اخبار داغ

به نام دلار به کام کارخانه دار

به نام دلار به کام کارخانه دار
افزایش قیمت اکثر اقلام موادغذایی و شوینده ها در چند هفته ی گذشته به صورت نامحسوس باعث افزایش گرانی ها و کاهش قدرت خرید مردم و کاهش فروش بازاریان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، چند هفته ای می شود که شاهد افزایش قیمت اکثر اقلام مواد غذایی و شوینده ها در فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی در بازار هستیم، با این سوژه به سراغ تعدادی از فروشندگان و مردم و مسئولین مرتبط رفتیم تا نظرات آن ها را در رابطه با این گرانی ها جویا شویم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , عصراترک،,  چند هفته ای می شود که شاهد افزایش قیمت اکثر اقلام مواد غذایی و شوینده ها در فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی در بازار هستیم، با این سوژه به سراغ تعدادی از فروشندگان و مردم و مسئولین مرتبط رفتیم تا نظرات آن ها را در رابطه با این گرانی ها جویا شویم, :,

 

,

تعدیل نیروی کار به خاطر ناتوانی در پرداخت حقوق

, تعدیل نیروی کار به خاطر ناتوانی در پرداخت حقوق,

یکی از فروشندگان بجنوردی در رابطه با افزایش قیمت ها گفت: تمامی کالاها به ویژه محصولات بهداشتی، روغن ها، خوراکی ها افزایش قیمت داشته است.

, .,

 

,

, , ,

 

,

وی ادامه داد: بازاریابانی که برای سفارش محصول جدید به فروشگاه ها سر می زند، دلیل افزایش قیمت ها را بالارفتن قیمت دلار و تحریم ها می دانند و می گویند مواد اولیه وارداتی است، در حالی که مشخص نیست محصولی مثل چیپس و پفک و کلوچه نیاز به چه مواد اولیه وارداتی دارد!

,

این فروشنده به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: مشتری اجناسی را برای خرید انتخاب می کند وقتی صورتحساب به آن ها داده می شود به اجبار تعدادی را از سبد خرید حذف می کنند و اقلام ضروری را حساب می کند.

, .,

وی افزود: من در این فروشگاه به همراه دو نفر دیگر مشغول به کار هستیم و با این اوضاع فروش که تقریبا به نصف رسیده است باید یک نیرو را تعدیل کنیم چرا که قدرت پرداخت حقوق را نداریم.

, .,

 

,

فروش سوپرمارکتی ها پایین آمده است

, فروش سوپرمارکتی ها پایین آمده است, فروش سوپرمارکتی ها پایین آمده است,

فروشنده ی دیگری گفت: قیمت ها در تمامی محصولات بالا رفته است، از یک بیسکویت 200 تومانی گرفته که الان به 500 تومان رسیده است تا برنج و روغن که قیمت ها به نسبت بالاتر رفته است.

, .,

وی ادامه داد: تنها دلیل گرانی را افزایش قیمت دلار و تحریم می دانند و این باعث کاهش خرید مردم شده است و شدیدا فروش ما کاهش پیدا کرده است.

, .,

 

,

, ,

 

,

مشتری توانایی خرید اقلام مورنیازش را ندارد

, مشتری توانایی خرید اقلام مورنیازش را ندارد, مشتری توانایی خرید اقلام مورنیازش را ندارد,

یکی دیگر از فروشندگان بجنوردی گفت: اجناس تقریبا به صورت 20 تا 30 درصدی و در بعضی اجناس تا 50 درصد افزایش قیمت پیدا کرده اند و این قیمت های بالا باعث شده مشتری نتواند اقلام موردنیازش را به طور کامل خریداری کند.

, .,

وی یادآور شد: من و برادرم هر دو فوق لیسانس داریم و به خاطر نبود شغل مجبور به ایجاد این سوپرمارکت برای کسب درآمد شده ایم که با این وضعیت، بازار کارمان هر روز بدتر می شود.

, .,

در ادامه یکی از مشتریان حاضر در سوپر مارکت گفت: مردم ما تحت فشار هستند، درآمد ندارند و قیمت ها هر روز در حال بالارفتن است، گلایه ام این است چراهیچ کس به فکر مردم نیست، مردمی که همیشه حامی دولت و حکومت هستند.

, .,

 

,

, ,

 

,

خراسان شمالی استانی مصرف کننده است/ افزایش قیمت دلار پلی برای رسیدن سودجویان به منافع شان

, خراسان شمالی استانی مصرف کننده است/ افزایش قیمت دلار پلی برای رسیدن سودجویان به منافع شان, خراسان شمالی استانی مصرف کننده است/ افزایش قیمت دلار پلی برای رسیدن سودجویان به منافع شان,

نورالله ابراهیمی، رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت و معدن در پاسخ به خبرنگار عصراترک در رابطه به افزایش قیمت ها گفت: مقوله افزایش قیمت و گرانفروشی دو مقوله کاملا جدا هستند.

, .,

وی ادامه داد: 98 درصد کالاهای غذایی و شوینده ها و سایر اقلام مورد نیاز مردم از سایر استان ها وارد می شود و این افزایش قیمت ها به طور مستقیم به سایر استان ها مرتبط است.

, .,

ابراهیمی با اشاره به نظارت در بازارهای فروش خاطر نشان کرد: در استان هیچ گونه تخلف گرانفروشی ثبت نشده است.

, .,

وی با اشاره به افزایش قیمت روغن گفت: افزایش قیمت ها به صورت مکتوب به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و صنعت و معدن اعلام و گزارش داده می شود.

, .,

ابراهیمی گفت: سود تعلق گرفته به خرده فروشان و سوپر مارکت های استان خیلی کم است و کسبه های داخل استان هیچ گونه نقشی در افزایش قیمت ها ندارند.

, .,

وی در پاسخ به اینکه عمده شرکت های وارد کننده و تولید کننده افزایش قیمت ارز را دلیل گرانی می دانند، گفت: دولت و بانک مرکزی برای وارد کردن کالا ها ، دلار 4 هزار و 200 تومان ارائه می دهد اما مراجعه ها محدود است.

, .,

ابراهیمی بیان داشت: بعد از طی مراحل واردات، حداقل 6 ماه طول می کشد تا نرخ جدید عرضه شود در حالی که این افزایش قیمت های چند هفته ای می شود که اوج گرفته است.

, .,

وی عنوان کرد: بخشی از شرکت های توزیع کننده که همگی خارج از استان هستند به بهانه های افزایش قیمت دلار، قیمت کالاها را افزایش می دهند ، در حالی که این دلیل قابل پذیرش نیست.

, .,

ابراهیمی ادامه داد: افزایش قیمت ها به دلیل افزایش قیمت ارز و دلار در حد 10 درصد معقول است، در حالی که با ایجاد یک جو روانی در جامعه شرکت های تولید کننده و پخش کننده به کسب منافع خود می پردازند.

, .,

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی استانی مصرف کننده است و تولید کننده زیادی ندارد، گفت:  تولیدکننده های محدود استان، هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته اند.

, .,

ابراهیمی با بیان اینکه نظارت ما روزانه در قالب چندین تیم در سطح شهر در حال اجرا است تا از گرانفروشی ها جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه گرانی با شماره 124 واحد نظارت تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند.

, .,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه