اخبار داغ

به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی؛

امام خمینی (ره) احیاگر قرن و بی بدیل ترین شخص در دوران معاصر/ الگوی آزادی خواهان جهان با انقلاب 57، کمر استکبار را شکست

امام خمینی (ره) احیاگر قرن و بی بدیل ترین شخص در دوران معاصر/ الگوی آزادی خواهان جهان با انقلاب 57، کمر استکبار را شکست
14 خرداد ماه سالگرد رحلت بزرگ مردی است که با بصیرت، آگاهی و شجاعت تمام، یه عنوان الگوی آزادی خواهان جهان در برابر ظلم ایستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 14 خرداد سالگرد ارتحال مرجع تقلید، رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، فقیهی که خود دوره عالی فقه و اصول را نزد شیخ عبدالکریم حائری یزدی، فرا گرفت و در کلاس های درس آیت الله بروجردی هم شرکت می کرد، چندین سال از درس عرفان میرزا شاه آبادی بهره مند شد و از نیمه دهه 1320 تا 1357 به تدریس فقه، اصول، فلسفه و اخلاق پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

امام خمینی (ره) بر فقه پویا و تاثیر زمان و مکان در اجتهاد که از گرایش های جدید در حوزه فقه است تاکید بسیار می ورزید و مخالفت ایشان با اصلاحات شاه تحت عنوان انقلاب سفید به دستگیری امام (ره) در 15 خرداد 1342 و سپس بازداشت و زندان و سرانجام آزادی این شخصیت بزرگوار در 15 فروردین 1343 انجامید.

,

به دنبال تصویب کاپیتولاسیون در مجلس و مخالفت تند و صریح امام (ره) در آن زمان، ایشان در 13 آبان همان سال دستگیر و به بندر بورسه ترکیه تبعید و سال بعد به نجف اشرف منتقل شد. امام در مهر 1357 از عراق به پاریس تبعید شد. معمار کبیر انقلاب در اوایل بهمن 1357 شورای انقلاب را تشکیل داد و در 12 بهمن همان سال در میان استقبال بی نظیر مردم به ایران بازگشت.

,

امام (ره) پس از بازگشت و تاسیس جمهوری اسلامی ایران به مدت 10 سال رهبری آن را بر عهده داشت و در 13 خرداد 1368 روح ایشان به ملکوت اعلی پیوست. ایشان احیاگر قرن و شخصیتی بی بدیل در دوران معاصر بودند و مجموعه سخنرانی ها، نامه ها، پیام ها و اعلامیه های امام (ره) از اردیبهشت 1324 تا اردیبهشت 1368 با عنوان صحیفه نور منتشر شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه