اخبار داغ

تاکسی آنلاین‌ها؛ خوب یا بد؟

تهدید امنیت شهروندان کرمانشاهی با فعالیت غیرقانونی تاکسی‌های اینترنتی

تهدید امنیت شهروندان کرمانشاهی با فعالیت غیرقانونی تاکسی‌های اینترنتی
کلانشهر کرمانشاه به بازار جذابی برای فعالیت شرکت های تاکسی اینترنتی تبدیل شده و همین موضوع باعث فعالیت غیرقانونی برخی از این شرکت ها شده که امنیت شهروندان را تهدید می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد، یکی از نوآوری های حوزه ترافیک شهری همین اپلیکیشن های موبایلی آژانس هستند؛ این روزها شرکت های تاکسی آنلاین به صورت قانونی و غیرقانونی با قیمت های ارزان و خدمت رسانی سریع در حال جذب مشتری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

کلان شهر کرمانشاه هم به دلیل جمعیت و تردد بالای روزانه مسافران یکی از گزینه های مناسب برای رشد این تاکسی های آنلاین است و به همین دلیل تعدادی از شرکت های فعال در این حوزه فعالیت در این کلانشهر را انتخاب کرده اند.

,

این بازار جذاب البته باعث سودجویی برخی از این شرکت ها هم شده و تعدادی از آنها به صورت غیرقانونی اقدام به انتقال مسافران می کردند که سازمان تاکسی رانی شهرداری کرمانشاه تعدادی از آنها را حتی برای چندمین بار تاکنون پلمب کرده است.

,

گذشته از مزایایی که استفاده از این تاکسی ها دارد نظیر سرعت در رسیدن به مقصد، اشتغالزایی و امنیت آنچه چالش بر انگیز شده اخبار پلمپ برخی از این شرکتها است که نیامده نوعی بدبینی را ترویج داده است.

,

استخدام بی ضابطه رانندگان در شرکت های غیرقانونی

, استخدام بی ضابطه رانندگان در شرکت های غیرقانونی ,

یکی از رانندگان تاکسی در کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: شرکت های غیرقانونی تاکسی آنلاین در جذب رانندگان از ضابطه خاصی پیروی نمی کنند و سابقه رانندگان آنها مبهم است.

,

امیری افزود: برخی از این شرکت های تاکسی آنلاین برای فعالیت در شهر کرمانشاه از رانندگان غیربومی و از شهرهای دیگر استفاده می کنند و همین موضوع در آینده نزدیک باعث کسادی کار تاکسی داران کرمانشاهی می شود.

,

وی بیان داشت: برخی از این شرکت ها هم به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند و اگر اتفاق یا حادثه‌ای از طرف شرکت‌های تاکسی آنلاین و یا رانندگان آنها برای شهروندان بیفتد هیچ مرجعی نمی تواند آنرا پیگیری کند!

,

این راننده تاکسی با بیان اینکه ما منکر استفاده از به کارگیری تکنولوژی های جدید در حوزه حمل و نقل نیستیم، افزود: در حال حاضر این شرکت ها اقدام به گرفتن کرایه های به مراتب پایین تری از مردم می کنند، اما قاعدتا بعد از کنار زدن آژانس های سنتی از این بازار و بی رقیب شدن کرایه های بسیار بیشتری از شهروندان اخذ خواهند کرد.

,

مزایای اپلیکشین های تاکسی آنلاین

, مزایای اپلیکشین های تاکسی آنلاین,

یکی از رانندگان شرکت های تاکسی آنلاین نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: شرکت های تاکسی آنلاین به عنوان گونه مدرن نقل و انتقال مسافر مزایای فراوانی از جمله افزایش سرعت خدمت رسانی به شهروندان را دارا هستند.

,

فرهادی همچنین افزود: شما در هر ساعتی از شبانه روز و در هر نقطه ای از شهر که باشید با مراجعه به اپلیکیشن شرکت های مجاز در شهر خودتان شانس خوبی برای پیدا کردن نزدیک ترین خودرو آنلاین به خود را دارید.

,

وی با بیان اینکه تاکسی آنلاین ها ساعات کار مشخصی ندارند، گفت: در تاکسی آنلاین ها دیگر شما مثل آژانس های معمولی زمان زیادی را در انتظار تاکسی نخواهید بود و عملکرد رانندگان نیز بعد از هر سفر توسط مسافر ارزیابی می شود.

,

لزوم نظارتهای مستمر بر فعالیت تاکسی های اینترنتی

, لزوم نظارتهای مستمر بر فعالیت تاکسی های اینترنتی,

یکی از شهروندان کرمانشاهی نیز در این باره به خبرنگار مرصاد گفت: مدتها است که در فضای مجازی شایعاتی درباره تخلفات برخی ازاین شرکتها به گوش می رسد شرکتهایی که البته در کرمانشاه فعال نیستند.

,

فاطمه رجبی با بیان اینکه پلمب چندین باره برخی شرکت های تاکسی آنلاین در کرمانشاه موجب ایجاد نگرانی هایی در بین شهروندان شده است، افزود: با توجه به نیاز روز افزون جامعه، استفاده از تاکسی های اینترنتی در صورت نظارتهای مستمر بر فعالیت آنان به طور حتم مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

,

پلمپ 4 شرکت مختلف در کرمانشاه

, پلمپ 4 شرکت مختلف در کرمانشاه,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: تاکنون چهار شرکت فاقد مجوز های لازم که غیر قانونی فعالیت داشتند پلمپ شده‌اند.

,

سجاد سلیمانی گفت: درحال حاضر چهار شرکت تاکسی اینترنتی دارای مجوز از سازمان تاکسیرانی هستند ضمن اینکه چندین درخواست در حال سیر مراحل اداری می باشد.

,

وی درباره شرایط اخذ مجوز افزود: جهت تاسیس شرکت تاکسی اینترنتی مراجعه به سازمان تاکسیرانی و اخذ مجوز، اخذ تاییدیه نرم افزار از نهادی مرتبط از جهت ایمنی و امنیت، استفاده از خودروهای دارای صلاحیت و داشتن کارت شهری ضرورت دارد.

,

سلیمانی گفت: در خصوص وضعیت تاکسی ها اولویت جهت بکارگیری خودروهای تاکسی اینترنتی با تاکسی پیش بینی شده و تاکسی ها محدویتی جهت فعالیت در این شرکت های تاکسی اینترنتی ندارند.

,

این مسئول درباره مزایای این تاکسی ها نیز افزود: افزایش درآمد رانندگان از این جهت که تاکسی در حین انجام فعالیت روزانه خود در صورت درخواست مسافر هم می تواند مسافرگیری داشته باشد، هزینه مناسب آن، امنیت و ایمنی مسافران از لحاظ بکارگیری خودروهای مدل بالا از جمله مهمترین مزایای این تاکسی ها است.

,

توصیه های پلیس فتا برای استفاده از تاکسی آنلاین ها

, توصیه های پلیس فتا برای استفاده از تاکسی آنلاین ها,

اما اگر از برنامه های موبایلی تاکسی آنلاین ها استفاده می کنید بهتر است چند نکته را که توسط پلیس فتا مطرح شده برای امنیت خود رعایت کنید:

,

حتی الامکان از شماره تلفن اصلی خود برای ثبت نام استفاده نکنید و یک خط اعتباری ۵ هزارتومانی را برای این کار کنار بگذارید.

,

سعی کنید حداقل ۶۰۰ متر زودتر از مقصد پیاده شده و دقیقا جلوی خانه و محل کار و ... پیاده نشوید.

,

هنگام معاشرت با راننده از دادن اطلاعات شخصی مثل، شغل، محل دقیق کار؛ اینکه به تنهایی زندگی می کنید و... خودداری کنید.

,

حتما عکس لود شده از راننده در برنامه را با چهره راننده مقایسه کنید و در صورت مغایرت از سوار شدن خودداری کنید.

,

در ادامه این توصیه ها آمده است: موارد گفته شده جزء نکات ایمنی ذکر شده برای چند اپلیکیشن مشابه در کشورهای خارجی توسط پلیس و واحد های نظارتی هستند.

,

در پایان نیز اشاره شده است: با تمام احترام به رانندگان خودروهای اینترنتی که در حال حاضر بسیاری از آنها از قشر تحصیلکرده و دو شغله و باخانواده و دارای فرهنگ بالا هستند؛ این نکات صرفا برای احتمال یک درصد خلاف بودن راننده یا سوء استفاده های احتمالی است و با رعایت آنها می توانید بدون هیچ دغدغه ای از آنها استفاده کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه