اخبار داغ

نماینده مردم شاهرود و میامی:

دچار خود تحریمی هستیم/ قانون به درستی اجرا نمی‌شود

دچار خود تحریمی هستیم/ قانون به درستی اجرا نمی‌شود
نماینده شاهرود و میامی در مجلس، بابیان اینکه ۹۰ درصد موانع تولید در کشور متعلق به سه حوزه بانک، مالیات و بیمه هستند، گفت: خودتحریمی بزرگ‌ترین آفت اقتصاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس صبح امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان  ضمن بیان اینکه خود تحریمی امروز بزرگ‌ترین آفت اقتصاد کشور است، تأکید کرد: ۹۰ درصد مشکلات و موانع تولید در ایران اسلامی به سه بخش بانک‌ها، مالیات و بیمه عمدتاً تأمین اجتماعی بازمی‌گردد که رفع آن کمک بزرگی به اقتصاد کشور می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بانک‌ها و مؤسسات مالی ما امروز به بنگاه‌داری روی می‌آورند که امیدواریم با تغییر این رویه شاهد چرخه خرید سهام و فعالیت اقتصادی توسط آن‌ها باشیم چراکه بنگاه‌داری وظیفه بخش خصوصی است نه بانک‌ها.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه اقتصاد کشور در برخی بخش‌ها قانون مناسب دارد اما عملیاتی شدن آن به‌خوبی صورت نمی‌گیرد، تأکید داشت: ما دچار خود تحریمی هستیم و تا زمانی که این مقوله بر اقتصاد حاکم باشد پیشرفت نخواهیم کرد.

,

حسینی شاهرودی بابیان اینکه اقتصاد ما بیش از آنکه از ناحیه تحریم‌ها آسیب ببیند از خودتحریمی‌ها آسیب‌دیده است، تأکید داشت: در سال‌های اخیر باوجود دغدغه‌های فراوان، به دلایل متعددی درزمینهٔ اقتصادی پیشرفت چندانی نداشته‌ایم، از سوی دیگر از ماحصل اقتصادی برجام نیز به‌درستی استفاده نکرده‌ایم.

,

وی افزود: شرایط امروز شرایط جنگ اقتصادی است، درحالی‌که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت شکل‌گیری اتاق جنگ تأکید کردند و متأسفانه این مهم انجام نشد.

,

عضو خانه ملت در ادامه و بابیان اینکه متأسفانه هنوز هستند کسانی که جنگ اقتصادی را باور ندارند، گفت: برجام یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار بین آمریکا و ایران بود و ما در این جنگ اقتصادی نتوانستیم متناسب با شرایط، آرایش جنگی بگیریم.

,

حسینی شاهرودی بابیان اینکه خروج آمریکا از برجام مبین همین موضوع است که ما با این کشور در جنگ اقتصادی هستیم، تأکید داشت: آمریکا می‌خواست نشان دهند که هیچ تعهدی برای تقابل با ایران اسلامی در جنگ اقتصادی ندارد و لذا از برجام خارج شد اما در عین ناباوری هنوز عده‌ای نمی‌خواهند این امر را بپذیرند.

,

وی در ادامه به مشکلات نوسان ارز در ماه‌های نخستین سال۹۷ اشاره کرد و بابیان اینکه افت شدید صادرات و سرایت قاچاق به حوزه صادرات از مهم‌ترین پیامدهای منفی سیاست ارزی‌ بوده است که می‌تواند به ورود قاچاق در حوزه صادرات نیز بینجامد که تا کنون از آن خبری نبود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه