنرمند
مقوله " مدیریت هنر " در واقع بیانگر اصول مدون مدیریت برای هنرمندی است که قصد مدیریت دارد و یا بیامگر شناخت مفاهیم و کاربرده های انواع هنرها، برای مدیری است که هدفش اداره یک پروژه هنری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; علیرضا للکامی مدیر هنری و تهیه کننده تولید آثار موسیقیایی در یاداشتی عنوان کرد: اهمیت و ارزش تعریف و بیان ماهیت دانش ومدیریت هنری و نیز تعیین حوزه های فعالیت آن و در پی ، روشن نمودن وظایف و نقش مدیر هنری در هرگروه ، از طریق پژوهش ، آموزشهای کاربردی ، این دانش و فن ، متناسب با فرهنگ ، سنن ، آداب و رسوم و باورهای مذهبی و قومی میسر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین;, قرچک آنلاین,

هنر مدیریت

, هنر مدیریت,

اگرچه به کار بردن واژه مدیریت ،اغلب معنای ریاست و ریاست کردن را به اشتباه، به ذهن متبادر می کند اما با تعاریفی که در اختیار داریم ، مدیریت ، هنر و دانشی است که کاربرد و اعمال آن مخصوص به هیچ شغل و یا سن و جنس و گروه خاصی نیست .هر فردی در محدوده زندگی شخصی و گروهی خود به نوعی مدیر اعمال و کردار خود می باشد.

,

ما هر کاری را که به خوبی انجام می شود ، نوعی " هنر" می دانیم . مدیریت سالم و موفق نیز می تواند خود، به عنوان هنری ارزشمند تعریف شود.بنابراین ، آن کسی که خوب مدیریت می کند خود هنرمندی است که در حوزه مدیریت ، ارتباط موفق را ایجاد می کند و راههای استفاده بهینه از اصول قوانین مدیریتی را در برنامه ریزیها ، تصمیم گیریها و نظیر آن می شناسد و به کار می برد

,

مدیریت هنر

, مدیریت هنر,

بحث مدیریت در هنر ( مدیریت بر هنرها) یعنی توانایی برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری و کنترل در پروژه ها ویا سازمانهای فرهنگی هنری ،که این پنج عامل به عنوان " ارکان مدیریت " یا چرخه مدیریت " عنوان می گردند.

,

آنچه یک مدیر مسئول باید بر آن اشراف داشته باشد ، بهره گیری از کاربردهای امور هنری در مجموعه در اختیار خود با استفاده از ارکان مدیریت می باشد ذکر این نکته حائز اهمیت است که مقوله " مدیریت هنر " در واقع بیانگر اصول مدون مدیریت برای هنرمندی است که قصد مدیریت دارد و یا بیامگر شناخت مفاهیم و کاربرده های انواع هنرها، برای مدیری است که هدفش اداره یک پروژه هنری است.

,

نقش " مدیریت هنری " و موثر بودن حضور " مدیر هنری " در هریک از حوزه های فعالیت اجتماعی بر اساس نوع فعالیتها و هدفمندی همان فعالیت اجتماعی ، تعیین و تبیین میگردد که با ذکر نمونه هایی عینی می توان جهت های نگر هریک را به طور کلی بیان نمود

,

از این رو می توان عنوان نمود رشد و ارتقائ صحیح یک خواننده یا بازیگری غیر از استعداد و علاقه وی مدیر هنری ، در چشم انداز آتی این افراد نقش  موثر و تاثیر پذیر دارد . در هنر اعم از هنرمندان اکثر کشورها که هنر آنها متکی به شخص است قطعا با تفحصی کوتاه نقش مدیر هنری را در آن توسط فردی حس خواهید نمود. لذا در ایران هم برای ویترین بهتر در عرصه های گوناگون هنری ، مدیریت هنری نقش به سزایی دارد

,

توصیه می گردد که علاقمندان به هنر قبل از هرگونه هزینه های گزاف و جلوگیری از سوء استفاده از افراد سود جو با مدیر هنری جهت اهداف آتی خود مشاوره نمایند تا بتوانند هم به رویاهای خود جامه عمل بپوشانند و هم دست سودجویان را کوتاه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه