اخبار داغ

اجاره نامه های صوری بلای جان آموزش و پرورش

اجاره نامه های صوری بلای جان آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عمده مشکل موجود در ثبت نام دانش آموزان را مراجعه خانواده ها با قولنامه صوری به مدارس عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد پورداود در گفتگو با نافع،از شروع ثبت نام مدارس در مقاطع ابتدایی خبر داد و گفت: خوشبختانه مشکل خاصی تاکنون در ثبت نامی ها نداشته ایم و عمده مشکل ما در این زمینه جایی است که عده ای از اطراف شهر به مرکز شهر مراجعه می کنند و می خواهند با قولنامه سوری اقدام به ثبت نام در مدارس مرکز شهر کنند و این باعث می شود که مدارس اطراف شهر خالی از دانش آموز شده و تراکم دانش آموز را در مرکز شهر داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش ثبت نام در مدارس محل سکونت می باشد و در مورد مدارس ابتدایی تنها یک مدرسه داریم که تعداد پیش ثبت نامی ها بیش از حد معمول بود و اگر تعداد ثبت نامی ها افزایش یابد یک نوبت در شیف مخالف دایر خواهیم کرد و با رضایت اولیا به صورت چرخشی یا شیفت ثابت کلاس ها را دایر می کنیم.

,

پورداود گفت: ثبت نام مدارس متوسطه اول و دوم پس از پایان امتحانات آغاز خواهد شد و بیشترین درخواست همواره برای پایه اول ابتدایی است که در بعضی مناطق فرصت ثبت نام را تمدید کرده ایم و فرصت برای ثبت نام را دوشیفته کرده ایم که همه بتوانند در فرصت لازم کار ثبت نام را انجام دهند.

,

وی همچنین به کمبود فضای آموزشی در مساکن مهر اشاره کرد و گفت: طبق قانون به ازای هر 200 منزل مسکونی یک واحد آموزشی باید داشته باشیم ، اما این قید در مساکن مهر دیده نشده و باعث شده که مشکل کمبود محیط آموزشی را در این مناطق و حتی در مساکن مهر برخی شهرستان ها داشته باشیم ؛ اما با این وجود این مسئله را تاکنون مدیریت کرده ایم و اجازه نمی دهیم که مشکلی در این زمینه به وجود بیاید.

,

پورداود همچنین به برگزاری آزمون سمپاد اشاره کرد و گفت: در دوره متوسطه دوم این آزمون به قوت خود باقی است و برای متوسطه اول یا همان کلاس هفتم نیز هفته سوم تیرماه آزمون هوش و استعداد تحصیلی از متقاضیان گرفته می شود.

,

وی همچنین به استخدام 213 معلم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش همدان اشاره کرد و گفت: امسال با افزوده شدن پایه دوازدهم، کل کشور با کمبود نیرو مواجه است که راهکارهایی همچون به کارگیری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و اضافه خدمت همکاران و استخدام 213 نفر در استان همدان از جمله راه های حل این مشکل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه