اخبار داغ

معاون سابق شهرداری تهران در گفتگو با دانا:

با عوض کردن نام خیابان مشکلات کلان شهر تهران حل نمی‌شود باشد/ مدیریت جدید تاکنون برنامه‌ای نداشته است

با عوض کردن نام خیابان مشکلات کلان شهر تهران حل نمی‌شود باشد/ مدیریت جدید تاکنون برنامه‌ای نداشته است
معاون سابق شهرداری تهران گفت: مردم شهر تهران ناراضی هستند و کارکنان شهرداری هم به دلایلی ناراضی هستند که همه این موارد باید دیده و رسیدگی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله گودرزی؛ معاون مالی و اداری شهرداری سابق درباره عملکرد شورای پنجم تهران در پیشبرد برنامه های توسعه ای پایتخت گفت: شورای شهر هم‌اکنون کار مفیدی انجام نمی‌دهد جز تغییرات جزئی مانند تغییر نام میادین و خیابان‌ها که اینها همه مشکل مردم را حل نمی‌کند. در حال حاضر مشکل مردم ما نگه‌داشت شهر و انجام پروژه‌های نیمه کار مانده از دوره قبل است. هنوز پروژه‌هایی از گذشته که درحال افتتاح بودند معطل مانده است و با عوض کردن نام خیابان مشکلات کلان شهر تهران حل نمی‌شود بلکه باید برنامه داشت و از همه مهم‌تر بحث نگه‌داشت و زیبایی شهر است که مردم آن را لمس می‌کنند و می‌بینند. زمان اقای قالیباف در هر گوشه از شهر کاری بزرگ درحال انجام بود. اما حال که حدود 9 ماه از مدیریت شهرداری گذشته است کاری خاصی رخ نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدرت الله گودرزی؛ معاون مالی و اداری شهرداری سابق,

وی افزود: مدیریت شهری خادم مردم است و باید کاری کنند که مردم مشکل نداشته باشند. با شرایط بد آلودگی هوای تهران، ترافیک و سختی رفت و آمد باید این مشکلات مردم حل شود. اگر در زمان اقای قالیباف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام نشده بود، امروز تهران در چه وضعیتی به‌سر می‌برد؟ باوجود اینکه این کارهای بزرگ انجام شده است اما امروز هنوز کارهایی بزرگ و مهم است که معطل مانده وباید انجام شود. اگر به این امور رسیدگی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و از آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود. همه این مسائل را بنده ناشی از بی‌برنامگی می‌دانم.

,

گودرزی گفت: مردم شهر تهران ناراضی هستند و کارکنان شهرداری هم به دلایلی ناراضی هستند که همه این موارد باید دیده و رسیدگی شود و اولویت رسیدگی با همان پارلمان محلی یعنی شورای شهر است. شورای شهر در اصل ستاد مدیریت شهری است که باید بررسی و تصویب و نظارت بر اجرا داشته باشد. البته نهادها و ارگان‌های نظارتی هم رصد می‌کنند و اینها را می‌بینند. وقتی مردم در شهر از نظر پاکی شهر و زیبایی آن و رفت ‌و آمد مشکل داشته باشند طبیعتاً ناراضی هستند. باید شهری زنده داشت و داشتن شهر زنده و بانشاط مسئولیتش با مدیریت شهری است. شورای شهر هم باید نظارت کند و کارها را دنبال کند و از شهرداری بخواهد که این کارها را انجام دهد.

,

گودرزی در پایان گفت: در کنار همه این مسائل، شهرداری باید بتواند کارکنان را نیز راضی نگه دارد. راضی نگه داشتن کارکنان و انگیزه داشتن آنان یکی دیگر از شاخصه‌های مهم در زمان آقای قالیباف بود. درواقع نگه‌داشت شهر خود بحث مهمی است که بخشی از آن با انگیزه داشتن کارکنان شهرداری مرتبط است که متاسفانه در حال حاضر این شاخصه وجود ندارد. این موضوع نیز خود عامل مهمی در عدم پیشرفت مدیریت شهری است که انتظار می‌رود مدیریت جدید شهری به آن توجه داشته باشد.

, در کنار همه این مسائل، شهرداری باید بتواند کارکنان را نیز راضی نگه دارد. راضی نگه داشتن کارکنان و انگیزه داشتن آنان یکی دیگر از شاخصه‌های مهم در زمان آقای قالیباف بود. درواقع نگه‌داشت شهر خود بحث مهمی است که بخشی از آن با انگیزه داشتن کارکنان شهرداری مرتبط است که متاسفانه در حال حاضر این شاخصه وجود ندارد. این موضوع نیز خود عامل مهمی در عدم پیشرفت مدیریت شهری است که انتظار می‌رود مدیریت جدید شهری به آن توجه داشته باشد. ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه