اخبار داغ

حاشیه ی شهر سنندج؛ غرق در فلافل فروشی های دوره گرد

حاشیه ی شهر سنندج؛ غرق در فلافل فروشی های دوره گرد
آنهایی که وسواسی نیستند، خصوصا پسرهای جوان، مشتریان پر و پا قرص سمبوسه و فلافل فروش‌های کنار خیابانی هستند. ..
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، کافی است کمی گرسنه باشی و به اطرافت بنگری، کاملا درمی یابی که با نیم نگاهی به دو و برت غرق در فلافل فروشی هایی می شوی که سیار و بدون سیار در اطرافت خودنمایی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,


فلافل یکی از غذاهای محلی مردم جنوب کشورمان است که امروزه جای خود را در میان کردستانی ها باز کرده است و با سفره ی مردم بسیار عجین شده است، چرا که در کنار و رستوران‌ها و فست‌فودهایی که در کنار هم بی هیچ حسادتی قارچ‌گونه در تمام خیابان‌ها و معابر سنندج ایجاد شده و رو به گسترش است، شب که می‌شود کنار خیابان، وسط پیاده‌راه‌ها، سر میادین و گوشه و کنار پارک‌ها و ... وانت‌ها و مینی‌بوس‌هایی به عرضه خوارکی‌های فست‌فودی، ارزان و سریع مشغول می‌شوند.

,
,

 

,

, ,

 

,

آنهایی که وسواسی نیستند، خصوصا پسرهای جوان، مشتریان پر و پا قرص سمبوسه و فلافل فروش‌های کنار خیابانی هستند. اما اگر خوب دقت کنیم شاید با چشم غیر مسلح هم بتوان رد میکروب را از کف و دیواره‌های وانت تا سکو و میز آماده‌سازی غذا و وسط ظرف‌های پر از روغن و ... تا کف دستان فروشنده‌ای که پول را با یک‌دست می‌گیرد و خوراکی را با دست دیگر آماده می‌کند، می‌توان رصد کرد!

,

 

,


جوان‌هایی که ساندویچ‌هایشان را با اشتها سق می‌زنند، اعتقاد دارند که علی‌رغم تمام دانسته‌هایشان در مورد بهداشتی نبودن این دکه‌های سیار، غذایشان به‌شدت خوشمزه است و طعم و مزه‌ای انحصاری دارد و از طرفی 2 هزار تومان برای یک ساندویچ، یعنی خیلی ارزان می‌توان شکم را سیر کرد!

,
,

 

,

, ,

 

,


اطاقک پشت وانت پیکان، با یک گاز پیک‌نیک، یک ماهیتابه بزرگ پر از روغن، ظرف‌هایی مملو از مخلفات و افزودنی‌های ساندویچ و دو جوان که در میان جلز و ولز روغن و هیاهوی بیرون وانت، با روپوش و کلاه‌های سفید، نشسته مشتریان را راه می‌اندازند!

,
,

 

,


یک فلافل‌فروش: درآمدم خوب است اما نمی‌توانم به سمت شغل دیگری بروم

,
, یک فلافل‌فروش: درآمدم خوب است اما نمی‌توانم به سمت شغل دیگری بروم, یک فلافل‌فروش: درآمدم خوب است اما نمی‌توانم به سمت شغل دیگری بروم,


«علی.م» جوان 33 ساله‌ای است که یکی از وانت های فلافلی سطح شهر را اداره می‌کند و به گفته خودش و شواهد، درآمد خوبی هم دارد، در این زمینه گفت: ما مواد را به صورت عمده تهیه می‌کنیم و بعد از شستشو شروع به آماده کردن مواد فلافل می‌کنیم و معمولا در تهیه آن همسرم و برادرم به من کمک می‌کنند.

,
,

 

,

, ,

 

,


وی در مورد رعایت بهداشت در تهیه این مواد خوراکی اضافه کرد: تا حالا سعی کرده‌ام که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنم تا آسیبی به کسی نرسد.

,
,

 

,


این فلافل‌فروش همچنین در مورد تهیه کارت بهداشت یا مکان مناسبی برای عرضه بهتر، عنوان کرد: گرفتن جا و مکان مناسب پول می‌خواهد که من ندارم و می‌دانم که اگر به اداره بهداشت بروم از من ایراد می‌گیرند، ولی چه کنم که نه سرمایه‌ای برای کار کردن دارم و نه شغل و حرفه‌ای که این کار را رها کنم، اما درآمدش بد نیست و از دست زدن به خیلی از شغل‌هایی که خیلی‌ها به دنبال آن می‌روند، بهتر است.

,
,

 

,

, ,

 

,

صاحب‌نظران مسائل اجتماعی اعتقاد دارند که بیکاری، اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار در رشد مشاغل کاذب، نظیر فست‌فودی‌های سیار است و اگر به افراد فعال در این حرفه‌ها دقت کنیم، تمام آنان را مردان و زنان جوانی تشکیل می‌دهند که بیکار هستند. بیکاری به‌عنوان ریشه‌ای ترین عامل در بروز ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی، باید توسط دولت و دستگاه‌های حاکمیتی چاره‌اندیشی و رفع شود. معضلی که با توجه به جوانی جمعیت ایران، مهمترین دغدغه تمام خانواده‌ها شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه