اخبار داغ

بانوی ملی‌پوش قزوینی عنوان کرد؛

امنیت شغلی اصلی‌ترین دغدغه بانوان ورزشکار/ مسئولین توجه ویژه‌ای به مشکلات ورزش بانوان داشته باشند

امنیت شغلی اصلی‌ترین دغدغه بانوان ورزشکار/ مسئولین توجه ویژه‌ای به مشکلات ورزش بانوان داشته باشند
اعتدادی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی من تامین امنیت شغلی‌ام در آینده است زیرا زمان زیادی را نمی‌توانم در دنیای فوتبال باشم از این رو داشتن یک شغل ثابت برایم مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، چندی پیش تیم ملی فوتسال بانوان ایران در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ که در تایلند برگزار ‌شد، برابر ژاپن به میدان رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ توانست برای دومین بار به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

فاطمه اعتدادی یکی از چهره‌های شناخته شده تیم ملی فوتسال بانوان ایران است که اصالتا اهل شهرستان رودبار گیلان اما بزرگ شده و ساکن شهر قزوین می‌باشد.

,

اعتدادی به عنوان یکی از بازیکنان با تجربه تیم فوتسال بانوان کشور، در طول سال‌های اخیر همواره در ترکیب تیم ملی حضور داشته و این تیم را در مسابقات آسیایی و جهانی همراهی کرده است.

,

, , ,

وی چند بار پیاپی توانسته عنوان “خانم گل” رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان را ازآن خود کند.

,

در ادامه گفت‌وگویی جذاب با این بانوی ورزشکار استان خواهیم داشت:

,

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

, لطفا خودتان را معرفی کنید؟,

فاطمه اعتدادی متولد ۲۶ دی ماه سال ۱۳۶۷، دانشجوی ارشد مدیریت ورزش هستم که ۱۱ سال سابقه عضویت در تیم ملی بانوان کشور را دارم.

,

از چه سالی فعالیت ورزشی خود را در رشته فوتبال آغاز کردید؟

,

از همان کودکی علاقه شدیدی به توپ داشتم  تا آنجایی که به خاطر دارم از ۵ سالگی با دوستانم فوتبال بازی می‌کردم.

,

تا اینکه در ۱۵ سالگی به همراه چند نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم فوتسال را به طور حرفه‌ای دنبال کنیم.

,

تاکنون در چه رده و تیم‌هایی حضور داشته‌اید و چه مقام‌هایی کسب کرده‌اید؟

,

من ابتدای کارم را با سرمربی‌گری خانم کیایی آغاز کردم و با معرفی ایشان به عضویت تیم حجاب قزوین درآمدم و از بازی در تیم دسته سه امروز به لیگ برتر رسیدم.

,

متاسفانه به علت مشکلات مالی و عدم حمایت مسوولین تیم حجاب قزوین(کاسپین) منحل شد و اکنون حدود ۳ سالی است که در تیم دانشگاه آزاد تهران بازی می‌کنم.

,

کسب مقام دومی لیگ برتر در تیم حجاب قزوین، مقام سومی لیگ برتر در کاسپین قزوین، قهرمانی تیم دانشگاه آزاد در ۲ سال پیاپی و مقام دوم در لیگ برتر به عنوان بازیکن تیم آرش بندرعباس، نایب قهرمانی کره جنوبی با تیم ملی، قهرمانی غرب آسیا، قهرمانی سال ۲۰۱۵ مالزی، قهرمانی آسیا  در مسابقات امسال و مقام پنجمی دنیا از عناوینی است که تاکنون کسب کرده ام.

,

عوامل موثر در موفقیت یک تیم ورزشی چیست؟

, عوامل موثر در موفقیت یک تیم ورزشی چیست؟,

کار تیمی و آمادگی کامل بدنی و تمرکز روی خواسته‌های مربیان با تمرین و هماهنگی صورت خواهد گرفت.

,

من تلاش می‌کنم از تمام موقعیت‌ها برای پیشرفت تیم استفاده کنم و هماهنگی لازم را با مربیان و سایر اعضای تیم داشته باشم.

,

, , ,

شما را به عنوان خانم گل معرفی کردند؟/ آخرین باری که موفق به گلزنی شده‌اید کی و کجا بوده است؟

, شما را به عنوان خانم گل معرفی کردند؟/ آخرین باری که موفق به گلزنی شده‌اید کی و کجا بوده است؟,

بله. بنده در سطح جام جهانی کوچک پرتغال بهترین گلزن ایران، ۳ بار خانم گل ایران در لیگ برتر، ۲ بار بهترین بازیکن ایران در لیگ برتر و ۲ بار هم بهترین بازیکن در تورنومنت روسیه شدم؛ امسال هم من و خانم سارا شیربیگی  با زدن ۹ گل برابر به عنوان بهترین گلزن آسیا معرفی شدیم.

,

آیا جز خودتان کسی از خانواده شما در زمینه ورزش فعالیت می‌کنند؟

,

خیر؛  به جز من کسی در خانواده‌ام اهل ورزش نیست؛ اما برادرانم گاهی جهت سرگرمی فوتبال بازی می کنند.؛با این وجود موقعیتم را مدیون حمایت خانواده‌ام هستم.

,

متاهل هستید؟/ آیا همسرتان نیز ورزشی هستند؟

, متاهل هستید؟/ آیا همسرتان نیز ورزشی هستند؟,

بله در آستانه ازدواج هستم اما همسرم در هیچ زمینه ورزشی فعالیت ندارد با این وجود من را در این حوزه حمایت کرده و نسبت به آینده ورزشی‌ام امیدوارم هستند.

,

چطور با همسرتان آشنا شدید؟

, چطور با همسرتان آشنا شدید؟,

ازدواج ما فامیلی است چون من و همسرم دختر دایی و پسرعمه هستیم؛ ایشان از  ۱۰ سال پیش پیشنهاد ازدواج را داده بودند و همچنان منتظر بودند تا اینکه توانستند جواب مثبت را از بنده بگیرند.

,

آیا حجاب مانع فعالیت ورزشی شما است؟/واکنش تیم‌های خارجی نسبت به حجاب شما چیست؟

, آیا حجاب مانع فعالیت ورزشی شما است؟/واکنش تیم‌های خارجی نسبت به حجاب شما چیست؟,

حجاب مانع موفقیت نیست چون ما از همان ابتدا پذیرفتیم که باید با حجاب در مسابقات بازی کنیم؛ من به حجاب و کشورم افتخار می‌کنم.

,

تیم‌های خارجی نسبت به حجاب ما احترام قائل هستند و حتی خیلی از افراد به واسطه جذابیتی که در حجاب ما می‌بینند با ما عکس یادگاری می‌گیرند.

,

از سختی‌های ورزش بویژه فوتسال بانوان بفرمایید؟

, از سختی‌های ورزش بویژه فوتسال بانوان بفرمایید؟,

فکر می‌کنم امروز باتوجه به جایگاهی که ورزش بانوان کشورمان در دنیا پیدا کرده است مسوولین باید بیشتر به حمایت ازاین حوزه بپردازند.

,

یک از مشکلات اساسی ما در فوتسال انعقاد قراردادها با قیمت پایین است؛ درواقع نبود اسپانسر و مطرح نبودن ورزش بانوان از عمده مشکلات این حوزه است که امیدواریم چاره ای برای حل این موانع بیاندیشند.

,

وضعیت ورزش بانوان را در استان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

, وضعیت ورزش بانوان را در استان چگونه ارزیابی می‌کنید؟,

بزرگترین مشکل ورزش بانوان قزوین نبود حامی مالی در رشته‌های مختلف ورزش است باوجود اینکه استان قزوین از بانوان بااستعداد ورزشکاری برخوردار است اما متاسفانه به علت عدم حمایت و بی توجهی نسبت به آن‌ها، این ظرفیت‌ها از دست می‌روند.

,

در خصوص رشته فوتبال بانوان در قزوین ابتدا نیاز به فرهنگ سازی داریم اگرچه این موضوع نسبت به چند سال گذشته بهتر شده اما با ترویج این عنوان ورزشی و حمایت‌های بیشتر مسوولین قطعا پیشرفت‌ خواهیم کرد.

,

حمایت مسوولین از شما به عنوان قهرمانان تیم ملی فوتسال بانوان چگونه بود؟

, حمایت مسوولین از شما به عنوان قهرمانان تیم ملی فوتسال بانوان چگونه بود؟,

فدراسیون با فرستادن یک کادر قوی از تیم پزشکی، روانشناسی در دوره مسابقات آسیایی واقعا حمایت خوبی از تیم داشتند که در موفقیت ما بسیار تاثیرگذار بود.

,

متاسفانه در استان هیچ حمایت خاصی از سوی مسوولین نداشتم و فقط از سوی برخی از آن‌ها مورد تقدیر قرار گرفتم.

,

از آخرین دوره مسابقاتتان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ بفرمایید؟

, از آخرین دوره مسابقاتتان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ بفرمایید؟,

در بازی‌های ۲۰۱۸ امسال آسیا ۵ بازی داشتیم و در دوره گروهی در مقابل تیم‌های ترکمنستان و ازبکستان بازی کردیم.

,

در دوره حذفی  مقابل تیم چین و ویتنام بازی داشتیم که خوشبختانه توانستیم به فینال راه پیدا کنیم و در مرحله آخر نیز تیم ژاپن را شکست داده و به قهرمانی رسیدیم.

,

سطح رقابت‌ها را چطور ارزیابی کردید؟

,

سطح کیفی تیم‌های مقابل بسیار خوب بود و فکر می‌کنم نسبت به سال ۲۰۱۵  پیشرفت داشتند و روز به روز در حال پیشرفت هستند چراکه اگر تیم ملی به تمریناتش ادامه ندهد قطعا عقب خواهند ماند.

,

نظرتان در مورد روزه گرفتن و تاثیر آن بر سلامتی چیست؟/ تمریناتتان در ماه مبارک رمضان به چه صورت است؟

, نظرتان در مورد روزه گرفتن و تاثیر آن بر سلامتی چیست؟/ تمریناتتان در ماه مبارک رمضان به چه صورت است؟,

من معتقدم روزه‌داری علاوه بر سلامتی جسمی در سلامت جامعه هم بسیار تاثیرگذار است اما متاسفانه طی چندساله اخیر برخی با روزه خواری علنی در محیط عمومی نسبت به این فریضه الهی بی‌توجه هستند.

,

همیشه سعی کرده‌ام تا جایی که می‌توانم روزه هایم را بگیرم و حتی سال‌های گذشته در عین روزه داری به تمریناتم ادامه می دادم.

,

با توجه به فصل گرما سعی می‌کنم که تمریناتم را به بعد از افطار موکول کنم.

,

, , ,

در مسابقات به کدام ائمه توسل بیشتری دارید؟

, در مسابقات به کدام ائمه توسل بیشتری دارید؟,

من شخصا به همه ائمه ارادت دارم اما این دوره مسابقات آسیایی به امام زمان(عج) و امام رضا(ع)  متوسل شدیم که خداروشکر توانستیم به موفقیت بالایی دست یابیم.

,

نظرتان در خصوص فضای مجازی چیست؟/خودتان چقدر اهل شبکه‌های اجتماعی هستید؟

, نظرتان در خصوص فضای مجازی چیست؟/خودتان چقدر اهل شبکه‌های اجتماعی هستید؟,

امروزه جهان پیشرفت زیادی کرده و قطعا هرآنچه که تولید می‌شود نیز مزایا و معایبی را به همراه داردکه فضای مجازی نیز از این قائده مستثنی نیست  اما اگر به درستی بتوانیم از آن استفاده کنیم ظرفیت‌های بالایی خواهد داشت.

,

من شخصا خیلی به دنبال فضای مجازی نیستم چرا که بیشتر زمانم به انجام فعالیت های ورزشی می‌گذرد و تنها گاهی به نیازی که هست از این فضا استفاده می‌کنم.

,

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

, چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟,

یکی از دغدغه‌های اصلی من تامین امنیت شغلی‌ام  در آینده است زیرا زمان زیادی را نمی‌توانم در دنیای فوتبال باشم از این رو داشتن یک شغل ثابت برایم مهم است همچنین در نظر دارم تجربیاتم در دنیای ورزش را به نسل‌های آینده منتقل کنم.

,

آرزوهای ورزشی شمابه عنوان یک بانوی فوتبالیست چه هستند؟

, آرزوهای ورزشی شمابه عنوان یک بانوی فوتبالیست چه هستند؟,

آرزو دارم  در چند سال باقی مانده  که در تیم ملی حضور دارم ، روزی برسد که با پیراهن تیم ملی کشورم به بازی‌های جهانی راه یابیم و یا حداقل جز ۴ تیم برتر جهان باشیم.

,

حرف آخر؟

, حرف آخر؟,

از حمایت‌های بی دریغ خانواده‌ام و همسرم که واقعا پشتیبان و مشوقم هستند سپاسگذارم  و از زحمات تمامی مربیانم  بویژه خانم کیایی، محمودی، وقاری و مظفر تشکر می‌کنم.

,

و از همه مسولین می‌خواهم با حمایت بیشتر از ورزش بانوان شرایطی را فراهم کنند تا بیش از این شاهد پیشرفت ورزش بانوان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه