اخبار داغ

بانوی ایثارگر هرمزگانی عنوان کرد؛

ولایت فقیه ادامه دهنده راه پیر جماران است/ دو روز پس از ارتحال امام (ره) به تهران رسیدیم

ولایت فقیه ادامه دهنده راه پیر جماران است/ دو روز پس از ارتحال امام (ره) به تهران رسیدیم
بانوی ایثارگر هرمزگانی گفت:  انقلاب اسلامی با متحمل شدن سختی ها و ریختن خون بسیاری از شهدا به ثمر رسیده و الان ما وظیفه داریم گوش به فرمان ولایت فقیه باشیپم تا انقلاب به دست نا اهلان نیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سکینه دایا، بانوی رزمنده ایثار گر هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به حال و هوای قبل از انقلاب اسلامی اظهار کرد: در راستای فعالیت های بصیرت افزا امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ امام را به عراق و بعد از آن به پاریس تبعید کردند.
این بانوی ایثارگر تصریح کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اعلامیه، نوار کاست و رساله امام توسط شهید غلام رضا عوض‌پور و غلامعباس داج از استان یزد وارد هرمزگان و سپس محله ما (درخت سبز) توزیع می شد و بنده آن اعلامیه ها را در حیاط خاکی خانه مان در گودالی پنهان و روی آن را با خاک پر می‌کردم.
دایا ادامه داد: مسجد صاحب الزمان(عج) درخت سبز که آن زمان توسط انقلابیون با خشت و گل ساخته شده بود، محل پخش اعلامیه‌های امام بوده و بنده از تاریکی شب در زمان روضه ها استفاده کرده و اعلامیه ها را از پشت پرده به سمت جمعیت پرتاب می کردم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,

عشق به امام در رگ هایمان جریان دارد
وی با بیان اینکه عشق به امام خمینی(ره) هر روز در وجود ما افزایش پیدا می‌کرد، گفت: حکومت شاه که بر مبنای ترویج فساد و تبعیض طبقاتی بنا شده بود ما را به ستوه آورد و در مقابل آن عشق به امام که زندگی ساده و پر از معنویت داشت در تمام رگهایمان مانند خون جریان پیدا کرده بود.
این بانوی ایثارگر افزود: قبل از پیروزی انقلاب، دخترانم در مدرسه حافظ تحصیل می‌کردند و عوامل ساواک آنها را مجبور به کشف حجاب و برداشتن روسری می کردند در این حال فرزندانم دیگر به مدرسه نرفتند و حفظ حجاب را به تحصیل ترجیح دادند.
دایا اظهار کرد: با فرار شاه از ایران زمزمه بازگشت امام خمینی(ره) به وطن در هر کوی و برزن پیچید و دل های ما شاد و مسرور از این موضوع بود و از طرف دیگر نگران به سلامت رسیدن امام به کشور بودیم.
وی افزود: اهالی محله ما که تنها یک رادیوی داشتند همه دور هم جمع شده بودیم و منتظر خبر بازگشت امام به کشور بودیم که تأخیر نیم ساعته هواپیما باعث نگرانی ما شد و تمام اهالی محله گریه و زاری، دعا و نذر کرده تا امام به سلامت به ایران برسد.

, عشق به امام در رگ هایمان جریان دارد, عشق به امام در رگ هایمان جریان دارد,
,
,
,
,

خبر رسیدن امام به ایران از رادیو طنین انداز شد
این بانوی ایثارگر عنوان کرد: خبر نوید بخش رسیدن امام به ایران از رادیو طنین انداز شد و ما از سر شوق و خوشحالی گریان بودیم.
دایا بیان کرد: بنده و اهالی محله درخت سبز که عشق سرشار از محبت به امام را داشتیم تصمیم گرفتیم در قالب دو کاروان که سرپرست یکی از آنها خودم و کاروان دیگر حاجی دیانت بود؛ رهسپار سرزمین قم شویم تا چهره پر نور امام را از نزدیک زیارت کنیم و بنده قاب بزرگ عکس امام خمینی(ره) که در خانه داشتم به عنوان نشانه کاروان به همراه خود بردم.
وی افزود : مدرسه فیضیه قم مالامال از جمعیت دوستداران امام شده بود و ما برای دیدن امام رحمة الله لحظه شماری می کردیم تا اینکه امام با هاله ای از نور که اطراف آن را فرا گرفته بود آمد و یکی از آرزوهای بنده که دیدن چهره مثل قمر امام بود؛ برآورده شد.

, خبر رسیدن امام به ایران از رادیو طنین انداز شد, خبر رسیدن امام به ایران از رادیو طنین انداز شد,
,
,
,

حاضر بودم فرزاندانم فدای امام و راهش شوند
این بانوی ایثارگر تصریح کرد: پس از گذشت مدتی از پیروزی انقلاب امام(ره) مریض شد و من حاضر بودم تمام هشت فرزندم فدای امام و راهش شوند ولی امام سالم بماند؛ اما دست تقدیر امام را از ما جدا کرد.
دایا ادامه داد: در روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ رادیو حامل خبر غمگین ارتحال امام(ره) بود و از زمانی که این خبر را شنیدم تا چهار روز نتوانستم غذایی بخورم.
وی عنوان کرد: اهالی محله ما همانند سایر مناطق کشور و دنیا که عشق به امام(ره) در دلهایشان بود با خبر ارتحال امام(ره) به سمت تهران روانه شدیم و با سختی راه و کمبود امکانات روز دوم بعد از خاکسپاری امام(ره) به تهران رسیدیم.
این بانوی رزمنده بیان کرد: دو روز بعد از خاکسپاری امام رحمت الله همچنان اطراف بارگاه امام شلوغ از مهمان های داخلی و خارجی بود؛ بعد از متحمل شدن سختی فراوان به قبر امام رسیدم و دیگر از حال خود باخبر نشدم به طوری که بی هوش و مبهوت بر زمین افتاده و متوجه نشدم که از کاروان جا مانده ام.
دایا با اشاره به اینکه در محله درخت سبز مراسمات متعددی برای ارتحال امام برگزار شد، گفت: به همراه اهالی محله مراسم سه روز، چهلم، چهارماه و‌..‌... برای امام(ره) در مسجد خشت  و گلی صاحب الزمان(عج) درخت سبز برگزار کردیم.

, حاضر بودم فرزاندانم فدای امام و راهش شوند, حاضر بودم فرزاندانم فدای امام و راهش شوند,
,
,
,
,
,

گوش به فرمان ولایت فقیه هستیم
وی با بیان اینکه امام(ره) همیشه می‌گفتند نباید انقلاب به دست نااهلان بیفتد، تصریح کرد: در جنگ نابرابرانه دفاع مقدس نیز به پیروی از امام و حفظ انقلاب، همسرم را رهسپار مناطق جنگی کردم و خودم از پشت جبهه به جمع‌آوری کمک برای آنها پرداختم.
این بانوی ایثارگر افزود: به همراه همسایه‌مان فاطمه شاه سلطانی به روستاهای اطراف بندرعباس برای جمع آوری کمک به رزمندگان می رفتیم و از خرما، صیفی‌جات، احشام و....برای آنها  جمع‌آوری می‌کردیم.
دایا یادآور شد: در زمان انقلاب که ساواک به اذیت مردم و روحانیون می‌پرداخت، منزل ما پناهگاه انقلابیون اسلام و یاوران امام خمینی رحمت الله بود .
وی خاطر نشان کرد:  انقلاب اسلامی با متحمل شدن سختی ها و ریختن خون بسیاری از شهدا به ثمر رسیده و الان ما وظیفه داریم گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم تا انقلاب به دست نا اهلان نیفتد؛ زیرا تبعیت از ولایت فقیه ادامه دهنده راه پیر جماران است.

, گوش به فرمان ولایت فقیه هستیم, گوش به فرمان ولایت فقیه هستیم,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه