اخبار داغ

مردی برای بشریت / تاریخ پرفراز و نشیب اسلام پر است از عبرت‌های فروان

مردی برای بشریت / تاریخ پرفراز و نشیب اسلام پر است از عبرت‌های فروان
همگان می‌دانند که امام(ره) سبب شد که همه آزادی‌خواهان جهان با الهام گیری از او جان تازه‌ای بگیرند و با الگوگیری از ایشان راه تازه‌ای را در جهت سعادت وخوشبختی خود بیابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، خدای متعال بر ما منت نهاد و پیامبر عظیم‌الشان اسلام را برای هدایت امت به عنوان رسول همه خوبی‌ها فرستاد تا همه به سعادت و‌کمال برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

پرودگار، برگزیده خود را فرستاد تا انسان‌های در مکتب او رشد کنند و دین خدا را تبلیغ و حراست کنند، انسان‌های زیادی در تاریخ اسلام به سنت گرانقدر پیام‌آور خوبی‌ها و ارزش‌ها خدمت کرده‌اند.

,


مردان و زنان بزرگی در راه اعتلای فرهنگ نورانی اسلام خون دادند و از آن حراست کردند تا امروزه ما به عنوان مسلمان با عزت و سرافرازی و با افتخار در میان جهانیان بدرخشیم.

,
,


از میان این انسان‌ها بیشترین زحمت را علمای دین متحمل شدند و در سایه آنها انسان‌های بزرگی از جمله شهدا رشد کردند و برای ماندگاری دین جان خود را نثار کردند و در میان علمای اسلام اگر بگوییم موثرترین عالم دینی که بیشترین خدمت را به اسلام کرده، روح‌الله خمینی است سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

,
,


حضرت امام خمینی(ره) که خود از سلاله پاک حضرت رسول(ص) است همانند جدش رسول‌الله تمام مصیبت‌ها و مرارت‌ها را به جان خرید و تمام قد از مکتب نورانی اسلام دفاع کرد، انسان بزرگ و خودساخته‌ای که فقط برای خدا کار کرد.

,
,


آنچه که قابل اهمیت است نقش امام در تاریخ بشریت است نه ایران نه اسلام بلکه بشریت

,
,


همگان می‌دانند که امام(ره) سبب شد که همه آزادی‌خواهان جهان با الهام گیری از او جان تازه‌ای بگیرند و با الگوگیری از ایشان راه تازه‌ای را در جهت سعادت وخوشبختی خود بیابند.

,
,


امت اسلام با انقلاب و نهضت امام برای همیشه راه خود را پیدا کرد و همچنان به راه خود ادامه می‌دهد و ان شاءالله روزی خواهد رسید با ظهور حضرت حجت پرچم حق و عدالت در سراسر گیتی به اهتزاز در خواهد آمد.

,
,


اما درس‌هایی که امام به ما داد و نباید هیچگاه فراموش شود، اول قیام در مقابل ظلم و ستم است، این همان چیزی است که تمام انبیای الهی برای آن آمدند و امام بزرگوار با تاسی از جد بزرگوارش در مقابل این پلیدی ایستاد و درس آن را نیز به همه انسان‌های آزاد آموخت که یاد بگیرند برای سعادت خود باید با طاغوت و باطل جنگید.

,
,


و آن چیزی که در اینجا حائز اهمیت ویژه‌ای است؛ ایستادگی همراه با اعتقاد و برای خدا مقاومت کردن است که ارزش مضاعف پیدا می‌کند.

,
,


دومین درس امام به ما شکستن ابهت قدرتمندان و مستکبران عالم است

,
,


معمولا انسان‌ها کمتر در این وادی قرار می‌گیرند و حتی برای اهداف مادی هم حاضر نیستند در مقابل قدرت‌ها بایستند اما حضرت روح‌الله این جسارت و شجاعت را به مستضعفین داد که در مقابل استکبار بایسند و حق خود را بگیرند که البته یکی از دشمنی‌های استکبار و طاغوت با آرمان‌های امام راحل همین دلیل است.
اگر بخواهیم همه اهداف را در این یادداشت گفتگو کنیم قطعا در این مقال نمی‌گنجد.

,
,
,


همین بس که دشمنان این نظام از آغازین روز طلوع انقلاب اسلامی تمام همت خود را برای نابودی نهضت امام به کار بسته‌اند که این خود نشان از حقانیت اهداف بلند آن عزیز است که بوی خدایی می‌دهد.

,
,


حال خدای متعال را شاکر و‌ سپاسگزاریم که نه تنها اهداف امام محقق و به ثمر رسیده است بلکه ادامه آن به دست یکی دیگر از فرزندان رسوال‌الله افتاده است و با قدرت و عزت در حال سیر و حرکت است.

,
,


همه انسان‌های آزاده و صالح و همه دلسوزان اسلام موظفند این رهبر مقتدر و بصیر را یاری کنند و همچون امام‌شان در مقابل همه بدی‌ها و استکبار بایستند و راه اسلام و سنت گرانسنگ پیامبر عزیز را ادامه بدهند که بدون تردید راه سعادت همین است و به فضل خدای بزرگ پیروزی از آن مستضعفین خواهد بود.

,
,

 

,

یادداشت از حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان

, یادداشت از حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه