اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با دانا:

نامه 63 نماینده مجلس به روحانی برای بازپس گیری لایحه FATF/ در مجلس جو را به نفع اجرای FATF پیش برده اند/ اگر نمایندگان پاسخی به ایرادات ما دارند اعلام کنند

نامه 63 نماینده مجلس به روحانی برای بازپس گیری لایحه FATF/ در مجلس جو را به نفع اجرای FATF پیش برده اند/ اگر نمایندگان پاسخی به ایرادات ما دارند اعلام کنند
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نمایندگان مجلس در اقدامی جدید نامه ای با ده بند و با 63 امضا تهیه و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را از مجلس پس بگیرد.
[

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت لایحه FATF گفت: نمایندگان تلاش خود را کردند که از همه ابزارهای لازم جهت رای نیاوردن این لایحه استفاده کنند که در اخرین راه آبستراکسیون انجام دادند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ضمن تأکید بر این نکته که این لایحه برای استثمار ملت ایران است، عنوان کرد: در همین راستا سعی کردیم مجلس را آگاه کرده و مطالبی که تهیه کرده بودیم را در اختیار همه نمایندگان قرار داده و حتی در صحن علنی مجلس نیز تذکراتی داده شد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی در ادامه گفت: نمایندگان مجلس در اقدامی جدید نامه ای با ده بند و با 63 امضا تهیه و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند تا لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را از مجلس پس بگیرد.

,

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ضررهای زیادی بعد از پیوستن ایران به این کنوانسیون متوجه ایران می‌شود، عنوان کرد: این نامه در قالب یک نصیحت به روحانی است و از او خواسته ایم یک بار دیگر پیش قدم شده و این لایحه استعماری را پس بگیرند.

,

وی در ادامه گفت: در مجلس به شکلی جو را به نفع این لایحه پیش برده اند که غالباً این موضوع را صرفا یک مخالفت سیاسی می دانند اما وقتی به دلسوزان مراجعه می کنیم و از آنها می خواهیم متن کنوانسیون را بررسی کنند متوجه می شوند که ضررهای زیادی از ناحیه  FATF به کشور وارد می شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بارها عنوان کرده ایم که اگر نمایندگان پاسخی به ایرادات ما به FATF دارند آن را اعلام کنند گفت: هنوز هیچ کس هیچ پاسخی به ایرادات وارده به FATF نداده است. هرچند 8 شرط برای اجرای لایحه FATF قرار داده شده است، اما این شروط ضمانت اجرایی نداشته و هر یک از کشورهای عضو این کنوانسیون می توانند با شروط ایران مخالفت کنند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه