اخبار داغ

در گفتگوی دانا با حجت الاسلام محمدتقی رهبر مطرح شد؛

چگونه به عهد و پیمان با خدا پس از شب قدر پایبند باشیم؟

چگونه به عهد و پیمان با خدا پس از شب قدر پایبند باشیم؟
امام جمعه موقت اصفهان گفت: ما در شب های قدر از دو ابزار معنوی بزرگ یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع) بهره مند می شویم و همچنان که قرآن بر سر داریم به اهل بیت(ع) از رسول خاتم(ص) تا امام زمان(عج) هم تمسک می جوییم و در پیشگاه خدا زیر سایه قرآن و اهل بیت(ع) متعهد می شویم که زیر پرچم کفر نرویم.
[

«حجت الاسلام رهبر» امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره فضلیت شب های قدر، اظهار داشت: شب های قدر همان طور که می دانیم در قرآن کریم گاهی به عنوان لیله القدر و شبی یاد شده که در آن خیر است و گاهی دیگر با عنوان لیله المبارک یعنی شب مبارک یاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: در این شب مبارک تقدیر امور انسان ها در آن شب  نوشته می شود و فرشتگان نزول می کنند و همچنین مقدرات یک ساله ما بر امام زمان(عج) و بر مقدرات فرود می آید.

,

امام جمعه موقت اصفهان افزود: در شب قدر تقدیر عمر مارقم می خورد و اهتمام، آگاهی، انجام اعمال وارده، احیاء ودعای این شب، استغفار و دعا در حق مؤمنین، برادران ایمانی و مسلمان از سفارشاتی است که در این شب بر آن تأکید شده است.

,

وی تصریح کرد: شب قدر بین چند شب 19، 21و 23 ماه مبارک رمضان پنهان است تا همه گروه های مختلف بتواند لااقل در یکی از این سه شب مشغول عبادت شوند و از غافله دعا عقب نمانند.

,

* کسی که با قرآن دمساز شد اعمال ضد اسلامی و قرآنی انجام نمی دهد

, * کسی که با قرآن دمساز شد اعمال ضد اسلامی و قرآنی انجام نمی دهد,

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: نگاه انداختن به حساب و کتاب های زندگی در این شب مهم است، اینکه چگونه از عمر و موقعیت های زندگی استفاده برده ایم و تا چه اندازه به خدمت به بندگان خدا، توبه و استغفار، حقوق انسان ها و خانواده پرداخته ایم و در نهایت در این شب ها با خدای متعال عهد می بندیم که آن چه را که می پسندد به آن عمل کنیم.

,

وی گفت: قرآن به دست گرفتن و بر سر نهادن و دعا کردن بدان معنا است که زیر سایه و پرچم قرآن می رویم و کسی که زیر سایه قرآن برود، زیر پرچم کفر نمی رود و کسی که با قرآن دمساز شد اعمال ضد اسلامی و قرآنی انجام نمی دهد.

,

* قرآن و اهل بیت(ع)، دو ابزار بزرگ معنوی

, * قرآن و اهل بیت(ع)، دو ابزار بزرگ معنوی ,

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد:  ما از دو ابزار معنوی بزرگ یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع) بهره مند می شویم و در کنار تلاوت قرآن به اهل بیت(ع) از رسول خاتم(ص) تا امام زمان(عج) هم تمسک می جوییم و در پیشگاه خدا زیر سایه قرآن و اهل بیت(ع) متعهد می شویم که زیر پرچم کفر نرویم.

,

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان تمسک به قرآن می جوییم که عزت اسلام را در زیر سایه قرآن به دست آوریم و خدا را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قسم می دهیم که از این دو ابزار معنویت جدا نشویم، در واقع دستی در دامان قرآن است و دست دیگرمان در دامان اهل بیت(ع) و همان طور که در حدیث ثقلین هم عنوان شده بدین ترتیب در راه راست حرکت می کنیم، چرا که تمسک جستن به این دو ابزار برای ما بسیار سرنوشت ساز است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه