اخبار داغ

نفس بیمارستان هم به تنگ آمده است از این همه ملاقات / گویا مردم یارای شنیدن ناله های بیماران نیستند

نفس بیمارستان هم به تنگ آمده است از این همه ملاقات / گویا مردم یارای شنیدن ناله های بیماران نیستند
ورود به بیمارستان دنیای دیگری را برایت رقم می‌زند؛ دنیایی با نگاه‌های خیره و منتظر اما امیدوار و ملتمس. صدای ناله، بیماران همراهان را به اضطرابی دچار می‌کند که گاهی این اضطراب جای خود را به خشم و پرخاشگری می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ورود به بیمارستان دنیای دیگری را برایت رقم می‌زند؛ دنیایی با نگاه‌های خیره و منتظر اما امیدوار و ملتمس. صدای ناله، بیماران همراهان را به اضطرابی دچار می‌کند که گاهی این اضطراب جای خود را به خشم و پرخاشگری می‌دهد، چرا که گاه و بیگاه و چه زمان استراحت باید سر و صدای ملاقات کنندگان تخت های دیگر را در زمان های غیر ضروری تحمل کنی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

در حالی که بر اساس آموزه های دینی عیادت از افراد بیمار و مریض امری است لازم و پسندیده اما متاسفانه عدم رعایت مسائل مختلف باعث شده است که این ملاقاتهای غیرضروری آسایش و آرامش بیماران در مراکز درمانی در استان کردستان را از بین ببرد.

,


در حالی که در اکثر بیمارستان های استان کردستان ساعات مشخصی در طول هفته برای عیادت از بیماران در نظر گرفته شده است ولی متاسفانه در تمامی ساعات شبانه روز مراکز درمانی مملو از جمعیتی است که برای عیادت وابستگان خود که به دلایل مختلف در بیمارستان بسترس هستند حضور دارند.

,
,

 

,

مردم یارای شنیدن ناله های بیماران نیستند

, مردم یارای شنیدن ناله های بیماران نیستند , مردم یارای شنیدن ناله های بیماران نیستند ,


محمد صدیق سلیمی که به دلیل تصادف در بیمارستان بعثت سنندج بستری است در این خصوص می گوید: بعضی از ساعات شبانه روز افراد زیادی برای عیادت من و بقیه بیماران مراجعه می کنند که این مهم به دلیل سر و صدای زیاد ما را اذیت می کند.

,
,


وی گفت: باید تلاش کرد که مردم عیادت از بیماران و وابستگان خود را بیشتر در منازل انجام دهند و از مراجعه بیش از حد به بمیارستان ها به شدت پرهیز نمایند.

,
,


با این حال به نظر می رسد که فرهنگ سازی صحیح در بین مردم و همچنین تلاش برای ارتقاء خدمات ارائه شده به بیماران می تواند در زمینه نهادینه کردن این مهم در جامعه موثر باشد.

,
,


بیمارستان‌ها جزو مستعدترین فضاهای فیزیکی برای انتقال بیماری هستند

,
, بیمارستان‌ها جزو مستعدترین فضاهای فیزیکی برای انتقال بیماری هستند, بیمارستان‌ها جزو مستعدترین فضاهای فیزیکی برای انتقال بیماری هستند,

 

,

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم عدم ملاقات بیماران در اماکن درمانی، گفت: بیمارستان‌ها به دلیل وجود عوامل بیماری‌زا، جزو مستعدترین فضاهای فیزیکی برای انتقال بیماری هستند.

,

 

,

هوشنگ فولادی در خصوص مشکلاتی که ملاقات‌کنندگان مریض‌های بستری در بیمارستان به وجود می‌آورند، اظهار کرد: بیمارستان به دلیل وجود عوامل بیماری‌زا، جزو مستعدترین فضاهای فیزیکی برای انتقال بیماری است که افراد سالم بدون توجه به این مهم وارد فضای بیمارستان شده و خود را در معرض آلودگی‌های متعدد قرار می‌دهند.

,

 

,

فولادی در ادامه سخنان خود افزود: برای کاهش ملاقات در بیمارستان‌ها نیازمند ارتقاء فرهنگ سلامت میان جامعه هستیم.

,

 

,

به گفته این مقام مسوول، مصرف منطقی دارو، مراجعه اصولی و منطقی به پزشک متخصص، تمکین و اجرای دستورات پزشکی به طور کامل، فرهنگ تغذیه و توجه به ورزش در زندگی نیازمند ایجاد بسترهای فرهنگی و جزء لاینفک مهارت‌های زندگی است.

,

 

,

فولادی با بیان اینکه ما نیازمند تغییرات فرهنگی هستیم، گفت: برای ساختن جامعه و مملکت باید تغییر نگرش منجر به تغییر رفتار شود.

,

 

,

مردم از ملاقات های غیر ضروری اجتناب کنند

, مردم از ملاقات های غیر ضروری اجتناب کنند , مردم از ملاقات های غیر ضروری اجتناب کنند ,


سیامک واحدی ظهر ‌اظهار کرد: سالانه هزینه‌های زیادی در بحث درمان در سطح کشور و استان صرف می‌شود.

,
,


وی خواستار خودداری مردم از برخی هزینه‌های غیرضروری در بحث ملاقات از بیماران در بیمارستان‌های شد و گفت:‌ عیادت از بیمار صرف حضور در بیمارستان و خرید کمپوت‌ و آب‌میوه نیست بلکه می‌توان با حصور در خانه به عیادت بیماران برویم و این جزو آموزه‌های دین ماست.

,
,


واحدی خاطرنشان کرد: ملاقات‌های غیرضروری مردم در مراکز درمانی کار خدمات‌رسانی به بیماران را با مشکل مواجه می‌کند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه